نقد و بررسی موتور سیکلت کاوازاکی ZZR 1400

موتور سیکلت کاوازاکی ZZR 1400 یکی از سوپر اسپرت هایی است که در درخشش نام کاوازاکی بین طرفداران این صنعت نقش اساسی ایفا کرده است. هر وقت بحث سوپر موتورسیکلت های اسپر به میان میاید، همه ذهن ها روی کمپانی کاوازاکی تمرکز می کنند. محصولات کاوازاکی از عملکرد فوق العاده ای بهره می برند و البته آخرین تکنولوژی های روز دنیا در آن ها به چشم می خورد. کاوازاکی ZZR 1400 دقیقا یکی از موتور سیکلت های طراحی شده توسط کاوازاکی است که از تمام این امکانات بهره مند است.

موتور سیکلت کاوازاکی ZZR 1400
موتور سیکلت کاوازاکی ZZR 1400

کاوازاکی ZZR 1400 از بدنه یک دست آلومینیومی برخوردار است. این بدنه که از جمله بدنه های اصلاح شده نسل های پیشین است. در سبک شدن و چالاکی موتور سیکلت نقش اساسی بازی می کند.
این موتورسیکلت توسط موتور ۶ سرعته و ۴ زمانه که نیرو را به چرخ های عقب منتقل میکند به حرکت در میاید.

طراحی جدید کاوازاکی ZZR 1400 باعث افزایش شتاب و حس سواری مطلوبی می شود. البته بخش قابل توجهی از این قابلیت ها را مدیون موتور قدرتمند خود است. اگر بخواهیم موتور ZZR 1400 را با نسل های قبلی اش مقایسه کنیم، باید بگوییم این نسخه از ZZR دارای گشتاورد فوق العاده کاربردی ای است. این گشتاورد باعث افزایش شتاب موتور سیکلت شده است.

در یک نگاه کلی، ظاهر ZZR 1400 نسبت به نسخه های قبلی اش بدون تغییر است! اما واقعیت این است که ۵۰ درصد قسمت های مختلف این موتور سیکلت دچار تغییر شده اند.
وجود دو قلاب برای بستن وسایل در انتهای موتور، بزرگ تر شدن چراغ عقب، افزوده شدن چراغ LED، تمرکز روی آیرودینامیک بدنه سیکلت از جمله مواردی اند که می توان در تغییرات ZZR 1400 به آن ها اشاره داشت.

نکته جالب توجه در موتور سیکلت کاوازاکی ZZR 1400 امکان انتخاب قدرت موتور سیکلت است. سوار می توان بنا به شرایط جاده قدرت موتور ZZR 1400 را تغییر دهد. برای مثال انتخاب گزینه قدرت پایین نسبت به حداکثر قدرت، علاوه بر پایین آوردن ۷۵ درصد از خروجی موتور، مقدار مصرف سوخت را نیز کاهش می دهد.

بخاطر درخواست مخاطبان نسخه قبلی ZZR، کمپانی کاوازاکی تغییراتی اساسی در ECU این موتور سیکلت ایجاد کرده است. نتیجه این تغییرات بالا رفتن عملکرد سیستم ترمزهای ضد قفل شده اند. البته در سیستم ترمز این موتور استفاده از چرخ های سبک تر نیز مفید واقع شده اند.

به طوری کلی عملکرد این موتور سیکلت ارتقاء یافته است و همین مساله در گشتاورد فوق العاده آن تاثیر گذار بوده است. سیستم کنترل کششی که کاوازاکی در ZZR تعبیه کرده است، از دو سیستم کنترل کشش استفاده می کنند. تا کارایی موتور را بیشتر از حد قابل قبول افزایش دهند.

باک سوخت این موتور سیکلت از حجم کافی برخوردار است. درب محافظ این باک به شما اطمینان می دهد که هیچ خروجی از آن نخواهید داشت. صندلی خلاقانه این موتور سیکلت حس سواری را بسیار مطلوب تر می کند. باید بگوییم کاوازاکی با طراحی این موتور سیکلت به خوبی توانسته نیاز همه سلیقه ها را برآورده نماید.

اکنون که به پایان نقد و بررسی موتور سیکلت کاوازاکی ZZR 1400 رسیدیم، نظر شما درباره این سوپر اسپرت کاوازاکی و قابلیت های آن چیست؟ به نظر شما این موتور سیکلت می تواند به عنوان پرچمدار کاوازاکی در میادین مسابقه دیده شود؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *