نقد و بررسی یاماها YFZ450 SE

 

نقد و بررسی یاماها YFZ450 SE

درحال حاضر این موتور، سبک ترین و قدرتمندترین موتور ۴ چرخ موجود است. امکانات و نکات مثبت برجسته این موتور با عنوان برگزیده شدن آن به عنوان موتور برگزیده سال ۲۰۰۶ تکمیل می شود.

 

 

ویژگی های کلیدی:

YFZ یکی از موتورهای ویژه و پرطرفدار در زمینه موتورهای ۴ چرخ است. قابلیت های متعدد و قابل تنظیم این موتور از مهم ترین ویژگی هایی هستند که آن را به یکی از بهترین ها تبدیل کرده اند. سرعت بالا، واکنش به نوسانات کم، وزن سبک، ابعاد مناسب و کارکرد نرم از جمله نکات برجسته این موتور می باشند. این موتور در مسابقات ورزشی مختلف، مقام های متعددی کسب کرده است و باعث سربلندی یاماها در ساخت و طراحی YFZ شده است. موتور ۵ تیتانیومی و وزن ۳۵۰پوندی آن، نام برترین قدرتمند ترین موتور را به YFZ داده است. این موتور دارای استانداردهای متعددی است که ایمنی، قدرت، استحکام و سرعت آن را تایید می کنند. البته نمی توانیم از ترمز YFZ چشم پوشی کنیم. ترمزهای تعبیه شده روی این موتور در نوع خودشان برترین ها هستند و به خوبی با YFZ سازگاری یافته اند.

 

طراحی ۲۰۰۷:

فشرده سازی کم، تمرکز روی سرعت، واکنش با نوسانات کم و کنترل تنظیم از جمله امکاناتی هستند که در طرح جدید YFZ روی آن ها تمرکز شده است. در نسخه بروزتر این موتور شاهد فرمان آلومینیومی سبک، محکم و راحت هستیم که حس فوق العاده ای را از هدایت کردن موتور به شما القاء می کند.

سیلندرها و ترمز جلو این موتور به همراه سیستم فوق العاده ترمزهای عقبی آن احساس و بازخورد مطلوبی را به شما می دهد. تقریبا کمپانی یاماها این نسخه را بسیار بهتر از نسخه قبلی آن طراحی کرده است. حتی در این نسخه روی کلاچ هم تمرکز شده است و کارکرد نرم و راحتی از آن می بینیم.

 

موتور:

۴۴۹CC با سیستم خنک کننده مایع، DOHC چهار زمانه با پنج دریچه تیتانیوم، قدرتی عظیم با ظرفیت بالا به این موتورسیکلت داده است. دکمه شروع الکتریکی تعبیه شده روی این موتور در زمان کارکرد هر حالت از موتور، کمک بسیار خوبی به شما خواهد کرد. YFZ در ارائه و کنترل سوخت بسیار خوب عمل می کند. دریچه ۳۹mm بالا کاربراتور که با دریچه گاز موتور مرنبط است، فضای سوخت گیری عالی را به شما ارائه می کند.

موتور YFZ دارای یک سری ویژگی های اضافی است. پوشش منیزیم سرسیلندر، پوشش محل اتصال میل رنگ راست، طراحی آلومینیومی شلنگ روغن، سیستم نور CDI از جمله مواردی هستند که می شود به آن ها اشاره کرد.

موتور پسماند روغن را در یک مخزن آلومینیومی که در جلوی موتور تعبیه شده است، به طور مستقیم می ریزد. این نوع طراحی و دفع پسماند کیفیت بسیار مطلوبی برای حفاظت از موتور دربرابر پسماندها ایجاد کرده است.

سیستم استارت DC، جرقه زنی بسیار سریع و دقیقی را برای شما مهیا می کند. اگزوز این موتور از فولاد ضد زنگ ساخته شده، این اگزوز مورد تایید استانداردهای محیط زیستی آمریکا قرار دارد.

 

ویژگی های اضافی:

ظرفیت بزرگ ۲٫۶ گالن سوخت، طراحی فوق العاده چراغ ها و مصرف ۳۰ وات توسط هر کدام، تعبیه شدن چراغ خطر در عقب موتور، استفاده راحت و کاربردی از جمله مواردی هستند که یاهاما برای جلب دوچندان رضایت مخاطبان از آن ها استفاده کرده است.

 

جمع بندی:

YFZ450 یکی از قدرتمند ترین موتورهای موجود در صنعت موتورسازی می باشد. استفاده کاربردی و راحت از این موتور کاملا از نسخه های دیگر و مشابه آن متفاوت است. در این موتور کمتر نقص و ایرادی دیده می شود و  به احتمال بسیار بالا در جاده شما را نخواهد گذاشت. از آنجا که این موتور برای مسیرهای صحرایی و سخت طراحی شده است، هدایت آن در مسیرهای معمولی شاید سخت و شایدهم لذت بخش و دلپذیر باشد، همه چیز به راننده آن بستگی دارد.

یاهاما با تولید موتورهایی از این دست، تقریبا در رتبه اول و بدون رقیب در حال تاخت و تاز در این زمینه از صنعت موتورسازی است. این موتور تولید شده توسط یاهاما از جمله موتورهای کم نقص است که کاربرد فوق العاده ای را به شما ارائه خواهد داد.

 

 

 

 

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *