نقد و بررسی موتور سیکلت هوندا CA125 REBEL مدل ۱۹۹۵

هوندا CA125 به عنوان یک موتور سیکلت معقول، سرسنگین و معمولی در مقابل شما است. این موتور سیکلت دهه نودی، به عنوان یک محصول با قیمت مناسب و سطح متوسط رو به پایین برای هوندا طراحی و تولید شده است. این موتور سیکلت به عنوان یک کروز خوش خط و خال برای علاقمندان به سری موتور سیکلت‌های کروز است که زیاد از شلوغ کاری و حرفه‌ایی گرایی خوش‌شان نمی‌آید.

تجربه سواری:

اکثر کروزهای ۱۲۵ سی‌سی سیستم تعلیق چندان جالبی ندارند. هوندا CA125 نیز از این قضیه مستثنا نیست. البته به غیر از کمی خشکی و احساس مبهم قسمت جلوی آن مابقی سیستم تعلیق این موتور سیکلت آنقدر هم بد و نامناسب نیست. به طور کلی هوندا CA125 توان رقابت با هم کلاس‌های مدرن تر خود را ندارد اما طراحی خوب، راحت و کارآمدی را ارائه می دهد.

موتور:

موتور چهارسیلندر قدیمی و دوگانه هوندا CA125 در واقع در دهه ۱۹۸۰ طراحی شده است. حجم کم مخزن سوخت، سوخت رسانی نامناسب در کنار وزن سنگین موتور که حسابی دست‌وپاگیر شده است از برجسته‌ترین نکات منفی موتور این موتور سیکلت محسوب می‌شوند. البته با وجود تمام این سختی‌ها و طراحی نامناسب، هوندا CA125 عملکردی راضی کننده را نسبت به سال تولید و قیمت ارائه می‌کند.

کیفیت:

هوندا CA125 کمی بهتر از موتور سیکلت‌های معمولی رایج کروز خاورمیانه است. حتی امروزه و با گذشت چند دهه از طراحی این موتور سیکلت همچنان بسیاری از افراد خرید CA125 را به دیگر سیکلت‌ها ترجیح می‌دهند. شاید هوندا CA125 یک موتور سیکلت قدیمی باشد! اما واقعا خودش را به خوبی اثبات کرده است.

ارزش گذاری:

هوندا CA125 در سبک کروز، به عنوان یک محصول ارزان قیمت و مناسب محسوب می‌شود که با هزینه بصرفه و پایین، عملکرد راضی کننده و مهیج موتور سیکلت های کروز را ارائه می‌دهد تا موتور سواران تجربه مناسبی از این سبک سواری داشته باشند. البته اگر خریداری قصد فروش هوندا CA125 را داشته باشد، مقدار بسیار زیادی ار پولی که هزینه کرده است را زنده می‌کند! این نشان دهنده این است که CA125 به خوبی ارزش خودش را حفظ می‌نماید.

تجهیزات:

هوندا CA125 یک موتور سیکلت کروز یک نفره است که در برخی موارد طراحی نامناسب و در برخی موارد طراحی حیرت‌آوری دارد. آینه‌ها و چراغ‌های مناسب و همینطور سیستم ترمز کارآمد در این موتور سیکلت قابل مشاهده هستند. هوندا CA125 زیاد اهل تجهیزات نیست! اما چیزی که ارائه می‌دهد با کیفیت است و شامل حداقل استانداردهای مورد نیاز می‌شود.

جدول مشخصات موتور سیکلت هوندا CA125 REBEL

اطلاعات مدل

۱۹۹۵-۱۹۹۹

سال معرفی

بازه قیمت

 

کارایی

۱۱ اسب بخار

حداکثر قدرت

۶٫۶ ft-lb

حداکثر گشتاور

۱۱۳

سرعت

 

مشخصات

۱۲۴ سی‌سی

اندازه موتور

۴v, in line twin, 5 gears

نوع موتور

آلومنیوم

نوع قاب

۱۰ لیتر

ظرفیت سوخت

۶۷۵ میلی‌متر

ارتفاع صندلی

۱۳۷ کیلوگرم

وزن

سیستم تعلیق جلو

پیش بار گذاری

سیستم تعلیق عقب

دیسک ۲۴۰ میلی‌متری

ترمز جلو

درام

ترمز عقب

۹۰/۹۰x17

اندازه تایر جلو

۱۳۰/۹۰x15

اندازه تایر عقب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *