نقد و بررسی موتورسیکلت کاوازاکی Ninja H2 2015

آخرین محصول کاوازاکی

Ninja H2 آخرین محصولی است که پس از طراحی توسط کاوازاکی در خط تولید این کمپانی قرار گرفته است. مسما آخرین محصول هر شرکت، دارای برجسته ترین ویژگی ها و تجربیات آن است و این مسئله در Ninja H2 به خوبی حس می شود. این موتور با پیشرانه ۴ سیلندر خطی ۴ زمانه که ۹۹۸ سی سی حجم دارد عرضه می شود. این موتور توسط آب خنک می شود.

نیروی پشرانه قدرتمند Ninja H2 توسط یک گیریبکس ۶ سرعته به چرخ عقب منتقل می شود. این موتور به واسطه بدنه فولادی و رینگ های آلومینیومی خود از استحکام بالایی برخوردار است. Ninja H2 بسیار سبک طراحی شده است . بر خلاف حسی که در عکس به شما منتقل می کند وزن مناسبی دارد. این موتور به سوپر شارژ مجهز است که در نوع خودش نوآوری بزرگی محسوب می شود.

با طراحی ماسب قالب Ninja H2، هوا به راحتی از درون موتور عبور می کند و آن را سرد می نماید با این عمکلرد کارایی موتور بالا می رود و باعث می شود که موتور در شرایط مختلف کاربرد خوبی نشان دهد. با وجود سیلندرها در جلوی موتور، هوارسانی به آن ها بسیار ساده خواهد بود. کاهنده اصطکاک در Ninja H2 روغن است. نکته جالب این است که با این وجود به مخزن روغن جداگانه نیازی نیست و همین امر سبب سبک تر شدن وزن موتور می گردد.

بدنه آیرودینامیک نیروی رو به پایین ایجاد کرده و چارچوب فلزی پایداری موتورسیکلت را بیشتر می‌کند.

کارکرد نرم و سریع گیربکس  Dog-Ring روی این موتور نشانه قرار گیری Ninja H2 در دسته موتورهای کلاس فرمول ۱ است. بر خلاف گیربکس‌های معمولی، هنگام تعویض دنده ، پدال دنده، چرخ دنده‌ها را حرکت نمی‌دهد و  این خود Dog-Ring  است که جا به جا می‌شود و از آنجایی که Dog-Ring از دنده‌های گیربکس سبک‌تر است، تعویض دنده و شتابگیری سریع‌تر خواهد بود.

سیستم خنک کننده این موتور از ترکیب عملکرد آب و روغن به وجود می آید. در این سیستم روغن همزمان با کاهش اصطکاک از گرمای موتورهم می کاهد. سرسیلندرهای آلومنیومی نیز در کاهش گرمای موتور نقش اساسی دارند. بخش های بسیاری دست به هم داده اند که گرما و فشار روی موتور را کاهش دهند.

موتور کاوازاکی Ninja H2 به واسطه بدنه سبکش بسیار تیز و چابک عمل می کند و از هندلینگ بالایی برخوردار است. برای اولین بار در این موتورسیکلت از دوشاخه یک سویه در عقب استفاده شده که به طور مستقیم به قاب موتور متصل می‌شود. کمک فنر KYB نیز پایداری فوق العاده‌ای به این موتورسیکلت ایجاد می‌بخشد. در انتهای کمک فنرهای این پرچمدار کاوازاکی،  Uni-Trak قرار گرفته است و در جذب کوبش های چرخ عقب به خوبی خودش را نشان می دهد.

کمک فنرهای جلوی Ninja H2 حدود ۴۳ میلی متر جای بازی دارند که این طیف کاربردی، در پیج و خم ها و یا جاده های پردستنداز به راحتی عملکرد شما کمک خواهد کرد. به هنگام عملکرد سیستم تعلیق نیز یک پیستون ۳۲۲ میلی متری روغن را بین تیوپ داخلی و خارجی پمپ می‌کند، این ویژگی لرزش‌ها را کم می‌کند و سواری نرم و مطلوبی را در اختیار موتور سوار قرار می‌دهد.

یک دیسک ترمز ۳۳۰ میلی متری با کالیپر ۴ پیستونی برای چرخ جلو و یک دیسک ۲۵۰ میلی متری در عقب تعبیه شده‌اند تا بتوانند این موتور سیکلت پر شتاب را به خوبی کنترل و متوقف کنند. سیستم کنترل پایداری (KTRC) هنگامی که تشخیص بدهد چرخ عقب بکسواد می‌کند، خروجی موتور را پایین می‌آورد تا اصطکاک چرخ عقب با زمین حفظ شود.

در کل این موتور سیکلت، یکی از بهترین ها در نوع اسپرت محسوب می شود. طراحی جذاب و زیبای آن در کنار بدنه سبک و رنگبندی خاص که به Mirror Coated Black معروف است. همه در کنار هم یکی از خاص ترین موتورسیکلت ها و البته پرچمدار یکی از برترین کمپانی ها را ایجاد کرده اند.

2 دیدگاه برای “نقد و بررسی موتورسیکلت کاوازاکی Ninja H2 2015

  1. اشتراک‌ها: یاماها اعلام کرد موتور سیکلت نینجا ۲۰۱۸ مدل H2R است | Emotors

  2. اشتراک‌ها: درگ موتور سیکلت کاوازاکی H2 و BMW S1000RR (ویدیو) | Emotors

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *