موتوبات یاماها رکورد شکن می شود

والنتینو روسی (Valentino Rossi)که یکی از حرفه ای ترین موتورسواران بشمار میاید، اسطوره‌ی مسابقات قهرمانی MotoGP است و تاحالا شش بار قهرمان مسابقه‌ی جهانی MotoGP شده است. حالا شرکت یاماها تصمیم دارد در همکاری با موسسه‌ی تحقیقاتی استنفورد (SRI Internartional) با یک ربات موتورسوار رکورد لپ تایم والنتینو روسی را به چالش بکشد. این همکاری در جریان نمایشگاه CES اعلام شد.

اولین مرحله گام برداشتن به سمت این هدف، افزایش قابلیت های این موتوبات برای جهت‌یابی در پیست مسابقه است که به طور مستقل تا پایان سال ۲۰۱۷ توسعه خواهد یافت یابد. اولین نسخه این موتوبات چند ماه پیش در چهل و چهارمین نمایشگاه موتور توکیو توسط یاماها رونمایی شد. این ربات با چهره ای انسانی سوار بر موتور می‌تواند بی‌نیاز از راننده ابرموتور مورد اشاره را کنترل کند.

روز جمعه در نمایشگاه CES شرکت یاماها موتور از همکاری‌اش با موسسه‌ی تحقیقاتی استنفورد خبر داد. تصمیم آنها در تلاش برای ترکیب صنعت موتورسیکلت و تکنولوژی رباتیک صورت گرفته است. این موسسه تحقیقاتی تخصص‌اش را در زمینه‌ی رباتیک در اختیار یاماها خواهد گذاشت تا این موتوبات را به کارایی بیشتر از پوشش دهد. تا اواخر سال ۲۰۱۷ میلادی این ربات می‌تواند مسیرش را در یک پیست مسابقه تشخیص داده و به شکلی ایده‌آل و بی‌نقص همان مسیر را دنبال کند. در عین حال سعی می‌کند با وفق دادن خودش با سرعت‌های بالاتر لپ تایم‌هایش را هم بهتر کند.

«توماس لو»، دستیار سرپرست رباتیک در موسسه‌ی تحقیقاتی استنفورد می‌گوید: “ما نشان خواهیم داد که ربات‌های انسان‌نما تا چه حد از نظر کارایی و عملکرد پیشرفت کرده‌اند و اینکه سردمداران این صنعت مثل یاماها موتور می‌توانند به کمک رباتیک چالش‌ها را حل کنند و به نوآوری شتاب دهند.”

اگرچه این روزها تکنولوژی خودروی خودران در صنعت خودروسازی به ترند بسیار محبوبی تبدیل شده، اما یاماها اولین تولیدکنند‌ه‌ی بزرگ موتور سیکلت است که در این زمینه شروع به فعالیت کرده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *