نقد و بررسی موتور سیکلت هوندا CBR250R مدل ۲۰۱۱

برای ماندگاری نوآوری ضروری است. هوندا این کار را با ارائه موتور سیکلت هوندا CBR250R در در سال ۲۰۱۱ برای خانواده CBR انجام داد. هوندا برای جذب بیشتر مشتریان یک موتور سیکلت ارزان، قابل اطمینان و شیک را طراحی و به بازار عرضه نمود. تقریبا تمام بخش‌های هوندا CBR250R جدید هستند و جزئی در آن دیده می‌شود که از موتور سیکلت های گذشته الگو گرفته باشد. این موتور سیکلت در اوج سادگی، یکی از مدرن‌ترین و بهترین موتور سیکلت های هوندا در سال ۲۰۱۱ محسوب می‌شد.

تجربه سواری:

هوندا CBR250R فوق‌العاده است. این موتور سیکلت ابعاد نسبت بزرگی دارد و از کیفیت بالایی بهره می‌برد. طراحی موقعیت سوارکار روی این موتور سیکلت با ظرافت تمام و با در نظر گرفتن تمام بخش‌ها صورت گرفته است. از صندلی، تا پدال‌ها، زاویه و فاصله فرمان گرفته تا حتی کلاچ و… همه و همه مطابق موقعیت سوارکار در بهترین زاویه و با بهترین کیفیت ممکن طراحی شده‌اند. هوندا CBR250R راحتی را تضمین می‌کند. سیستم تعلیق مناسب و نسبتا پر هزینه این موتور سیکلت که تاثیر مستقیمی در عملکرد آن در شرایط مختلف دارد هم حائز اهمیت می‌باشد.

موتور:

شاید هوندا CBR250R یکی از سریع‌ترین موتور سیکلت ها نباشد! اما در سرعت و قدرت به اندازه‌ای خوب است که گلیم خودش را از آب بیرون بکشد! از طرفی همه موارد برای ایجاد یک سواری لذت‌بخش، ایمن و مفید در موتور، موتور سیکلت هوندا CBR250R ارائه شده است. البته به نظر ما اگر هوندا تنها ۷ اسب بخار دیگر برای رساندن این موتور سیکلت به قدرت ۳۳ اسب بخاری به آن می‌افزود، بسیار بهتر بود. بسیار خوشحالیم که وقتی مسافت طولانی را با CBR250R طی می‌کنیم هیچ لرزش اضافی در آن باعث اذیت شدنمان نمی‌شود. با توجه به قیمت هوندا CBR250R باید اعتراف کرد که سیستم سوخت‌رسانی و خنک کننده آن واقعا بی‌نظیر هستند.

کیفیت:

هوندا برای طراحی و تولید محصولات باکیفیت شهرت پیدا کرده است! این کیفیت بالا را در هوندا CBR250R به خوبی درک می‌کنیم. این موتور سیکلت در محدوده قیمت و سبک خودش یکی از باکیفیت‌ترین موتور سیکلت‌ها در عملکرد و طراحی است.

ارزش گذاری:

هوندا بسیاری از قابلیت‌ها را برای جلوگیری از افزایش قیمت به هوندا CBR250R نیافزاییده است. بنابراین باید گفت که هوندا هدفش را روی ارائه یک موتور سیکلت با ظرفیت و ارزان قیمت گذاشته که از نظر ما بسیار موفق هم شده است. هزینه‌هایی که هوندا برای تولید محصولاتش در تایلند میکند در مجموع بسیار پایین می‌شوند، برای همین هوندا CBR250R نسبت به رقبایی مانند کاوازاکی نینجا ۲۵۰R قیمت کمتری دارد.

تجهیزات:

هوندا CBR250R نسبت به قیمتش قابلیت‌هایی را ارائه می‌کند که بسیار اساسی و کاربردی هستند. در این موتور سیکلت تمام مواردی که برای طراحی یک موتور سیکلت مدرن نیاز هستند را می‌توانید مشاهده کنید. کاتالیزور، فرمان قفل، ترسیم دیجیتال و… از جمله این موارد هستند.

جدول مشخصات موتور سیکلت هوندا CBR250R

اطلاعات مدل

۲۰۱۱-۲۰۱۳

سال معرفی

۱۰ تا ۲۰ میلیون تومان

بازه قیمت

 

کارایی

۲۶ اسب بخار

حداکثر قدرت

۱۷٫۶ ft-lb

حداکثر گشتاور

۱۵۲

سرعت

 

مشخصات

۲۴۹ سی‌سی

اندازه موتور

Liquid-cooled, DOHC, 4v four-stroke single-cylinder. Six gears

نوع موتور

فولاد

نوع قاب

۱۳ لیتر

ظرفیت سوخت

۷۸۰ میلی‌متر

ارتفاع صندلی

۱۶۱ کیلوگرم

وزن

سیستم تعلیق جلو

قابلیت تنظیم پیش بارگیری

سیستم تعلیق عقب

دیسک ۲۹۶ میلی‌متری با کالیپر ۲ پیستون

ترمز جلو

دیسک ۲۲۰ میلی‌متری با کالیپر تک پیستون

ترمز عقب

۱۱۰/۷۰x17

اندازه تایر جلو

۱۴۰/۷۰x17

اندازه تایر عقب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *