چراغ ترمز هوشمند حافظ جان موتورسواران در تاریکی شب

رشد چشم گیر صنعت موتور مسئله ای است که نمی توان به راحتی از کنار آن عبور کرد. روز به روز به تعداد موتورسواران جهان افزوده می شود. همه به خوبی می دانیم که این وسیله نقلیه یکی از وسایل آمیخته با خطر است! خوشبختانه به پیشرفت تکنولوژی، کمپانی های بزرگ جهان دست به تولید و طراحی امکاناتی زده اند که ایمنی را برای سیکلت ها فراهم آورد.

شب هنگام موتورسواران بسیاری را در سطح جاده ها می توانیم مشاهده کنیم. اما در مکان های تاریک، موتورسواران می توانند علاوه بر خطر آفرینی برای خود باعث دردسر خودروسواران نیز شوند. در این موقعیت لباس های روشن که در شب به راحتی بتوان آن را تشخیص داد، یکی از بهترین گزینه های ممکن است. اما کافی نیست!

گروهی از جوانان علاقمند به صنعت موتورسیکلت و موتورسواری دست به ابتکاری خلاقانه زده اند! این گروه گجتی بی سیم و البته جدید طراحی کرده اند که با قرار گرفتن پشت کلاه کاسکت ایمنی موتورسوار را در شب و مکان های تاریک فراهم می کند.

این گجت فوق العاده کاربردی از کنارهم قرار گرفتن صد LED قرمز رنگ با پخش نور ۱۲۰ درجه تشکیل می شود که با کمک آهن ربا به پشت کلاه کاسکت متصل میگردد.

این تکنولوژی ساده و کاربوردی در دسته گجت های هوشمند قرار می گیرد؛ در استفاده از آن نیز به هیچ اپلیکیشن و یا سیم اتصالی نیست. سنسورهای موجود در این کاسکت هوشمند هنگام ترمز گرفتن، حرکت کردن و… فعال می شوند و چراغ های تعبیه شده روی آن به خوبی به سواران پشتی اطلاع رسانی های لازم را می کنند.

گفتنی است این چراغ ترمز هوشمند که به نام Brake Free موسوم است از سوی سازندگان در وب سایت Indiegogo قرار گرفته تا بعد از تامین مبلغ جمع سپاری در نظر گرفته شده، با قیمت ۹۹ دلار و اوایل اردیبهشت ماه سال ۱۳۹۷۷ روانه بازار شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *