نقد و بررسی سوزوکی Boulevard M109R B.O.S.S 2015

اولین نسخه Boulevard M109R درسال ۲۰۰۶ طراحی و عرضه شد. این موتور از ابتدای طراحی به عنوان پرچمدار موتورسیکلت های دو سیلندر سوزوکی معرفی شده بود. این موتور طی سال ها بروزرسانی در سال ۲۰۱۵ تحت عنوان Boulevard M109R B.O.S.S راهی بازار شده است.

مدل ۲۰۱۵ این موتور در مقایسه با مدل ۲۰۱۴ آن تغییرات زیادی نکرده است ولی اگر بخواهیم آخرین نسخه و اولین نسخه این موتور را باهم مقایسه کنیم، آنگاه تغییراتی اساسی را می توانیم ببینیم. در مقایسه مدل ۲۰۱۴ و ۲۰۱۵ این موتور تغییراتی مثل رنگ آمیزی  و یا به وجود آمدن روکش کروم در برخی قسمت های بدنه آن را می توانیم مشاهده کنیم. البته نوع رنگ آمیزی نسخه جدید این موتور باعث شده است که در نگاه اول حس کنیم موتوری کاملا متفاوت در مقابلمان قرار گرفته است.

پنل ابزاری که در این موتور تعبیه شده است با قاب چراغ به صورت یکپارچه در آمده و دارای نشانگرهایی از نوع LED است که سرعت و وضعیت دنده را به صورت دیجیتال نشان می‌دهند. کیلومترشمار آنالوگ، مسافت‌سنج LCD، آمپر بنزین و ساعت هم بر روی باک تعبیه شده‌اند.

گنجایش باک Boulevard M109R نوزده لیتر است که به شما امکان گشت گذار درون شهری و بین شهری را به راحتی ارائه می کند.

موتورسیکلت سوزوکی Boulevard M109R B.O.S.S از سیستم اتاقک تخلیه پیشرفته (SASS) بهره می‌برد که وزن موتور را کم می‌کند و موقعیت میل‌لنگ را پایین می‌آورد، به این ترتیب باعث می‌شود مرکز ثقل نیز پایین بیاید. مرکز ثیقل پایین تر باعث هندلینگ بهتر، چسبندگی بیشتر و فشار کمتر برجک را می شود.

عرض دو شاخه این موتور به ۴۶ میلی متر می رسد که فضای ۵٫۱ اینچی را هنگام چرخش موتور برای شما فراهم می کند. این دوشاخه بسیار بهتر از دو شاخه های معمولی فشار را از چرخ جلو می کاهد.

تایر عقب از نوع دنلوپ ۲۴۰/۴۰R18M/C 79V است که ۸٫۵ اینچ قطر دارد و بزرگترین تایری است که کمپانی سوزوکی تا به حال زیر یک موتورسیکلت انداخته است. این موتورسیکلت به یک پیشرانه جهار زمانه ۱۷۸۳ سی‌سی مجهز است که با آب خنک می‌شود و دو سیلندر دارد.

پیشرانه Boulevard M109R B.O.S.S از دو پیستون ۴٫۴ اینچی بهره می‌برد که برای موتورسیکلت‌های این دوره و زمانه بسیار بزرگ به نظر می‌رسند. گیربکس پنج سرعته نیز کارش را بسیار خوب انجام می‌دهد و حدود ۱۶۰ نیوتن‌متر گشتاور از موتور بیرون می‌کشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *