تکنولوژی جدید یاماها؛ موتورسیکلت های ۲۰۱۸ یاماها، متفاوت تر از همیشه

تکنولوژی جدید یاماها برای همه موتورسیکلت های ۲۰۱۸ یا جدیدش قابل دسترس است. یاماها در موتورسیکلت هایش به شدت تجدید نظر کرده است. رادیاتور بزرگتر، استارت الکتریکی، باتری لیتیوم یون بسیار سبک وزن، از جمله تغییراتی هستند که می توانید در موتورسیکلت های جدید برند یاماها مشاهده نمایید. علاوه بر این ها، یاماها قابلیتی را برای موتورسیکلت های جدیدش تعبیه کرده است که به وسیله آن می توانید تنظیمات موتورسیکلت را با یک نرم افزار در گوشی هوشمندتان انجام دهید.

تنظیم های بی سیم

به لطف سیستم wifi تعبیه شده روی موتورسیکلت های یاماها، سواران می توانند تغییرات سوخت، احتراق ساده و… را  از طریق سیستم آیفون یا اندروید کنترل کنند. البته برای موضوعات دیگری نیز می توانید از این قابلیت بهره ببرید. مثلا تنظیم نقشه با توجه به مسیر، کنترل شرایط آب و هوایی و سبک سواری به واسطه این سیستم به راحتی هر چه بیشتر قابل کنترل می باشد.

برای اولین بار است که این فناوری به صورت صنعتی و گسترده در موتورسیکلت ها استفاده می شود و باعث می شود که راه اندازی و استفاده از موتورسیکلت بسیار راحت و مطلوب تر شود. این فناوری در مدیریت کارکرد وسیله شما نیز کمک تان خواهد کرد. شما به کمک این نرم افزار یک نمای کلی از وضعیت موتوسیکلت خواهید داشت و در هر نقطه ای که نیاز به تعمیر و ترمیم باشد، آگاهی لازم را پیدا خواهید کرد.

بروزرسانی موتور

همانطور که گفتیم یاماها در مدل ۲۰۱۸ موتورسیکلت هایش به شدت تجدید نظر کرده است. تغییر وضعیت نشسته، قالب آلومینیومی دو جانبه و… همه باعث متعادل تر شدن و کاربرد بیشتر موتورسیکلت های یاماها شده اند. این تغییرات رو به پیشرفت را سر پیچ ها بیشتر از هر جای دیگری می توانید حس کنید.

سرسیلندر با نام تجاری جدی از دیگر تغییرات این سیکلت ها بشمار می رود. این وسیله جدید بسیار نسبت به نسخه قبلی بسیار سبک تر است. البته بادامک جدید، میل لنگ جدید، طراحی با فشرده سازی بالا، پیستون جدید که نسبت به نسخه قبلی بسیار قوی تر عمل می کند از دیگر تغییرات ۲۰۱۸ یاماها محسوب می شوند. یاماها موتورسیکلت های جدیدش را بسیار کاربردی طراحی کرده است به طوری که سواران راحت تر از هر زمانی می توانند با این سیکلت ها اُنس بگیرند و هنگام سواری بهترین حس ممکن را تجربه نمایند.

خنک کننده

رادیاتور در موتورهای ۲۰۱۸ یاماها تغییرات اساسی کرده است. رادیاتورهای تعبیه شده در موتورسیکلت های ۲۰۱۸ یاماها بزرگتر و زاویه دار تر از نسخه های قبلی هستند که بیشتر و بهتر جریان هوای ورودی را مدیریت می کنند و باعث خنک شدن وسیله شما می شوند.

چرخ دنده ها نیز در این سیکلت دچار تغییراتی شده اند، این چرخ دنده ها از یک سطح گسترده تر و همسان با صفحات کلاچ جدید و یک صفحه فشار بیرونی سخت بهره می برند که همه این عوامل به کارکرد نرم تر کلاچ کمک شایانی می کنند.

ساده و سبک و کاربردی

باتری لیتیوم یونی سبک وزن تعبیه شده روی این موتور، به استارت موتور و حفظ حداقل تعادل بیشتر کمک خواهد کرد. البته ساختاری که یاماها برای این بخش ها در نظر گرفته است بسیار ساده تر و سریعتر از آنچه که تصورش را کنید می باشد.

این ساختار باعث سریعتر شدن این موتورسیکلت ها می شود. این نوع طراحی در مسابقات به موتورسواران در سرعت گرفتن بسیار کمک خواهد کرد.

ترمزها و کمک فنر عقب نیز در مسخه بروزرسانی، بهبود یافته است. در حال حاضر ویژگی های انعطاف پذیری این سیکلت ها بهتر و کاربردی تر است. ظرفیت سوخت ۳۰CC این سیکلت ها نیاز سواران را در طی کردن مسافت ها به ویژه در مسابقات رفع خواهد کرد.

یاماها در طراحی موتورهای ۲۰۱۸ خودش با شرکت های اروپایی همکاری زیادی کرده است. یکی از این شرکت ها، شرکت تزریق سوخت دو زمانه است که برای اولین بار همکاری با یاماها داشته است.

در اوایل سال ۲۰۱۸ موتورسیکلت های یاماها در دسترس عموم خواهند خواهد بود. هنوز قیمت این موتورسیکلت ها مشخص نشده است اما کمپانی تولید کننده می گوید این موتورسیکلت ها را به نحوی طراحی کرده است که همه بتوانند از آن ها استفاده کنند، پس احتمالا نباید قیمت بالایی داشته باشند.

منبع: MCN

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *