آشنایی با انواع اسپیکر خانگی و مزایای آن‌ها

آشنایی با انواع اسپیکر خانگی و مزایای آن‌ها

اسپیکر خانگی

خرید اسپیکر خانگی تبدیل به دغدغه بسیاری از مردم شده است. در این مقاله قصد داریم در مورد انواع مختلف این اسپیکر، ویژگی‌ها و مزایای آن‌ها صحبت کنیم. در انتخاب یک اسپیکر خانگی اولین چیزی که شما باید به آن توجه داشته باشید علاقه شخصی خودتان است. ممکن است شما اسپیکر را برای کلاس‌های آموزشی خریداری کنید یا برای گوش دادن به آهنگ و تماشای تلویزیون قصد تهیه اسپیکر داشته باشید. با توجه به همین تفاوت علایقی که بین افراد مختلف در انتخاب اسپیکر وجود دارد، تولید این محصول نیز در تنوع بسیار زیادی انجام شده است. همچنین به دلیل علاقه شدیدی که مردم به اسپیکر خانگی دارند، برند‌های متعددی در سطح جهان هستند که اقدام به تولید این محصولات کرده‌اند. سونی، تسکو، میکرولب، هوریون، مکسیدر، مارشال و … از مهمترین برند‌های تولید کننده بلندگوهای خانگی هستند. در این مطلب قصد داریم به بررسی برخی از این برندها و ویژگی‌های محصولات آن‌ها بپردازیم.

در خرید اسپیکر خانگی به چیزی توجه داشته باشیم؟

خرید اسپیکر خانگی

زمانی که قرار است نسبت به خرید اسپیکر خانگی از فروشگاه دارائی شاپ اقدام کنید، توجه به چند ویژگی می‌تواند در تصمیم گیری به شما کمک کند. اولین ویژگی که در خرید این گونه اسپیکر‌ها به آن باید دقت کنید میزان صدای آنها است. میزان صدا ارتباط مستقیمی ‌با توان خروجی یک اسپیکر دارد. هرچه توان خروجی بیشتر باشد، اسپیکر قادر است صدای بیشتری را در محیط پخش کند. این موضوع کمک می‌کند تا اسپیکر برای محیط ‌های بزرگتر قابل استفاده باشند. ویژگی دومی که باید به آن توجه داشته باشید، قدرت اسپیکر است. اگر برای انجام امور روزانه مثل ورزش نیاز به هیجان زیاد دارید، باید به دنبال اسپیکر‌هایی باشید که قدرت زیادی داشته باشند. نحوه برقراری اتصال اسپیکر نیز در خرید شما می‌تواند موثر باشد.

طبیعتاً متداول ترین روش اتصال به اسپیکر همان روش استفاده از کابل است. اما در طول سالیان گذشته استفاده از اسپیکر‌های بلوتوثی هم گسترش بیشتری پیدا کرده است. آخرین ویژگی که بهتر است در خرید اسپیکر خانگی روی آن تمرکز کنید قدرت باتری اسپیکر است. هرچه اسپیکر شما باطری قوی‌تری داشته باشد، در هنگام استفاده از آن دغدغه‌ های کمتری بابت خاموشی ناگهانی اسپیکر خواهید داشت. به این شکل شما راحت‌تر می‌توانید از اسپیکر برای پایان تلخی‌ها و خستگی‌های روز استفاده کنید.

آشنایی با اسپیکر تسکو

تسکو به عنوان یکی از برترین برند‌های تولید کننده اسپیکر خانگی شناخته می‌شود. البته این برند تنها در زمینه اسپیکرهای خانگی فعالیت ندارد و تولیدات آن بخش عظیمی‌از بازار لوازم صوتی و تصویری را در بر گرفته است. سیستم‌های تسکو ویژگی‌های جالبی دارند. این سیستم‌ها از ارتباط بلوتوث برخوردار می‌باشند و شما می‌توانید با استفاده از تلفن همراه خودتان موسیقی‌هایی به آنها علاقه دارید را در اسپیکر خانگی تسکو پخش کنید. البته تنها راه ارتباطی اسپیکرهای تسکو، بلوتوث نیست. شما می‌توانید از کابل ۳.۵ میلیمتری برای انتقال فایل صوتی استفاده کنید. در میان اسپیکرهای خانگی که تا به امروز شرکت روانه بازار کرده است مدل TS 2182 نسبت به بقیه اسپیکر‌ها برتری دارد. این محصولات تولید شده توسط تسکو از قابلیتهای مثل پورت USB، رادیو و ورودی صدای کواکسیال برخوردار می‌باشد. تسکو، پشتیبانی نسبتاً خوبی هم از محصولات خودش دارد.

اسپیکر میکرولب چگونه است؟

در میان برندهای مختلفی که در حوزه تولید اسپیکر خانگی در جهان فعالیت می‌کنند، میکرولب یک برند شناخته شده است. این برند یک برند کاملا ایرانی است و از سال ۱۳۸۶ فعالیت خودش را آغاز کرده است. خرید محصولات این برند از چند جهت برای شما مزیت دارد. این مزایا عبارتند از:

  • شرکت میکرولب همواره از خریداران حمایت کامل به عمل می‌آورد. گارانتی محصولات شرکت از مدت طولانی و شرایط خوبی برخوردار است. از طرفی با توجه به اینکه این شرکت در داخل کشور واقع است، راحت‌تر می‌توان از گارانتی آن استفاده کرد. البته میکرولب علاوه بر گارانتی در زمینه خدمات پس از فروش هم از خریداران حمایت می‌کند.
  • کیفیت اسپیکر خانگی میکرولب در سطح بسیار خوبی قرار دارد. مثلاً در مدل DJ-1201 این محصول که به عنوان یکی از برترین تولیدات فعلی آن شناخته می‌شود شما با ویژگی‌های متعددی روبرو می‌شوید. قابلیت اتصال بلوتوث، وجود پورت‌های USB و AUX در کنار امکان اتصال میکروفون بی‌سیم و باسیم از جمله ویژگی‌های تولیدات برند میکرولب هستند. این اسپیکر‌ها از طراحی جالبی هم برخوردار می‌باشند.
  • اسپیکرهای میکرولب با وجود این که کیفیت بسیار خوبی دارند، از قیمت مناسبی هم برخوردار می‌باشند. به همین دلیل بخش عمده جامعه با شرایط اقتصادی متوسط و ضعیف می‌توانند از این اسپیکر‌ها بهره مند شوند.

ویژگی‌های اسپیکر خانگی مکسیدر

اسپیکر خانگی مکسیدر، با امکانات و ویژگی‌هایی که دارد به عنوان یک سیستم حرفه‌ای شناخته می‌شود. برند مکسیدر، در عمل یک برند جهانی است که از سالها پیش در کشور ما اقدام به احداث کارخانه کرده و محصولات خودش را هم در داخل ایران تولید می‌کند. مهم ترین ویژگی‌های خرید اسپیکر خانگی از مکسیدر عبارتند از:

  • مکسیدر محصولات خودش را در تنوع بالا و با امکانات به روز تولید می‌کند. در ساخت اسپیکرهای مکسیدر از بهترین تکنولوژی‌های روز استفاده شده است. این موضوع کمک کرده تا سیستم‌های مکسیدر حتی از سیستم‌های حرفه‌ای هم امکانات بهتری داشته باشند.
  • اسپیکرهای مکسیدر از خدمات پس از فروش مختلفی مثل مشاوره ، راهنمایی و تعمیر و پشتیبانی برخوردار هستند. البته اسپیکر خانگی مکسیدر از گارانتی به مدت دوسال نیز برخوردار می‌باشد.
  • اسپیکرهای مکسیدر از جنس بدنه چوب ام دی اف ساخته می‌شوند و دارای امکاناتی مثل رقص نور، دیکدر آنلاین، رادیو، پورت USB و HDMI و AUX هستند. در این اسپیکرهای خانگی هم می‌توانید از شبکه بی سیم و بلوتوث برای پخش فایل صوتی استفاده کنید.

آشنایی با اسپیکر هوریون

برند هوریون یکی از برند‌های قدیمی ‌چینی در زمینه تولیدات محصولات صوتی و تصویری خانگی می‌باشد. اسپیکر خانگی هوریون از ویژگی‌های متعددی برخوردار هستند. این اسپیکر‌ها دارای ورودی اپتیکال و کواکسیال هستند و شما می‌توانید از میکروفون بلوتوثی موجود در آنها استفاده کنید. همچنین در این سیستم‌ها از رقص نور بهره برده شده است و قابلیت کارائوکه هم دارند. توان این سیستم‌های صوتی ۲۰۰ وات می‌باشد. محصولاتی که به وسیله برند هوریون تولید می‌شوند، معمولاً از قیمت خوبی هم برخوردار هستند. پس از خرید اسپیکرهای هوریون شما می‌توانید از خدمات پس از فروش آن‌ها نیز بهره‌مند شوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *