موتورسیکلت های مسابقه ای flat track
اگر شما موتورسیکلتهای مسابقهای flat track را نمی شناسید، پیشنهاد می کنم در گوگل دربارهی آنها جستجو کنید. این موتورها جزء دسته موتور سیکلت های مسابقه ای هارلی دیوید سون محسوب می شوند. حرفه ای های رشته موتورسواری با این ابر موتورسیکلت ها بدرفتاری میکنند و در هر گوشهای با آنها دریفت میزنند. همان مسابقاتی که موتورسواران در مسیرهای خاکی سر پیچها چرخ عقب موتورشان را لیز میدهند و حسابی حال میکنند. به همین دلیل، خبر یک موتور جدید از شرکت «هارلی دیویدسون» Harley Davidson که برای مسابقات flat track ساخته شده، اهمیت زیادی دارد.
کمپانی هارلی دیویدسون پس از ۴۴ سال موتور مسابقهی flat track را با مدل XG750R معرفی کرد. موتور XG750R در خرداد ماه سال ۹۵ به طور رسمی در اولین رقابتش شرکت کرد.
این موتور سیکلت یک انجین دوقلوی Revolution X انژکتوری دارد که با مایع خنک میشود و به شکل V کنار هم قرار گرفتهاند. هدف این هارلی دیویدسون عرضه عمومی این موتورسیکلت نیست و فعلا تنها از آن برای مسابقات استفاده می شود.
انجین دوقلو و Vشکل Revolution X با ظرفیت ۷۵۰ سی سی برای موتور Street 750 هارلی دیویدسون طراحی شده بود. «کریس اسکونور»، مدیر مسابقات هارلی دیویدسون میگوید :«پس از دهها سال موفقیت با موتور XR750 در مسابقات flat track، ما میدانستیم زمان آن فرا رسیده که نسل بعدی هارلی دیویدسون را برای رقابت در یکی از بهترین مسابقات اسپورت عصر حاضر بسازیم.»
«دیویس فیشر»، یک نوجوان ۱۸ ساله، اولین کسی است که سوار بر موتور XG750R مسابقه میدهد. اسکونور در این باره میگوید: «ما یک موتورسوار جوان میخواستیم که سرشار از استعداد خام باشد و دیویس توانست تواناییاش را در کلاس GNC2 به ما ثابت کند. ما برای اینکه بتوانیم یک استعداد نوظهور مثل دیویس را برای سری GNC1 آماده کنیم، بسیار هیجانزده هستیم.»
منبع: Digital Trends