نقد و بررسی کاوازاکی KX 450F 2015

موتور قدرتمند کاوازاکی

طراحی این موتور توسط کاوازاکی یکی دیگر از قدرت نمایی های این کمپانی در حوزه موتور سیکلت است! همه ما به خوبی می دانیم که هرگاه بحث رقابت در میان باشد، کاوازاکی بین کمپانی های موتورسازی در رتبه های اول قرار می گیرد.

KX 450F توسط یک پیشرانه تک سیلندر ۴ سوپاپ و ۴زمانه DOHC پشتیبانی می شود. این حامی قدرتمند KX 450F دارای ۴۴۹ سی سی حجم می باشد. شاخه اصلی خنک کننده این موتور به طور معمول آب است.

منتقل کننده قدرت این موتور به چرخ عقبش، گیریبکس ۵ سرعته تعبیه شده روی آن است. اگر بخواهیم طیف ترددی KX 450F را بررسی کنیم، باید بگوییم که باک ۸لیتری این موتور، زمینه گشت و گذار راحت را برای شما فراهم خواهد کرد.

نیروی متوقف کننده موتورسیکلت کاوازاکی KX 450F را یک دیسک ۲۷۰ میلی متری با کالیپر دو پیستونی در جلو و یک دیسک ۲۴۰ میلی متری با کالیپر تک پیستونی هیدرولیک در عقب تامین می‌کنند.

به کارگیری دوشاخه بادی Showa در جلو و کمک فنر Showa در سیستم تعلیق عقب، سواری نرم و قابل کنترلی را به راکب هدیه می‌کند. سیستم تعلیق و ترمزها با هدف دسترسی به بهترین عملکرد در شرایط مختلف ارتقا یافته‌اند و بی شک توانسته‌اند نیازهای موتورسوار را برآورده سازند.

 عملکرد کمک فنرهای بادی Showa  بر خلاف عملکرد کمک‌های روغنی با فشار باد است، همچنین وجود پمپ باد Genuine به بازی سریع‌تر آن کمک می‌کند. کاهش وزن و اصطکاک، نرمی و پایداری خاصی به این موتورسیکلت بخشیده است.

قطر زیاد کارتریج‌های داخلی کمک فنر‌ها به ایجاد مقاومت در برابر فشارهای جاده‌ای و پایداری آنها کمک می‌نماید، در ضمن پوشش بخش داخلی تیوپ‌های کمک فنر از جنس تیتانیوم سخت است که مانع از لرزش آن درفشارهای بالا می‌شود، از طرفی پیستون تنظیم فشار نیز عملکرد کمک‌ها را سریع‌تر می‌کند.

پمپ بنزین موتورسیکلت کاوازاکی KX450F فیلتری یک تکه دارد که این موضوع وجود تیوپ بازگشت سوخت را در رگلاتور فشار غیر ضروری می کند. جنس پلاستیکی این فیلتر باعث می‌شود که در طول سواری سوخت‌‍رسانی به شکل مستمر انجام بگیرد.

چارچوب باریک بدنه، این موتور سیکلت را چابک و سریع کرده و روکش پلاستیکی یکپارچه آن در عین سبکی، زیبایی و جلوه خاصی به آن بخشیده است. بست های سبز رنگ سیستم تعلیق و سرپیچ‌های سبز رنگ نیز شکل و شمایلی مسابقه ای به آن داده است. زین باریک است و روکشی از جنس فوم دارد که بسیار مقاوم است.

صفحاتی از جنس رزین نیز روی بدنه تعبیه شده‌اند که در عین مقاومت چیزی به وزن اضافه نمی‌کنند. توپی چرخ عقب سبک و مقاوم است و اکسل‌های جدید جلو وعقب هر کدام ۳۱  و ۳۲ گرم سبک‌تر شده‌اند. وجود نرم افزار Kawasaki به موتور سوار این امکان را می دهد که تنظیمات ECUU  را از قبیل: سرعت موتور، کنترل جریان بنزین، قدرت موتور، سیستم خنک کننده، زمان احتراق، تنظیم سوخت، موقعیت دنده ها و سیستم برقی را به دلخواه خود تغییر دهد.

منبع: TopSpeed

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *