نقد و بررسی موتور سیکلت کاوازاکی ABS Concours 14 2015

موتورسیکلت کاوازاکی ABS Concours 14 2015 توانسته به معنای واقعی کلمه کاربردی عمل کند. راحتی، سرعت بالا و کاربرد فوق العاده تنها نمونه هایی از ویژگی های فوق العاده این موتور اسپرت هستند. طراحی فوق العاده ارگونومی این موتور با یک پیشران قوی و چهار زمانه تکمیل شده است. وظیفه خنک کردن Concours 14 به آب سپرده شده است. همچنین پیشران قدرتمند این موتور دارای ۱۳۵۲ سی سی حجم است. در Concours 14 هر سیلندر از ۴ سوپاپ تشکیل شده است. پیشران این موتور همراه با یک گیربکس ۶ سرعته قادر به تولید ۱۳۸ نیوتن گشتاورد است.

موتور سیکلت کاوازاکی ABS Concours 14 2015
موتور سیکلت کاوازاکی ABS Concours 14 2015

یکی از مهم ترین موضوعات در موتور سیکلت، سیستم تعلیق آن است. سیستم تعلیق Concours 14 در عقب موتور قرار گرفته است؛ نکته جالب درباره سیستم تعلیق این موتور، عدم نیاز به استفاده از آچار برای تنظیم کردن آن است. موتور سیکلت کاوازاکی ABS Concours 14 2015 در دو رنگ به بازار وارد می شود.

طرفداران زمینه اسپرت سواری و مسابقات سوپر اسپرت به خوبی با این موتور آشنا هستند. یک مزیت این موتور نسبت به سایر موتورها وضعیت قرار گیری موتورسوار روی آن است. این مسئله باعث می شود که موتور سوار در وضعیت مطلوب تری نسبت به رقبا قرار داشته باشد.

شاسی این موتور از نرمی و توان بالایی برخوردار است. کاوازاکی در نسخه ۲۰۱۵ این موتور سیکلت، شتاب بیشتر، فرمان سبک تر، سیستم تعلیق محکم تر، شیشه جلوی جدید، ترمز ضد قفل و مواردی از این دست را بروزرسانی ویا تعبیه کرده است. این تغییرات Concours 14 را از نظر عملکرد و زیبایی در صدر جدول قرار می دهند.

پیشرانه کم مصرف Concours 14 شاید یکی از مهم ترین دلایل رشد فروش روزافزون این موتورسیکلت باشد. این موتور با پیشرانه ای بسیار کم مصرف، گشتاوردی بالا را تولید می کند.

وظیفه تزریق و تامین مقدار سوخت در موتور سیکلت کاوازاکی ABS Concours 14 2015 به عهده یک کامپیوتر است که باعث می شود تولید آلاینده ها توسط این موتورسیکلت به حداقل ممکن برسند. این مسئله برابر است با کاهش چشمگیر مصرف سوخت در این محصول کاوازاکی

سیستم KTRC هنگام بکسواد چرخ عقب، خروجی موتور را پایین میاورد تا اصطکاک چرخ و زمین حفظ شود. به دلیل وجود سیستم KTRC و ویژگی های آن، هیچ وزن اضافه ای به موتور سیکلت وارد نمی شود.

اگر بخواهیم از معجزه کاوازاکی در سیستم ترمز Concours 14 بگویم. باید به دیسک های دوگانه ۳۱۰ میلی متری جلو که دارای کالیپرهای چهار پیستونی هستند و دیسک ۲۷۰ میلی متری عقب که دارای کالیپر تک پیستونی است، اشاره کنیم. هر پیستون کالیپر ترمز دارای لنت های مجزایی است. این طراحی باعث می شود که لنت ها خنک شوند و در شرایط بد به خوبی پاسخگوی نیاز سوار باشند.

اگر حالت Fuel Economy Assistance انتخاب شود، مصرف سوخت پایین‌تر می‌آید. این حالت در هر دنده‌ای کار می‌کند و باعث می‌شود دریچه سوخت فقط ۳۰ درصد باز باشد و سرعت از ۱۲۸ کیلومتر بر ساعت بالاتر نرود.

جعبه های شیکی که در دو طرف زین این موتور تعبیه شده اند، فضای نسبتا مناسبی برای ذخیره سازی بار به افراد ارائه می دهند. این جعبه ها قابلیت ضد آب دارند و به راحتی یک کلاه کاسکت بزرگ را می توان درون هر کدام جای داد.

کاوازاکی در طراحی آمپرها کیلومترشمار و دیگر موارد مورد نیاز سوار به خوبی عمل کرده است. همه این موارد خوانا هستند و از طریق نمایشگر LCD به سوار منتقل می شوند. این نمایشگر حتی توانایی نمایش دمای هوا را دارد.

در پایان باید به ظرفیت فوق العاده باک موتور سیکلت کاوازاکی ABS Concours 14 2015 اشاره بکنیم. ۲۲ لیتر ظرفیت برای یک موتور فوق العاده کم مصرف حجم بسیار زیادی است و می توان با خیال راحت به آن اطمینان نمود.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *