نقد و بررسی موتور سیکلت BMW S1000R

موتور سیکلت BMW S1000R را به صورت تکامل یافته تر در موتورسیکلت BMW S1000RR می توان یافت. شباهت های متعددی در این دو موتور اسپرت و دوست داشتنی وجود دارد. شاید S1000R به اندازه S1000RR چابک و قدرتمند نباشد ولی یقینا می تواند بسیاری از رقبا را پشت سر بگذارد و به سوارش بهترین حس ممکن را در لحظه هدیه دهد.

علاوه بر قدرت، چهره فوق العاده زیبا و طراحی بکر این موتورسیکلت نیز در فروش آن نقش پررنگی را ایفا کرده است. در طراحی S1000R به خوبی می توانید آرمان های BMW را درک نمایید.

موتور سیکلت BMW S1000R
موتور سیکلت BMW S1000R

ترمز ضد قفل این موتور سیکلت که بیشتر در نمونه های مسابقه ای و فوق اسپرت مشاهده می شود، قابلیت فوق العاده را در نگهداری و کنترل این ابر اسپرت به شما ارائه می کند.گفتنی است که شما در هدایت کردن S1000R می توانید از بین دو حالت سواری، یکی را وابسته به شرایط انتخاب و استفاده کنید. طراحی فوق العاده دینامیک این موتور سیکلت در کنار هندلیگ و عملکرد بالای آن چشم ها را به S1000R می دوزد.

اگر بخواهیم به یکی از قسمت های S1000R اشاره کنیم که نسبت به ۱۰۰۰RR طراحی بهتری داشته است. باید چراغ های ساده و جذاب S1000R را عنوان نماییم. BMW در طراحی اگزوز و هواکش مرکزی این موتورسیکلت خلاقیت فراوانی خرج داده است و آن را به خوبی هرچه تمام تر طراحی نموده است.

زین و ارتفاع آن در این موتورسیکلت شرایط مطلوبی را برای هدایت و کنترل S1000R ایجاد کرده است. ارتفاع ۸۱ سانتی متری از سطح زمین و قرارگیری این زین پایین تر از فرمان همه چیز را برای تعادل و کنترل سوار فراهم می کند.

کیلومترشمار چند منظوره S1000R یکی از خاص ترین قسمت های این موتورسیکلت بشمار می آید. قرار گرفتن نمایشگر بزرگ LC در جلوی چشم راکب، دسترسی راحت به اطلاعات مهمی چون وضعیت رانندگی و دنده را برای وی فراهم می‌آورد. گفتنی است، در انتهای دستگیره سمت راست سوئیچی قرار دارد که از آن می‌توان برای تغییر وضعیت رانندگی استفاده کرد. از دیگر ویژگی‌های صفحه کیلومتر می‌توان به نمایش اطلاعات مربوط به زمان بهترین دور، آخرین دور و دور فعلی اشاره کرد.

دورسنج، سرعت‌سنج، نشانگر وضعیت دنده، وضعیت رانندگی، مسافت پیموده شده، مسافت باقی‌مانده (از ابتدای سفر)، نشانگر دمای موتور، آمپر سوخت، میانین مصرف سوخت و سرعت، تایمر، نشانگر تعویض دنده، و ساعت نیز، در صفحه کیلومتر گنجانده شده‌اند.

S1000R یکی از سبک ترین موتورسیکلت های این دسته بشمار میرود! شاسی آلومینیومی که پیشران موتورسیکلت را دربر میگیرد، دلیل اصلی این وزن سبک است که به ۱۲ کیلوگرم می رسد.

گفتنی است سیستم تعلیق این موتورسیکلت مهم ترین نقش را در بهبود هندلینگ و دینامیک موتورسیکلت ایفا می کند.

رینگ های ۱۷ اینچی و ۱۰ پره تعبیه شده روی لاستیک های این موتور سیکلت در کنار ترمز دیسکی دوتایی با دو کالیپر چهار پیستونه در جلو و یک ترمز دیسکی هیدرولیکی با کالیپر شناور تک پیستونه در عقب، فوق العاده عمل می کنند و به راکب اجازه می‌دهند بهترین عملکرد را در هر شرایطی داشته باشد.

پیشرانه چهار سیلندر خطی چهار زمانه آب خنک با تولید ۱۶۰ اسب‌بخار قدرت و حدود ۱۱۲ نیوتن‌متر گشتاور، بی‌ام‌و S1000R را به پیش می‌راند؛ این قدرت از طریق گیربکس شش سرعته به چرخ‌ها منتقل می‌شود. گفتنی است، S1000R طی چهار ثانیه از حالت سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت دست می‌یابد که تقریبا می توانیم بگوییم یکی از بی نظیرترین موتور سیکلت ها بشمار می آید. حداکثر سرعت آن، ۲۰۰ کیلومتر بر ساعت می باشد.

گفتنی است که در صورت حرکت با سرعت ثابت ۹۰ کیلومتر بر ساعت، مصرف سوخت این دوچرخ آلمانی حدود ۶ لیتر به ازای هر ۱۰۰ کیلومتر می‌باشد. همچین مصرف سوخت پایینی این موتورسیکلت را جزء کم مصرف ترین موتورسیکلت های دنیا قرار میدهد و شما اجازه می دهد که با خیال راحت به گشت و گذار در شهر و اطرف شهر بپردازید.

این شاهکار آلمانی زیبا و پرقدرت با قیمت پایه ۱۳,۲۶۰ دلار به بازار عرضه می گردد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *