سیستم تماس اضطراری برای موتورسیکلت های BMW

مدتی است که تکنولوژی سیستم تماس اضطراری برای ماشین‌ها توسعه یافته است. سرویس‌هایی مثل OnStar، در صورت تشخیص بروز تصادف، به طور خودکار برای خبر کردن کمک شماره‌گیری می‌کنند. حالا شرکت BMW می‌خواهد چنین ایمنی و امنیتی به موتورسواران عرضه کند. این خودروساز بزرگ اعلام کرده سیستم تماس اضطراری هوشمند (Intelligent Emergency Call system) بیش از ۱۵ سال است که در اروپا و توسط ماشین‌های این شرکت ارائه می‌شود. این شرکت قصد دارد از سال ۲۰۱۷ سیستم را به صاحبان موتورسیکلت‌های بی‌ام‌و در اروپا عرضه کند.

این سیستم برای مکان‌یابی موتورسیکلت‌های BMW از GPS استفاده می‌کند. برای آغاز کمک‌های اولیه هم اول با مراکز فوریت‌های اضطراری بی‌ام‌و تماس می‌گیرد. اگر سنسور در سرعت بالا، ضربه‌ای تشخیص دهد، به طور خودکار با این مراکز تماس گرفته می‌شود. این تماس از طریق بلندگو و میکروفون‌هایی که در دسته‌های موتوسیکلت نصب شده، با راننده ارتباط برقرار می‌کند. اگر برخورد یا تکان آهسته‌تر باشد، سیستم پس از ۲۵ ثانیه، فعال می‌شود تا اگر راننده نیازی به کمک نداشت بتواند تماس را لغو کند. این سیستم قابلیت دارد به صورت دستی و با فشردن یک دکمه فعال‌ شود. بی‌ام‌و این امکان را به موتور داده تا در صورت مشاهده‌ی تصادف در جاده راننده بتواند برای وسایل نقلیه‌ی دیگر نیز درخواست کمک کند.

شرکت BMW اشاره می‌کند طبق گزارش اخیر اتحادیه‌ی اروپا (EU)، سیستم تماس اضطراری از این قبیل، خدمات را ۴۰ تا ۵۰ درصد زودتر به صحنه‌های تصادف می‌رسانند و در نتیجه جان افراد بیشتری را نجات می‌دهند. (اتحادیه‌ی اروپا قصد دارد از سال ۲۰۱۸ این سیستم eCall (تماس خودکار) را برای ماشین‌ها اجباری کند؛ اگرچه موتورسیکلت‌ها شامل این الزام نمی‌شوند.) با این وجود، هنوز مشخص نیست این سیستم برای مشتریان آمریکایی هم ارائه می‌‌شود یا خیر. به نظر نمی‌رسد هیچ‌یک از تولیدکنندگان عمده‌ی دیگر موتورسیکلت قصد ارائه‌ی سرویس مشابه به این را داشته باشند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *