نقد و بررسی موتورسیکلت سوزوکی Boulevard S40 2015

موتورسیکلت سوزوکی Boulevard S40 2015
موتورسیکلت سوزوکی Boulevard S40 2015

موتورسیکلت های سبک همیشه جزء محصولات اصلی کمپانی سوزوکی بوده اند و خواهند بود. این کمپانی ژاپنی که از اواسط دهه ۸۰ میلادی شروع به تولید موتورسیکلت های سبک کرد، اولین محصول تولیدی خود را در این دسته بندی Savage Savage خواند؛ این نام نسبتا جذاب تا اواخر سال ۲۰۰۴ روی این موتور ماندگار شد. اما در سال ۲۰۰۵ میلادی سوزوکی تصمیم به تغییر نام این موتور سبک گرفت و آن را Boulevard S40 نامید.

البته فرقی نمی کند که این موتور به چه نامی و چگونه خوانده شود. مسئله مهم ذات آن است که توانایی های بالایی دارد. و در تمام این سال ها با نام های مختلف به خوبی توانسته آن ها را ثابت کند. Boulevard S40 موتور سیکلتی است که چندین حالت رانندگی و هندلینگ را یک جا به شما ارائه می کند. ظاهر کلاسیک و جذب کننده در کنار توانایی های بالای این موتور، Boulevard S40 را به یکی از کاربردی ترین موتورها تبدیل می کند.

یقینا این موتور سوزوکی سریع ترین و بهترین موتور دنیا نیست. ولی امکانات آن در بسیاری از شرایط به آن ابر موتورها می ارزد.

هرچند که نام این موتور تغییر کرده است. ولی کمپانی سوزوکی تغییر خاصی در ظاهر آن ایجاد نکرده است. البته باید هم همینطور باشد! چرا که این ظاهر توانسته طرفداران بسیار زیادی را جذب کند. اکنون این موتور به یکی از پرفروش ترین محصولات سوزوکی تبدیل شود.

گفتنی است تغییراتی جزئی که سوزوکی در این موتور ایجاد کرده است، همه در راستای بهبود هندلینگ و آیرودینامیک است.

هرچه زمان میگذشت، سوزوکی می بایست امکانات روز و همگام با تکنولوژی را روی این موتور تعبیه می کرد تا علاوه بر حفظ فروش بتواند جوانان را به خرید این وسیله نقلیه ترغیب کند. پس از چندین سال، اکنون سوزوکی توانسته با ترکیب سنت و مدرنیزه یکی از بهترین موتورها را به بازار با فروش بالا عرضه نماید.

سوزوکی Boulevard S40، وزنی معادل ۱۷۳ کیلوگرم داراست. این وزن در کلاس کروزها فوق العاده است و می توانیم این موتور را به عنوان سبک ترین کروز بشناسیم. البته وزن پایین این موتور به عملکرد بالای هندلینگ آن کمک شایانی کرده است.

تایرهای ۱۹ اینچی و ۱۵ اینچی به ترتیب در جلو و عقب موتور، ظاهری کلاسیک به آن بخشیده است. البته در این جلوه کلاسیک رینگ های پره ای و دوشاخههای قدیمی مکملی برای جلوه گیری Boulevard S40 شده اند.

سیستم کنترل و ترمز این موتور نیز در سبک خودش فوق العاده عمل می کند. ترمزهای دیسکی هیدرولیکی در جلو و سیستم ترمز کاسه ای در عقب این موتور توانایی فوق العاده به سوار برای کنترل آن می دهد البته در این میان نباید نقش وزن پایین موتور را فراموش کنیم.

پیشرانه تک سیلندر ۶۵۲ سی سی چهار زمانه به خوبی توانسته در این سال ها عمل کند و Boulevard S40 را به پیش براند. همانطور که گفتیم اگرچه این موتور سرعت فوق العاده ای ندارد! اما قدرت، گشتاورد و کارکرد نرم آن سوار را یقینا راضی نگه می دارد.

استارت برقی و سیستم کاهش فشار اتوماتیک در کنار احتراق الکترونیکی توانایی خودنمایی بالایی به Boulevard S40 هنگام روشن شدن داده اند. در این بین نمی توانیم از گیریبکس ۵ سرعته این موتور چشم پوشی کنیم! کارکرد فوق العاده نرم دنده ها مکمل این گیریبکس محسوب می شوند.

جمع بندی

جالب است بدانید موتورسیکلت سوزوکی Boulevard S40 2015 با وجود تمام امکاناتی که دارد با قیمتی حدود ۵۵۰۰ دلار به بازار عرضه می شود. همین قیمت پایین درکنار امکانات بالای آن، موتورسیکلت سوزوکی Boulevard S40 2015 را به یکی از بهترین گزینه های خرید تبدیل می کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *