لباس ایمن موتور سواری با ایربگ داخلی

صنعت موتور سیکلت یکی از در حال رشدترین صنایع دنیا محسوب می شود. روز به روز افزایش تکنولوژی و محصولات را در این صنعت مشاهده می کنیم. کمپانی های بزرگ این رشته به سرعت فعالیت های خودشان را افزایش می دهند و سطح گسترده تری از آن را تحت پوشش قرار می دهند.

دو کمپانی بزرگ BMW و Alpinestars به تازگی برای ساخت لباسی ویژه و ایمن برای موتورسواران به بحث و همکاری پرداختند. گویا در طراحی این لباس نوعی ایربگ داخلی قرار خواهد گرفت که سلامت و ایمنی موتورسوار را تا مقدار بسیار زیادی تامین می کند. گفتنی است که این دو کمپانی برای اولین بار باهم همکاری می کنند و محصول اولین همکاری آن ها همین لباس ایمن می باشد. این لباس بر مبنای کیسه هوا کمپانی Alpinestars که تحت عنوان Tech-Air موجود است، تولید خواهد شد.

فعالیت این لباس به هیچ حسگری متصل به وسیله وابسته نمی باشد! تنها کاری که باید انجام دهید پوشیدن این لباس است تا از خطرات احتمالی هنگام سواری در امان باشید.

در ادامه به بحث و بررسی مختصری درباره ساختار و قابلیت های این لباس می پردازیم:

دقیقا روی آستین این لباس، نمایشگر LED تعبیه شده است که به سوار میزان شارژ و فعال بودن دستگاه را اعلام می کند. این نمایشگر تصویری ساختار ابتدایی خودش را دارد و مسلما در نسخه های بعدی شاهد تغییراتی اساسی در آن خواهیم بود.

شما از باتری پر شده این لباس می توانید حدود ۲۵ ساعت استفاده کنید. این حجم ظرفیت برای لباس و تردد در خیابان ها به نظر کافی می آید. البته اگر قصد شما خروج طولانی مدت از شهر نباشد! البته شما تنها با یک ساعت شارژ کردن باتری این لباس می توانید از آن تا چهار ساعت استفاده نمایید.

حسگر کنترلی این ایربگ پوششی کاملا حرفه ای و خلاقانه طراحی شده است و در یک منفظ ضد آب قرار میگیرد تا در طولانی مدت هیچ مشکلی برای آن پیش نیاید. البته اگر قرار مبنی بر فعال شدن ایربگ پس از برخورد باشد، تقریبا کارایی آن به هیچ دردی نخواهد خورد، از همین رو این لباس توانایی تشخیص خطراتی را به صورت هوشمندانه داراست.

این حسگر بسته به نوع شرایط می تواند هر برخورد را در ۳۰ الی ۶۰ هزارم ثانیه تشخیص دهد و وارد عمل شود. ایمن سازی این لباس قفسه سینه، کلیه ها، کمر و شانه را پوشش می دهد.

سازگاری این جلیقه فوق العاده می باشد و شما در شرایط مختلف برای مثال شرایط آب و هوایی مختلف، انواع موتورسیکلت ها و… می توانید این جلیقه را به لباس های مختلف و یا موتور های مختلف متصل نمایید و خیالتان از عملکرد آن کاملا راحت باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *