نقد و بررسی موتور سیکلت هوندا CB300F 2015

هوندا CB300F یکی از سریعترین و خوش رکاب ترین موتور سیکلت های کمپانی هوندا بشمار می رود. این موتور سیکلت را می توانیم جزء آن دسته معدود موتور سیکلت هایی دسته بندی کنیم که تقریبا از پس همه تست های ایمنی، سرعت و… برآمده اند.

وزن CB300F حدودا ۱۵۰ کیلوگرم است. پیشرانه تعبیه شده روی این موتور سیکلت ۲۸۶ سی سی حجم دارد و توسط آب خنک می شود. این پیشران قدرتمند تک سیلندر و ۴ زمانه است. گیربکس ۶ سرعته این موتورسیکلت کارایی CB300F را تا حد بسیار زیادی افزایش می دهد.

سیستم تعلیق یکی از مهم ترین بخش های موتورهای بزرگ دنیا محسوب می شود. CB300F در قسمت جلوی خودش به دو شاخه مجهز است. این شاخه ها ۳۷ میلی متر جای بازی را به سوار ارائه می دهند. کمک فنر عقبی این موتور سیکلت، ۵ وضعیت دارد.

هوندا در طراحی و تعبیه دیسک های این موتورسیکلت، خلاقیت خود را به رخ کشانده است. این موتور سیکلت توسط یک دیسک ۲۹۶ میلی متری در جلو و یک دیسک ۲۹۰ میلی متری در عقب متوقف می شود. رینگ های CB300F بسیار سبک طراحی شده اند و در جلو و عقب به تایرها متصل می شوند.

CB300F حتی برای حرفه ای های موتورسواری، موتور سیکلتی کامل بشمار می رود و هر آنچه که نیاز است را در خودش جای داده است. ظاهر زیبا و جذب کننده این موتور سیکلت جای صحبت کردن ندارد و مشخص است که هوندا سعی خودش را برای طراحی بهترین حالت آن گذاشته است.

شاید تنها ایرادی که می‌توان از آن گرفت این است که بیش از حد سبک است و وقتی روی آن می‌نشینید کمی غیر عادی به نظر می‌رسد، با این حال، برای گشت و گذار داخل شهر بسیار مناسب به نظر می‌رسد.

موتورسیکلت‌های هوندا CB300F و هوندا CBR250R از پیشرانه مشابهی بهره می‌برند، ولی پیشرانه هوندا CB300FF قدری بزرگتر و قوی‌تر است و به لطف تک سیلندر بودن، باریک و سبک بودن پیشرانه، بسیار خاص و منحصر به فرد به شمار می‌رود. از نظر میزان مصرف سوخت نیز باید گفت بسیار کم مصرف است. ارتفاع زین این موتورسیکلت ۳۰٫۷ اینچ (۷۸ سانتی‌متر) است و باعث می‌شود هنگام توقف، پای موتورسوار به راحتی به زمین برسد.

موتورسیکلت هوندا CB300F از یک پیشرانه تک سیلندر و انژکتوری بهره می‌برد. این پیشرانه علاوه بر این که بسیار پیشرفته است از طراحی خاصی نیز برخوردار است که مزایای زیادی دارد و شاید مهمترین مزیت این باشد که این پیشرانه گشتاور و نیروی زیادی تولید می‌کند که با سلیقه همه نوع موتورسوار جور در می‌آید.

مدل ۲۰۱۵ این موتور سیکلت از مصرف سوخت بسیار کمی برخوردار است که ۳٫۸۶ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر برآورد شده است. علاوه بر این، این موتور مجوز تردد در بزرگراه و حمل یک سرنشین اضافی را نیز دارد و سواری بسیار لذت‌بخشی را در اختیار آنان قرار می‌دهد.

این موتورسیکلت برای افراد مبتدی نیز مناسب است چون سبک است، هندلینگ خوبی دارد و از نیرو و گشتاور مناسبی نیز بهره می‌برد. همه این عوامل دست به دست هم می‌دهند تا موتورسیکلت هوندا CB300F را به یکی از بهترین گزینه‌های موجود در بازار تبدیل کند.

دیسک‌های ترمز هیدرولیک در جلو و عقب، نیروی متوقف کننده زیادی تولید می‌کنند، از طرفی سبک هستند و باعث می‌شوند وزن کل موتورسیکلت پایین بیاید. نمایشگرهای دیجیتال در کنار کیلومترشمار آنالوگ قرار گرفته‌اند و اطلاعات ضروری از قبیل سرعت، مقدار بنزین در باک، دمای آب رادیاتور، ساعت و مسافت‌سنج را در اختیار موتورسوار قرار می‌دهند.

اگر زین سرنشین عقب را بلند کنید، فضایی به دست می‌آید که برای جا دادن نقشه، دستکش یا عینک آفتابی کفایت می‌کند. طراحی این موتورسیکلت به گونه‌ای است که علاوه بر این که به آن چهره‌ای زیبا می‌دهد، باعث می‌شود وزن آن نیز پایین بیاید.

سیستم پاشش سوخت انژکتوری کارش را حتی در هوای سرد نیز کارش را خوب انجام می‌دهد. این سیستم در مقایسه با سیستم‌های کاربراتوری گازهای آلاینده کمتری تولید می‌کند و مصرف را نیز به مقدار زیادی پایین می‌آورد.

پیشرانه این موتورسیکلت بسیار نرم کار می‌کند و اگر یک موتورسیکلت قوی و کم مصرف می‌خواهید، هوندا CB300F می‌تواند گزینه اول شما باشد.

 

1 دیدگاه برای “نقد و بررسی موتور سیکلت هوندا CB300F 2015

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *