گران ترین موتورسیکلت دنیا با قمیتی معادل ۱٫۳۵ میلیون دلار!

در مهر ماه سال ۱۳۹۳ شمسی، موتورسیکلت Easy Rider هارلی دیویدسون که در سبک کلاسیک و سال ۶۰ میلادی ساخته شده بود، در یک حراجی با قیمتی حدود ۱٫۳۵ میلیون دلار به فروش رسید. گفتنی است که مبلغ ۱٫۳۵ میلیون دلار بیشترین پولی است که تاکنون برای یک موتورسیکلت پرداخت شده است. موتورسیکلت مذکور پس از حضور در یکی از فیلم های سال ۱۹۶۹ و نقش آفرینی پیتر فوندا (Peter Fonda)، لقب Captain America را به خود اختصاص داد. این موتورسیکلت تاکنون در مالکیت کلکسیونر لس آنجلسی، مایکل ایزنبرگ (Michael Eisenberg) بود.

در حقیقت برای فیلم مذکور ۴ دستگاه از این موتورسیکلت تولید شد که دو دستگاه مختص پیتر و دو دستگاه نیز، مختص دنیس هاپر (Dennis Hopper) بود، در حالی که تنها یک دستگاه از آن باقی مانده و اکنون دارای ارزش میلیون دلاری است. ظاهرا، ۳۳ دستگاه از این هارلی دیویدسون زیبا پس از اتمام فیلم به سرقت رفته و آخرین آنها نیز در انتهای فیلم آتش گرفت، اما پس از گذشت سال ها، یکی از بازیگران به نام دن هگرتی (Dan Haggerty) آن را بازسازی کرد.

خبرگزاری لس آنجلس تایمز ادعا می‌کند که در سال ۱۹۹۶، هگرتی نمونه تقلبی این دو چرخ زیبا را به فروش رسانده و موتور سیکلت کنونی نمونه اصلی نیست. با این وجود مالک کنونی این موضوع را باور ندارد و چه بخواهید و چه نخواهید، شما شاهد گرانترین موتورسیکلت جهان هستید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *