نقد و بررسی BMW F800 ST 2012

نقد و بررسی  BMW F800 ST 2012

F800 ST یکی از برترین موتورهای تولید شده توسط کمپانی BMW می باشد. رضایت کاربران، قیمت مناسب، قدرت بالا و البته استفاده کاربردی افزاینده همه از مواردی هستند که باعث به محبوبیت رسیدن این موتور می شوند!

 

مشخصات کلی:

DOCH، سیستم خنک کننده مایع، ۷۸۶CC، وزن کلی ۴۶۱ پوند، مخزن سوخت ۴٫۱ گالن، تعبیه سوخت تزریقی، موتور ۸۵ اسب بخار و گشتاورد ۶۳ft-lb از جمله مواردی هستند که می توانیم به آن اشاره کنیم. به نظر می رسد BMW تمرکز ویژه ای روی این موتور کرده است و البته تمام تلاش خودش را نموده که آن را بسیار با ارزش تر از قیمتش عرضه نماید. این کمپانی تا درصد بالایی در این زمینه موفق عمل کرده است! ولی بازهم بعضا نقاط ضعفی درون F800 ST دیده می شود، که در ادامه به آن ها اشاره خواهیم کرد.

 

نکات برجسته BMW F800 ST:

مهم ترین نکته ای که می توانیم به آن اشاره کنیم، طراحی این موتورسیکلت توسط یکی از خوش نام ترین کمپانی های موتور و خودرو سازی است. همین مورد باعث می شود که این موتور از ابتدای عرضه طرفداران بسیاری داشته باشد. البته زمان طولانیه تولید این موتور نیز اهمیت بسیار زیادی دارد. طراحی اولیه این موتور بر میگردد به سال های ۲۰۰۴ و اولین نسخه تولیدی این موتور در سال ۲۰۰۶ به بازار عرضه شد. هر سال در این موتور بروز رسانی هایی جهت رفع نقص و جذب رضایت مخاطبان می شود و تقریبا طی تمام این سال ها BMW سعی کرده است که اکثر نقص های آن به ویژه نقص های بزرگ را رفع نماید.

میل لنگ ۳۶۰ درجه F800 ST به کارکرد مناسب موتور کمک می کند.  با شرایط مناسبی که برای موتور ایجاد شده است، این موتور توانایی ارائه کارکرد بالا را دارد. سیستم دفع پسماند خوب و گشتاورد عالی این موتور باعث می شود که هنگام رانندگی و تغییر جهت حرکت، تعادل موتور به خوبی حفظ شود و هیچ مشکلی گریبان گیر راننده نشود.

شاسی این موتور تجربه بسیار مناسبی از رانندگی را به فرد منتقل می کند. ارتفاع مناسب آن برای افراد بلند قد راحتی را به دنبال دارد و افراد کوتاه قد با کمی جا به جایی می توانند به راحتی آن را کنترل کنند.

لنت های F800 ST کاربرد خوب و به موقعی از خودشان به نمایش می گذارند. هنگام استفاده از ترمز های آن به هیچ وجه شما روی صندلی سُر نخواهید خورد و مشکلی در رانندگی ویا تمرکز شما ایجاد نمی کند.

این موتور اعتماد به نفس چشم گیری را به شما منتقل می کند. طراحی فوق العاده پلت فرم ظاهری این موتور در کنار کارایی و کاربرد بالای آن شما را هیجان زده خواهد کرد. F800 ST در شکل اولیه خودش چهره جالب و زیبایی نداشت. اما به مرور و طی سال ها تولید آن و به روزرسانی های متعددی که روی این موتور شکل گرفته، چهره آن بسیار بهتر و کاربرپسندتر شده است.

BMW با تولید این سیکلت و ارائه آن به خریداران، به افراد اجازه می دهد تا یک لیست طولانی از امکانات جانبی را بتوانند روی این موتور تعبیه کنند. این موتور اسپرت توانسته به واسطه استعدادهایش جایگاه ویژه ای بین جوانان باز کند. علاوه بر افزودن امکانات، افراد می توانند بعضا امکاناتی که از ابتدا روی موتور است را تغییر دهند! برای مثال، جعبههای همراه این موتور قابل جداسازی است.

توجه کنید که BMW F800 ST با مدل های مختلفی به بازار عرضه می شود که در هر کدام امکانات مخصوص خودش تعبیه شده است. با توجه به امکانات موجود روی موتور، قیمت آن متفاوت خواهد بود و ممکن است در برخی از مدل ها، تفاوت قیمت حیرت آور باشد! اما همه این ها برمیگردد به استعداد اسپرت شدن این موتور که قابلیت افزایش امکانات بسیاری را دارد.

 

اطلاعات کلی

BMW F800 ST

مدل

اسپرت

دسته بندی

۶۸ از ۱۰۰

رتبه

$ ۱۲۵۵۰

قیمت پایه


موتور

۷۹۸٫۰۰ ccm

جا به جایی

Twin, four-stroke

نوع موتور

۸۳٫۸۱ HP (61.2 kW)) @ 8000 RPM

قدرت

۸۶٫۰۰ Nm (8.8 kgf-m or 63.4 ft.lbs) @ 5800 RPM

گشتاور

۱۲٫۰:۱

فشرده سازی

۴

سوپاپ در هر سیلندر

تزریقی؛ از طریق لوله/مدیریت دیجیتالی

سیستم سوخت

Dry sump

سیستم روغن کاری

مایع

سیستم خنک کننده

۶ سرعته

جعبه دنده

تسمه

نوع گیریبکس

درایو تسمه با دمپرشوک

سیستم نیروی محرک

۳٫۴۰ litres/100 km

مصرف سوخت

۷۸٫۹ CO2 g/km

گازهای گلخانه ای


شاسی، تعلیق، ترمز و چرخ

آلومینیومی

نوع قالب

۹۵ mm

دنباله

Telescopic fork, 43 mm

سیستم تعلیق جلو

۱۴۰ mm

ابعاد چرخ جلو

آلیاژ آلومینیوم بازوی نوسان تک طرفه با تنظیم عجیب و غریب برای محور عقب، سیستم هیدرولیکی، نوسانات قابل تنظیم

سیستم تعلیق عقب

۱۴۰ mm

ابعاد چرخ عقب

۱۲۰/۷۰-ZR17

تایر جلو

۱۸۰/۵۵-ZR17

تایر عقب

دیسک دوبل، ABS اختیاری

ترمز جلو

۳۲۰ mm

قطر ترمز جلو

دیسک تک، ABS اختیاری

ترمز عقب

۲۶۵ mm

قطر ترمز عقب

آلیاژ آلومینیوم

چرخ ها


مشخصات دیگر

آبی، سیاه، قرمز، کرم، سفید

رنگ

الکتریکی

استارت

۱۲ V / 14 Ah, maintenance-free battery.

برق

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *