حراج موتور جنگی جنگ جهانی دوم!

در زمان رویداد جنگ جهانی دوم، اغلب صنایع و کارخانه ها متوقف شدند و یا به ناچار به تولید تسلیحات نظامی روی آوردند. شرایط فوق العاده دشوار جنگ جهانی دوم و مهم تر از آن مکان های جغرافیایی آن، باعث خلق شدن وسایل نقلیه عجیب و غریبی شده است! مشاهده برخی از این وسایل در زمان حال نیز خالی از لطف نمی باشد.

موتور جنگی
موتور جنگی

یکی از این وسایل، موتور سیکلت عجیبی که تاکنون نیز به جای مانده است. این موتور سیکلت به تازگی توسط کمپانی Bonhams به حراج گذاشته شد. این موتور سیکلت عجیب و غریب که در سال ۱۹۴۴ توسط کمپانی NSU ساخته شده بود، برای جا به جایی های سریع و سبک در مناطق جنگی توسط ژرمن ها مورد استفاده واقع می شده است.

البته گفتنی است که نمونه حال حاضر این دستگاه در سال ۲۰۱۱ تحت بازسازی قرار گرفته است و دچار تغیراتی جزئی شده.

طبق شنیده ها این موتورسیکلت کارایی های بالایی داشته است. نام آن Kettenkard بوده است و برای نیروی هوایی ارتش آلمان طراحی و تولید گشته است. این موتور سیکلت ضمن بکسل کردن سلاح ها با سرعت بالا، به راحتی درون هواپیما جای می گرفته و ارتش می توانسته آن را در مناطق مختلف مورد استفاده قرار دهد.

با وجود این چهره عجیب و چرخ های زنجیر دار، هدایت این سیکلت درست مانند سایر موتور سیکلت ها صورت می گیرد. در شرایط نیاز چرخ های این موتور توانایی قفل شدن را دارند. این توانایی به دور زدن راحت و سریع سوار کمک شایانی می کرده است.

در موتورسیکلت Kettenkrad یک موتور ۱۴۷۸cc تعبیه شده است. نکته جالب درباره این موتورسیکلت، سیستم انتقال قدرت آن می باشد. این سیستم از خودروهای آن زمان قرض گرفته شده است که توانایی بالایی را برای یک سیکلت ایجاد می کند. سیستم انتقال سرعت Kettenkrad دارای یک گیربکس ۳ سرعته و کلاچی که با پا عمل می کند است. با تمام این مشخصات این موتور سیکلت جنگی می تواند به سرعت ۸۰ کیلومتر در ساعت دست یابد.

این وسیله نقلیه بسیار کاربردی بوده است به طوری که ۸۰۰۰ دستگاه از آن در زمان جنگ دراختیار نازی ها قرار گرفته بوده. پس از جنگ جهانی دوم و بخاطر اختارهای سیاسی، تمام Kettenkradها مانند دیگر تجهیزات نظامی آلمان نابود شدند! اکنون تعداد بسیار پایینی از این موتور باقی مانده است.

انتظار می رود که این موتور سیکلت در حراج با قیمتی حدود ۷۰ تا ۸۰ هزار یورو بفروش رود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *