هوندا از شهریور ماه تولید اسکوتر PCX Hybrid را آغاز خواهد کرد

این مسئله که هوندا اعلام کرده است تولید موتور سیکلت اسکوتر PCX Hybrid را که کمی قبل در نمایشگاه توکیو به صورت عمومی نشان داده بود، از شهریور ماه آغاز خواهد کرد، چندان جای تعجب ندارد. اما واقعیت این است که این نمایشگاه کمتر از چند ماه قبل برگذار شد و هوندا اکنون قصد تولید انبوه موتور سیکلت PCX Hybrid را دارد!! در حالی که پیش از این حداقل ۹ ماه تا ۱ سال پس از معرفی عمومی محصول آن را به تولید انبوه می‌رساند! اما به هر حال جای خوشحالی است که این موتور سیکلت هیبریدی در دست ساخت است.

جالب است بدانید که بر خلاف خودروهای هیبریدی، به خصوص خوردوهای ورزشی – هیبریدی، موتور سیکلت های هیبریدی به خوبی بین مردم و در بازارهای بین المللی جا افتاده‌اند و دیگر خریداران پاسخ غیر معقول و غیر منتظرانه به این دست از محصولات نمی‌دهند. همین عامل حتی باعث افزایش درصد استفاده از موتور سیکلت ها بین مردم شده است.

موتور سیکلت های اسکوتر از جمله محبوب‌ترین موتور سیکلت‌هایی هستند که توسط افراد مورد استفاده قرار می‌گیرند. این موتور سیکلت‌ها به خوبی به کار همه افراد خانواده می‌آیند، در شهر آزادانه تردد می‌کنند، سوخت با آلایندگی بسیار کمی دارند و البته هدایت و سواری با آن‌ها حتی از دوچرخه سواری هم ساده‌تر و ایمن‌تر است. جالب است بدانید اکثریت وسایل نقلیه ۲ چرخ در جاده‌های درون شهری آمریکا حتی بیشتر از دوچرخه‌ها، موتور سیکلت‌های اسکوتر هستند.

بیش از یک دهه است که طراحی و تولید موتور سیکلت‌های هیبریدی در دستور کار کمپانی‌های بزرگ موتور سیکلت سازی قرار گرفته است؛ اما به مقداری که هم اکنون گسترده شده‌اند در سال‌های پیش نبودند. حداقل درصد بالای معرفی محصولات اسکوتر مانند موتور سیکلت اسکوتر PCX Hybrid در نمایشگاه توکیو این مسئله را به خوبی نشان می‌دهد.

جالب است بدانید نمایشگاه توکیو درست ۱۳ سال پیش اولین موتور سیکلت هیبریدی را که توسط کمپانی یاماها طراحی شده بود، به نمایش در آورد. آن موتور سیکلت در لیست اختراعات یاماها قرار گرفت و چند سال بعد آماده تولید گسترده شد. متاسفانه از آن موتور سیکلت هیبریدی استقبال کافی نشد و یک شکست در کارنامه یاماها برای این چنین موتور سیکلت‌هایی ثبت شد!

کمپانی هوندا نیز تنها موتور سیکلت هیبریدی که به نمایشگاه‌ها آورد در سال ۲۰۱۵ بود. شاید در آن طراحی با وجود اینکه هوندا یک آماتور محسوب می‌شد اما به خوبی نبوغ و هوش خودش را به نمایش درآورد. آن طراحی آن چنان عالی بود که حتی هوندایی که تا قبل از آن هیچ تجربه‌ای در این خصوص نداشت؛ به عنوان یک نوآور در صنعت موتور سیکلت های هیبریدی شناخته شد.

جالب است بدانید که کمپانی Piaggio نیز در سال ۲۰۱۰ یک موتور سیکلت ۳ چرخ طراحی و آماده تولید داشت؛ اما به دلیل قیمت بالا نتوانست آن را به خوبی بفروشد و بسیار زود این موتور سیکلت از لیست تولیدات Piaggio حذف شد!

فارغ از همه این‌ها اکنون بحث داغ موتور سیکلتی ۳ چرخ و هیبریدی در میان است که بانی تعجب بسیاری از ما شده است. هوندا شاید دیر پا به دنیای هیبریدی ها گذاشته باشد اما موفق‌تر از بسیاری کمپانی های فعال این حوزه عمل نموده است. هوندا اعلام نموده که موتور سیکلت اسکوتر PCX Hybrid خودش را در اواسط شهریور ماه در ژاپن به فروش می‌رساند! این اولین موتور سیکلت ۳ چرخ هیبریدی جهان است که در دست تولید انبوه می‌باشد. این موتور سیکلت حتی نسبت به نسخه‌ای که در نمایشگاه معرفی شد نیز دچار تغییراتی شده در سرعت، قدرت و حتی طراحی ظاهری شده است!

انرژی مورد نیاز اسکوتر PCX Hybrid از طریق باتری ۴۸ واتی لیتیوم یونی موجود در دل این اسکوتر تامین می‌شود. دو حالت سواری در این موتور سیکلت در دسترس است؛ یکی از آن‌ها سوخت کمتری مصرف می‌کند و دیگری به دلیل صرف انرژی بیشتر، سوخت بیشتری اعمال می‌نماید.

قدرت اسکوتر PCX Hybrid

موتور سیکلت مذکور در ۲ مدل با حجم ۱۲۵ و ۱۵۰ تولید می‌شود؛ حداکثر قدرت موتور سیکلت اسکوتر ۱۲۵ PCX Hybrid حدود ۹ کیلووات با حداکثر گشتاور ۱۲ نانومتر در ۵۰۰۰ دور در دقیقه می‌باشد. و حداکثر قدرت PCX Hybrid 150 حدود ۱۱ کیلووات با حداکثر گشتاور ۱۴ نانومتر در ۶۵۰۰ دور در دقیقه است. جالب است بدانید که موتور سیکلت هیبریدی در دنیای واقعی نسبت به اعداد و ارقام قدرتمندانه‌تر عمل می‌کند اما سرعت آن تغییر چندانی نسبت به رقم‌ها ندارد.

مصرف بهینه سوخت

هوندا PCX Hybrid با توجه به تجربیات هوندا احتمالا بهینه‌ترین موتور سیکلت هیبریدی است که در آسیا می‌توانید پیدا کنید. عدم آلایندگی در سوخت و مصرف پایین سوخت در کیلومتر مهم‌ترین ویژگی‌های اسکوتر PCX Hybrid هوندا هستند که احتمالا دوست داران زیادی را هم به خودشان جذب کنند. هوندا با این اسکوتر تضمین بهینه‌ترین موتور سیکلت را حداقل نسبت به رقبا در میان موتور سیکلت های هیبریدی می‌دهد.

شایان ذکر است که هنوز اطلاعات کاملی در خصوص این موتور سیکلت منتشر نشده، به محض تکمیل اطلاعات آن‌ها را در مجله موتور سیکلت Emotors منتشر خواهیم نمود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *