تست موتور LE Mans یاماها

 

تست موتور LE Mansیاماها

LE Mans یاماها همراه با تیم EWC در مسابقات ۲۰۱۷ حاضر شد.
در طول آزمون دو روزه برای مسابقات LE Mans، YART یاماها  توسط ۴ موتورسوار رسمی EWC در مسیرهای مسابقه دیده می شد.
تمرکز این تیم اُتریشی بر روی مدارها و تایر این موتور بود. البته از آن جایی که تایرهای این موتور پس از مذاکرات اخیر توسط کمپانی بریجستون تامین می شود؛ تیم EWC وسواس بیشتری برای کنترل و چک کردن تایرها به خرج می داد. نکته جالبی که در این موتور دیده می شود، شباهت بخش هایی از آن با خودروهای بوگاتی است!

کار جدی و با برنامه ریزی تیم در طول آزمون، باعث شد که کارها بسیار سریعتر از آنچه پیش بینی شده بود، پیش برود! LE Mans در این دو روز حتی از آزمون های مقدماتی خودش هم بهتر عملکرد و سرعت و شتاب بسیار بیشتری را به دست گرفت.

تیم EWC پس از موفقیت در این مسابقات دو روزه، تصمیم گرفتند تا آزمون های بیشتری را روی این موتور انجام دهند تا نقص های آن تا حد امکان گرفته شود. از این رو پس از تشکیل محیط آزمون از دو قهرمان جهان در رشته موتورسواری خواست تا به رفع نقص این موتور کمک کنند. پس از انجام تست های در نظر گرفته شده در این مرحله روی LE Mans، در نهایت لاستیک های آن یک عیب گیری کلی یا به عبارتی به روزرسانی داشتند که به حرکت نرم تر و شتاب گیری بیشتر این موتور کمک کرد.

 

Mandy Kainz؛ یکی از اعضای تیم می گوید:
نتایج آزمون بسیار خوشحال کننده هستند. همه ۴ سوار از سرعت و سازگاری LE Mans راضی هستیم. هر کدام از ما در تست بخشی از موتورسیکلت مشارکت می کردیم اما نتیجه کلی یک نتیجه گروهی است و حاصل مشارکت چندین نفر می باشد. ما به هیچ وجه نمی توانیم خطرات این موتور را نادیده بگیریم چرا که سرعت و شتاب گیری آن فوق العاده است. به نظر من اگر تلاشمان را بیشتر می کردیم حتی در همین تست ها می توانستیم رکورد سرعت گیری را افزایش دهیم! طراحی فوق العاده LE Mans از زحمات مهندسان یاماها به دست آمده و باید به آن ها بابت طراحی همچین موتوری تبریک گفت. LE Mans به سوار، اعتماد به نفس ۲۴ ساعت حضور در مسابقات را به طور کامل می دهد.

 

Max Neukircher؛ یکی از موتورسواران تیم EWC می گوید:
آزمون کاملی را تجربه کردیم. در بسیاری از عناوین موفق عمل کردیم و احتمالا بیشتر از تمام تیم های شرکت کننده به نتیجه مطلوب خودمان رسیدیم. در این زمان کوتاه ما به نتایج شگفت انگیزی رسیدیم! هرچند LE Mans برای اولین بار در مسیرهای مسابقه حضور میافت اما نتایج چشم گیری را از خودش به جا می گذاشت. این موتور سیستم تعلیق بسیار خوبی دارد و به خوبی با پشتیبانی تیم همکاری می کرد و در هنگام تعویض آن ها را به دردسر نمی انداخت. ما طیف گسترده ای از شرایط را در این مسابقه مورد آزمون قرار دادیم. از گرما و سرما تا مشکلات فنی و مشکلات جاده ای، همه چیز را به خوبی روی LE Mans بررسی کردیم. کار تیمی خوبی در این مدت شکل گرفت. همه ما یک هدف داشتیم و درست مانند یک خانواده در کنارهم کار می کردیم.

 

Christophe Guyot؛ می گوید:
نتیجه آزمون به طور کلی مثبت بود! ما تست های زیادی را روی موتور انجام دادیم. تمرکز ویژه ای روی تایرهای آن داشتیم که البته آن ها در این تورنمنت موفق عمل کردند. سیستم تعلیق مناسبی روی این موتور تعبیه شده است. درست همین کیفیت خوب برای لوازم دیگر موتورهم به چشم میخورد. علاوه بر این EWC تیم بسیار خوبی است. سواران بسیار قوی ای دارد که هرکدامشان در دنیا شناخته شده هستند. تمام اعضای این تیم بسیار با انگیزه هستند و درکنار هم یک تیم رویایی را تشکیل داده اند.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *