نقد و بررسی موتور سیکلت هوندا cb 1000r 2015

موتور سیکلت هوندا cb 1000r 2015 یکی از مرموز ترین ها و در عین حال کاربردی ترین موتورهای دنیا محسوب می شود. از طرفی موتور سیکلت های بسیار پیچیده ای در بازار وجود دارند که کاربران در درک مفهوم آن ها ناتوان میمانند. البته تشخیص این موضوع که آیا آن ها یک کروز هستند یا یک موتور سیکلت اسپرت برای حرفه ای ها نیز کمی مشکل است. اما داستان برای cb 1000r کمی متفاوت است. با وجود چهره مرموز این موتور کارایی آن کاملا واضح و مشخص است. این موتور سیکلت برای اولین بار در سال ۲۰۰۷ تحت نام هوندا ۹۱۹ در بازار آمریکا عرضه شد؛ در آن زمان این موتور سیکلت جایگزینی بود برای هوندا CB900F Hornet. این موتور سیکلت دقیقا ذاتش را به نمایش می کشد! یک رودستر تمام عیار به معنای واقعی کلمه.

موتور سیکلت هوندا cb 1000r 2015
موتور سیکلت هوندا cb 1000r 2015

شاید بتوانیم cb 1000r را یکی از محبوب ترین موتور سیکلت های رودستر بخوانیم. چراکه به محض عرضه این موتور سیکلت، محبوبیتی بین مخاطبان پیدا کرد که کمتر موتوری در دنیا آن را دارا بود. پیشرانه ۹۹۸ سی سی این موتور مکمل چهره فوق العاده و طراحی بی نقص آن است. این پیشران عملکردی عالی از خودش به نمایش می کشد.

اگر چهره و جذابیت برایتان مهم است، هوندا cb 1000r دقیقا همان چیزی است که به دنبالش هستید. اگر قدرت و عملکرد بالا برایتان مهم است بازهم گزینه ای بهتر از هوندا cb 1000r پیدا نخواهید کرد. اگر کیفیت سواری مطلوب و سرعت بالا می خواهید، مطمئن باشید که موتور سیکلت هوندا cb 1000r 2015 شما را ناامید نخواهد کرد.

چراغ فشرده هوندا cb 1000r قابلیت هایی فراتر از روشنایی به شما ارائه می دهد. دقیقا زیر چراغ جلوی cb 1000r یک چراغ LED قرار گرفته است که به زیبایی آن بسیار کمک می کند.

کاورهای جانبی این موتور، روی قسمت های مختلف از جمله قسمت های داخلی را می پوشانند. هدف اصلی تعبیه این کاورها محافظت از قسمت های مختلف هوندا cb 1000r به ویژه پیشران آن است. هوندا در طراحی زین این موتور سیکلت بسیار خلاق عمل کرده است. زین راحت و کشیده cb 1000r تا انتهای آن را می پوشاند و به شما حس مطلوب سواری را منتقل خواهد کرد.

هوندا با تنوع رنگ محدود ولی منحصر به فرد این موتور توانسته سلیقه های بسیاری را از قشرهای مختلف جامعه جذب کند. رنگ های قرمز، مشکلی و سفید هوندا cb 1000r سه رنگ فوق العاده ای هستند که در عمل ترکیبی بی نقص از این موتور سیکلت را ایجاد خواهند کرد.

اسکلت ساختاری موتور سیکلت هوندا cb 1000r 2015 از آلومینیوم ساخته شده است که علاوه بر زیبایی و استحکام به سبکی آن کمک شایانی کرده است. سبک بودن این موتور هندلینگ آن را بالا می برد، به طوری که شما می توانید معنای واقعی هندلینگ را هنگام سواری cb 1000r درک کنید.

هوندا در تعلیق این موتور نیز به خوبی عمل کرده است. سیستم تعلیق cb 1000r در جلو و با یک دوشاخه ۴۳ میلی متری تشکیل شده است که بسیار انعطاف پذیر است و به سوار کارکرد فوق العاده نرمی را ارئه می دهد. کمک فنر و دوشاخه آلومینیومی عقب این موتور ۱۲۸ میلی متر به آن اجازه بازی می دهند و این طیف آزاد برای سیستم تعلیق موتور بسیار کاربردی است.

سیستم ترمز این موتورسیکلت همراه با رینگ ها و تایرها بسیار حرفه ای طراحی شده اند و به شما یک موتور امن و قابل کنترل را هدیه خواهند داد. شاید بهتر است بگوییم هوندا در cb 1000r همه چیز را کنارهم قرار داده است تا یک سوپر موتور را به بازار عرضه نماید.

پیشرانه این موتور دارای ۹۹۸ سی سی حجم و چهار سیلندر است. ترمز ضد قفل، تایرهای ۱۷ اینچی که دارای یک کالیپر چهار پیستونی هستند از دیگر امکانات تعبیه شده روی cb 1000r است.

پیشرانه موجود روی این موتور قادر است ۱۲۳ اسب بخار نیرو و گشتاوری بی نقض تولید کند. این حجم قدرت برای سواری در مسیرهای کوتاه فوق العاده و برای طی کردن مسیرهای طولانی می تواند جذاب باشد.

نیروی پیشران این موتور سیکلت توسط یک گیربکس شش سرعته به چرخ عقب انتقال داده می شود که در شتاب گیری موتور نقش اساسی را بازی می کنند.

اکنون به پایان نقد و بررسی این موتورسیکلت رسیدیم؛ نظر شما درباره این طراحی هوندا چیست؟ آیا هوندا توانسته با عرضه موتور سیکلت هوندا cb 1000r 2015 یکی از بی نقص ترین موتورهای دنیا را در اختیار موتورسواران بگذارد؟

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *