نقد و بررسی موتور سیکلت BMW C650 GT 2015

C650 GT یکی از موتورهایی است که در دسته موتورهای شهری قرار می گیرد. هدف اولیه طراحی و تولید این موتور همین بوده است و در نسخه های ابتدایی نیز از C650 GT تنها تردد در شهر را انتظار داشتیم. اما اکنون و با عرضه مدل ۲۰۱۵این موتور داستان کمی فرق کرده است. شما با این موتور نه تنها در شهر بلکه در جاده بیرون شهر نیز می توانید به راحتی تردد نمایید.

در این ماکسی اسکوتر، فضای ذخیره سازی زیادی تعبیه شده است. زیر دسته ها، زیر زین و البته توانایی نصب جعبه های اکسترنال روی آن، همه این موارد به شما اجازه حمل راحت وسایل را می دهند.

با سفارش یک Scooter Coat نیز، می‌توانید از پاها و قسمت پایینی بدن خود در برابر آب و هوای نامناسب محافظت کنید. همان‌طور که از کمپانی بی‌ام‌و انتظار می‌رود، C650 GTT نیز از ظاهری کلاسیک برخوردار است. با نصب یک Akrapovic Sport Silencer بر روی منیفولد اگزوز، علاوه بر اینکه صدای موتورسیکلت خود را زیباتر می‌کنید، دیگران را از وجود خود آگاه می‌سازید.

کمپانی BMW امکانات بسیار زیادی دارد و همانطور که انتظار می رفت در C650 GT نیز از وجود این امکانات بی بهره نیستیم. البته بعضا این تجهیزات در ایران جوابگو نیستند، شاید یکی از دلایل آن بحث تحریم ها باشد و شایدهم امنیت ملی و…
BMW Navigator از جمله این تجهیزات است که با نصب آن روی C650 GT علاوه بر برخورداری از GPS، گزارش هواشناسی و ترافیک لحظه نیز در اختیارتان قرار می گیرد که البته این ویژگی در ایران قابل استفاده نمی باشد.

زین این موتور قابلیت تنظیم ارتفاع در بازه ۳-۴ سانتی را دارد و شما بسته به شرایط و ارگونومی بدن خود می توانید حالت مطلوبی از آن را در اختیار بگیرید.

کمپانی سازنده با استفاده از ترمزهای دیسکی ۱۰٫۶ اینچی مجهز به  کالیپرهای شناور دو پیستون دوگانه در جلو و تکی در عقب به همراه سیستم ترمز ضدقفل، ایمنی C650 GT را فراهم کرده است. قابلیت حرکت دوشاخه جلو و بازویی عقب در حدود ۱۱٫۵ سانتی‌متر، سواری نرم و راحتی را برای شما به ارمغان می‌آورد. استفاده از تایر پهن ۱۶۰ میلی‌متری در عقب نیز، کشش خوب این اسکوتر زیبا را در پیچ‌ها و جاده‌های مستقیم موجب می‌شود.

با در نظر گرفتن وزن خالص این BMW دوچرخ (۲۶۱ کیلوگرم) و قابلیت حمل ۱۸۴ کیلوگرم بار، C650 GT باید از پیشرانه قدرتمندی برخوردار باشد؛ کمپانی سازنده با استفاده از پیشرانه ۶۴۷ سی‌سی آب خنک DOHC، این اسکوتر کوچک را با قدرتی معادل ۶۰ اسب‌بخار و گشتاوری در حدود ۶۶٫۵ نیوتن‌متر به پیش می‌راند. گفتنی است، حداکثر سرعت این دوچرخ زیبا ۱۷۵ کیلومتر بر ساعت تخمین زده شده است که بدین ترتیب می‌توانید به راحتی و بدون نگرانی به کارهای خود برسید.

کمپانی BMW این موتورسیکلت زیبا را با رنگ Granite Gray Metallic Matte به قیمت ۱۰,۴۹۰ دلار عرضه می‌کند؛ با پرداخت ۱۰۰ دلار بیشتر می‌توانید از بین رنگ‌های Sapphire Black Metallic، Quartz Blue Metallic یا Havanna Metallic یکی را برای اسکوتر خود انتخاب کنید. با سفارش پکیج Premium به قیمت ۶۰۵ دلار می‌توانید از تجهیزاتی چون دستگیره‌ها و زین مجهز به گرمکن و نشانگر کنترل فشار تایر بهره‌مند شوید. گفتنی است، پکیج ضد سرقت نیز، به قیمت ۳۹۵ دلار در اختیار شما قرار می‌گیرد.

1 دیدگاه برای “نقد و بررسی موتور سیکلت BMW C650 GT 2015

  1. اشتراک‌ها: محدودیت یک موتور سیکلت الکتریکی چقدر است؟ | Emotors

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *