کلاه ایمنی هوشمند BMW سواری را متحول می کند

۴ سال پیش شاهد پخش شدن ویدیویی از طرف گوگل بودیم که در آن این کمپانی بزرگ یک کاسکت هوشمند را معرفی می کرد. این کلاه دقیقا مانند عینک های هوشمند گوگل اطلاعات مربوط به مسیر، اشیا و… را در یک طرف صفحه نمایش شفاف به نمایش می گذاشت. اما متاسفانه طراحی و تولید کلاه ایمنی هوشمند گوگل موفقیا آمیز نبود و از آن پس هیچ خبری از این کاسکت ویژه پخش نشد!

حالا کمپانی BMW که یکی از بهترین کمپانی ها در صنعت وسایل نقلیه بشمار میرود، آن ایده را به دست گرفته و می خواهد گجتی مانند آن را طراحی و برای موتورسواران به تولید برساند.

طراحی این کلاه به گونه ای خواهد بود که توسط آن مسیرها، تماس ها، سرعت مجاز و … به موتورسوار اطلاع داده شود. شاید اکنون تنها بتوانیم نام مفهومی را روی این گجت بگذاریم! اما BMW در نمایشگاه CES2016 نمونه از این کاسکت را درکنار ویدیوی تست آن برای بازدیدکنندگان به نمایش گذاشته بود.

در نگاه کلی بازدید کنندگان رضایت خوبی از این گجت نشان دادند. اما اگر بخواهیم به نقص های آن اشاره کنیم باید بگوییم،تک رنگ بودن متن اطلاعات روی صفحه نمایش، محل نامناسب متن ها، خوانا نبودن متن به دلیل اشغال شدن نقاط اصلی صفحه نمایش و کوچک بودن چشمی های این کاسکت نقص هایی هستند که VMW باید تمرکز بیشتری روی آن ها بگذارد.

البته همین ایده اولیه و مفهومی نشانگر توانایی بالای BMW در طراحی ایده های بزرگ گوگل می باشد. این کاسکت اولیه به خوبی نشان می دهد که BMW توانسته نسبت به طرح گوگل، کلاه ایمنی بهتری را طراحی نماید.

BMW ایده های متعددی مانند اتصال بی سیم کلاه ایمنی به موتورسیکلت، دوچرخه و تلفن همراه را دارد. امیدواریم BMW بتواند طی چندسال آینده این گجت فوق العاده کاربردی را به بازار عرضه نماید. مطمعنا بازخورد بسیار خوبی را در عصر فناوری پیدا خواهد کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *