نقد و بررسی موتور سوزوکی GW250

نقد و بررسی موتور سوزوکی GW250

 

صدا خفه کن و فیرینگس تعبیه شده در این موتور یادآور سوزوکی B-king است. که به اسپرت شدن سوزوکی GW250 کمک کرده است. شاید بتوانیم بگوییم این تقلیدها تا حدودی به عملکرد خوب موتور کمک کرده است.

همانطور که با سوزوکی GW250 در حال حرکت هستیم و به شتاب آن می افزاییم تا به دنده ۴ برسیم. جهت افزایش آئرودینامیک و سرعت حالت نشستن را روی موتور به نیم تنه تغییر میدهیم.(سرمان را به سمت جلو خم می کنیم) بعد از یک چک کوچک چرخ ها و سیستم ترمز، آماده رساندن موتور به دنده های بالاتر می کنیم.

اگر نظر من را می خواهید، ترجیح میدهم که در بزرگ راه، یک تعقیب و گریز پلیسی را با پلیس راهور با سرعت بالا و هیجان انگیز تجربه کنم، تا اینکه با سرعت معمولی تنها مسیر را طی کنم! در بسیاری از موتورهای سوزوکی بدون درنظر گرفتن قدرت آن مانند GSX-R1000 و … هیجان سرعت را به خوبی درک می کنیم. ولی با سوزوکی GW250 در نهایت حدود ۱۱۰ کیلومتر بر ساعت می توانیم حرکت کنیم!

اگر از دید یک موتورباز نگاه کنیم، سرعت GW250 تنها برای پیاده رو ها بسیار مناسب است. اما اگر بخواهیم نگاهی عمومی داشته باشیم، GW250 موتوری مناسب برای عبور و مرور در شهر است. قدرت مناسب و کافی این موتور علاوه بر اینکه شما را در مسیرهای مورد نظرتان به خوبی یاری می کند، از بروز اتفاقات ناگوار که اغلب بر اثر سرعت بالا به وجود می آیند هم جلوگیری می کند.

عناصر خاص به کار رفته در GW250 از موتور B-King گرفته شده است. اما در کلیت ساختار آن یک تجدید نظر بصری از مدل های پیچیده با کلاس های بالا و با ظرفیت، ایجاد شده است.

به نظر ما اگر صدا خفه کن، اگزوز بزرگ، سپر بزرگ جلو به نوع دیگری طراحی می شدند، این موتور با هدف تولیدش همخوانی بیشتری برقرار می کرد. درست است که این عناصر جلوه زیبایی به GW250 داده اند، اما نکته مهم تر از چهره، کارایی و قابلیت های موتور می باشد.

سوزوکی در طراحی این موتور توجه زیادی به مثلث GW کرده است! این به خوبی به ما نشان می دهد که این موتور برای عبورومرور در شهرها طراحی شده است.
صندلی ۳۰٫۷ اینچی و دور چرخ باریک برای کنترل بیشتر راننده موفق عمل کرده اند.

البته کمپانی سوزوکی در طراحی این موتور به فکر عبورومرور خارج از شهر هم بوده است! سیستم مطلوب چشمه های نور به کار رفته در این موتورسیکلت و قابلیت تنظیم آن ها در چند حالت، دید مناسبی را به سوار در شرایط مخصوص خودش می دهد.

GW250 نسبتا موتوری با وزن بالاست. با توجه به نوع طراحی و امکانات به کار رفته روی این موتور، اگر به فکر شتاب گیری و سرعت هستید! پیشنهاد می کنیم، گزینه های دیگری را بررسی کنید و دور GW250 را خط بکشید.

گردن کشیده موتور، به راننده کمک می کند که به راحتی هرچه تمام تر موتور را کنترل کند. قد و قواره GW250 شاید کوچک به نظر برسد ولی این موتور حتی برای افراد بلند قدهم راحت عمل خواهد کرد.

 

در جاده

اگر شما به دنبال دور زدن با یک موتور اسپرت هستید، GW250 بهترین گزینه برای شماست. به ویژه اگر طیف عبورومرورتان درون شهر است. شکاف صندلی باعث می شود که افراد احساس راحت تری هنگام سوار شدن روی این موتور داشته باشند. همانطور که گفتیم این موتور برای افراد قد بلند (مانند خود من) بسیار راحت است و هنگام راندن آن به هیچ وجه وزن اضافه ای روی مچتان احساس نخواهید کرد که باعث درد و یا خستگی شما بشود. LCD موجود روی موتور شرایط و نکات مربوط به موتورتان را به شما نشان می دهد. موقعیت دنده و سطح سوخت از جمله مواردی هستند که در این باره می توان به آن ها اشاره کرد.

با وجود اینکه سوزوکی زمان زیادی برای طراحی موتور GW250 خودش صرف کرده است و تمام تلاشش را نموده که این موتور را بی نقص به دست تولید برساند ولی بازهم نقص هایی هنگام حرکت در این سیکلت دیده می شود. البته این نقص ها آنقدر برای شما مشکل ایجاد نمی کنند که نگرانشان باشید و یا شما را از خرید این موتور منصرف کنند. اما پیشنهاد ما به شما این است که تاجایی که می توانید از تردد در خارج شهر به ویژه بزرگ راه ها با این موتور اجتناب کنید.

اگر بخواهیم درباره ترمز های این موتور باهم گپی بزنیم باید بگویم که درکل ترمزهای این موتور نمره قابل قبول دریافت می کنند. البته دیسک جلو کشش آن را ندارد که شتاب شما را کاهش دهد و یا اینکه شما را نگه دارد. اگر در زمان خطر تنها به ترمز جلو تکیه کنید، مطمئن باشید که به باد تکیه کرده اید. اما دیسک عقب قدرت نسبتا بالایی دارد و در شرایط وحشتناک می تواند شما را نگه دارد و از مخمسه نجات دهد. تعلیق نرم GW250 در کنترل و نگهداری موتور بسیار به شما کمک خواهد کرد.

 

جمع بندی

اگر چه طراحان سوزوکی با طراحی موتور B-King تجربه و دانش خود را به همه اثبات کردند ولی به نظر می رسد در طراحی  GW250 کمی بی حوصلگی به خرج دادند. ظاهر زیبا و با زرق و برق در کنار کارایی بالاست که می تواند مفید واقع شود. هرچند این موتور گزینه اول را داراست ولی در کارایی باید بگوییم که آنطور که باید راضی کننده نیست و نمی تواند یک موتورسوار حرفه ای را پوشش دهد.
با تمام این ها این موتور برای عبورومرور روزانه درون شهری گزینه مناسبی است و علاوه بر راه اندازی کار شما، چهره زیبای آن اطرافیانتان را تحت تاثیر قرار خواهد داد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *