اولین موتور سیکلت پرینت سه بعدی جهان توسط ایرباس معرفی شد

اولین موتور سیکلت پرینت سه بعدی تحت نام Light Rider رونمایی شد. شاید تا کنون فکر میکردیم که پرینترهای سه بعدی فقط برای مصارف پزشکی ساخته شده اند و کمتر در زمینه های دیگر به کار می آیند. اکنون احتمال اینکه در آینده ما سوار بر یک وسیله نقلیه کاملا سه بعدی شویم بسیار زیاد است. البته این اتفاق اکنون به صورتی کاملا مبتدی راخ داده است.

اولین موتور سیکلت پرینت سه بعدی
اولین موتور سیکلت پرینت سه بعدی

کمپانی APWorks که یکی از شرکت های زیر شاخه کمپانی هواپیماسازی ایرباس است، مدعی ساختن اولین موتورسیکلت سه بعدی جهان شده است. این کمپانی نام این موتور سیکلت را Light Rider گذاشته است.

در ساخت این موتور سیکلت از آلیاژی از آلومینیوم، منیزیم و اسکاندیم استفاده شده است. به کارگیری این فلزها در ساخت این موتور سیکلت، باعث شده است که آن بسیار سبک باشد. استحکام این آلیاژ نسبت به سایر آلیازهایی که در چاپ سه بعدی از آن استفاده می شود، نسبتا بالاتر است.

به گفته کمپانی تولید کننده این موتور، وزن خالص آن حدود ۳۵ کیلوگرم است! موتور Light Rider حدود ۶ کیلووات ساعت توان دارد و می تواند به سرعت ۸۰ کیلومتر در ساعت برسد که برای تردد در طیف شهری بسیار مناسب است.

همان طور که در تصویر این وسیله را می بینید. شرکت طراح مدعی است که این موتور در عین سبکی قابلیت یک روز مصرف پی در پی را داراست. چهره این موتور بیشتر شبیه یک اسکلت ارگانیک است تا یک وسیله نقلیه! اما قدمی بسیار مفید و موثر در زمینه متصل کردن دنیای سه بعدی با صنعت وسیله نقلیه محسوب می شود.

کمپانی APWorks اعلام کره است که تصمیم به عرضه ۵۰ دستگاه از این موتور سیکلت را دارد. تولید این تعداد پایین از این موتور سه بعدی ۱ سال زمان نیاز دارد. قیمت پیش فروش این موتور ۲۴۵۰ دلار است و قیمت نهایی آن ۵۶۰۰۰ دلار گفته شده است.

ویدیوی کوتاهی از اولین موتور سیکلت پرینت سه بعدی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *