نقد و بررسی هوندا Elite 2010

نقد و بررسی هوندا Elite 2010

در سال ۲۰۱۰ نخبگان و یا تحت عنوانی نخبگان ۱۱۰، اولین بار موتوری را با طرح چرخ های کوچک طراحی کردند. در این سال نخبگان ۱۱۰ با حمایت هوندا در کانادا موفق به تکمیل طراحی این نوع از موتورها شدند ولی این موتور هرگز در آن زمان در کانادا عرضه نشد. بلکه در سطح جهانی به تولید رسید و با بازخورد خوبی نیز همراه بود.

اساسا این موتورها تنها برای ارتباطات شهری طراحی شده اند و بهتر است حتی فکر سفرهای بین شهری را با آن ها نکنید! البته این کار غیرممکن نیست فقط بسیار دردسر ساز خواهد بود.

جوانان و نوجوانان یکی از اقشار جامعه هستند که به خرید این نوع از موتورها بسیار علاقمند هستند و بین آن ها کاربرد فراوانی دارد. البته این مسئله که جوانان اسپرت طلب هستند را نمی شود فراموش کرد ولی لنگه کفشی در بیابان نعمت است.

البته سال ها پیش و در دهه ۸۰ میلادی استارت این پروژه توسط تیم دیگری از هوندا کلیک خورده بود و به نتایج مثبتی نیز دست یافته بودند. آن ها در این زمینه تولیداتی نیز داشتند اما طرحی را که امروز ما از آن ها استفاده می کنیم. در سال ۲۰۱۰ تکامل خودش را تکمیل کرده است.

هوندا تیم خود را به عنوان تنها طراح این نوع موتورها می داند و ادعا می کند که طرح اولیه این موتورها از نخبگان هوندا بوده است. این کمپانی برای کسانی که بتوانند طرح بهتر و بروزتری از این موتور بسازند، جایزه ای در نظر گرفته است. البته قبل از اینکه شروع به طراحی کنید مطمئن شوید که هیچکدام از طرح های هوندا را استفاده نمی کنید.

به نظر می رسد که تیم جدید هوندا تغییرات بنیادی در این موتورهای اسکوتر مانند ایجاد کرده است. طرحی که از سال ۱۹۸۰-۲۰۰۷ مورد استفاده قرار می گرفته است.

هر کدام از طرح های این موتورسیکلت در مکان های متفاوتی انجام می شد. هوندا به صورت متناوب طراحی موتور جدید را به تیم جدیدی می سپارد. و هر بار این کار را تکرار می کرد. تا اینکه طرح نهایی آن توسط تیم ۱۱۰ عرضه شد.

 

موتور

این موتور برای کارهای ساده و مصارف قشر جوان جامعه طراحی شده است که از قدرت بالایی برخوردار می باشد. شاید بهترین گزینه برای تردد در شهرها همین موتورها باشند. البته طرح اولیه این موتور که در دهه ۸۰ میلادی به وجود آمد، کار کردی بسیار ضعیف تر داشت. یکی از تغییراتی که تیم ۱۱۰ در این موتور ایجاد کردند. افزایش چالاکی، شتاب، استحکام و قدرت آن بود. در مجموع این تغییرات باعث شد که مردم در سراسر جهان با آغوش باز این موتور را بپذیرند. همانطور که گفتیم این موتور برای جوانان و نوجوانان طراحی شده است پس باید به راحتی بتوان آن را کنترل و هدایت کرد. به جرئت می توان گفت، یکی از موتورهایی که راحت ترین نوع کنترل را دارد، Honda Elite 2010 است.

 

سبک و امکانات

تیم ۱۱۰ توانست در طراحی Honda Elite 2010، سنت و مدرنیزه را باهم ترکیب کند و خروجی موفقی هم دریافت نماید. با اینکه این موتور همان طرح سنتی سال های ۱۹۸۰ را حفظ کرده است، اما ۲۰ سال جوان تر شده. تغییرات ریز و درشت بسیاری را بین این دو نسل می توان مشاهده کرد. با وجود همه این تغییرات بازهم می توان چهره سنتی را در این موتور مشاهده کرد.

افزودن فضای کافی زیر صندلی برای قرار دادن برخی وسایل مورد نیاز از جمله تغییرات مهمی بود که تیم ۱۱۰ در طرح این موتور ایجاد کردند. تغییراتی که چهره این موتور را زیباتر کرد به طوری که این موتور به عنوان یک موتور اداری نیز مورد استفاده قرار می گیرد از مهم ترین نکاتی است که باید به آن اشاره کنیم. البته باکس جلوی آن را نیز نمیتوان فراموش کرد.

 

مزایا:

– ظاهر زیبا
– دیسک ترمز جلو
– مکان های ذخیره بزرگ
– سیستم نوری مناسب

منفی:

– عدم وجود کیکاستارتر

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *