نقد و بررسی موتور سیکلت هوندا NX650 DOMINATOR مدل ۱۹۸۸

هوندا NX650 از دهه ۹۰ میلادی به عنوان شوالیه شهری شناخته می‌شود. NX650 به لطف طراحی مناسب، کیفیت بالا، موتور با خروجی قدرتمند و البته موقعیت خوب سواری همچنان به عنوان یک محصول مناسب و کارآمد برای رفت و آمد های شهری شناخته می‌شود.

تجربه سواری:

به صورت کلی این موتور سیکلت جزء محصولات ارزان قیمت هوندا قرار می‌گیرد اما با این حال سیستم تعلیق کاربردی را ارائه می‌کند. شاسی این موتور سیکلت نیز بخش مکمل تعلیق آن محسوب می‌شود! طراحی خوب و با کیفیت این بخش باعث افزایش بهره‌وری آن گشته است. طراحی باریک و فرمان روان هوندا NX650 به راحتی و با سرعت مطلوب در شرایط مختلف شهری، حرکت می‌کند.

موتور:

طراحی خوب، نسبتا سبک وزن و کارآمد موتور، موتور سیکلت هوندا NX650 باعث افزایش کیفیت این موتور سیکلت شده است و آن را فوق‌العاده قابل اعتماد کرده است. البته توجه کنید که زیاد از این موتور سیکلت کار نکشید! گرم شدن زیاد موتور، هوندا NX650 باعث ایجاد ضعف در عملکرد آن خواهد شد که این مسئله به اشکالات طراحی هوندا برمیگردد. شایان ذکر است که هوندا NX650 برای تردد در بزرگراه‌ها و یا جاده‌های بین شهری طولانی مناسب نیست.

کیفیت:

شاید ضعف‌ها و نقص‌هایی در هوندا NX650 دیده شود اما به هر حال این موتور سیکلت گزینه مناسب، با کیفیت و عملکردی خوب به عنوان یک موتور سیکلت شهری است. تعلیق نسبتا خوب، طراحی کاربردی و راحتی زیاد در این موتور سیکلت به خوبی می‌درخشند. این موتور سیکلت همچنان و پس از گذشت چند دهه به عنوان یک گزینه مناسب برای تردد های شهری محسوب می‌شود که نشان دهنده کیفیت بالا و ماندگاری NX650 می‌باشد.

ارزش گذاری:

به هیچ عنوان برای تردد در زمستان و یا جاده‌های لغزنده سراغ هوندا NX650 نروید! به طور کلی و صرفا برای تردد های شهری هوندا NX650 ارزش بالایی برای خرید دارد و البته قیمت کمتری از رقبا ارائه می‌دهد.

تجهیزات:

گیربکس عالی و طراحی راحت صندلی، بدنه بادوام و البته عملکرد مناسب و از همه مهم‌تر دوام بالا مهم‌ترین پوئن های مثبتی است که در هوندا NX650 به چشم می‌خورد. به جزء این موادر اکثر استانداردهای مورد نیاز و ضروری در این موتور سیکلت دردسترس هستند! به هر حال اگر شما قصد خرید یک موتور سیکلت شهری را دارید، NX650 با توجه به قیمت و امکانات گزینه خوبی است! در غیر این صورت بهتر است سراغ این موتور سیکلت نروید.

 

جدول مشخصات موتور سیکلت هوندا NX650 DOMINATOR

اطلاعات مدل

۱۹۸۸ – ۲۰۰۱

سال معرفی

بازه قیمت

 

کارایی

۴۳ اسب بخار

حداکثر قدرت

۳۹ ft-lb

حداکثر گشتاور

۱۷۰

سرعت

 

مشخصات

۶۴۴ سی‌سی

اندازه موتور

۴v single, 5 gears

نوع موتور

فولاد

نوع قاب

۱۶ لیتر

ظرفیت سوخت

۸۸۰ میلی‌متر

ارتفاع صندلی

۱۶۷ کیلوگرم

وزن

سیستم تعلیق جلو

پیش بارگذاری

سیستم تعلیق عقب

دیسک ۲۵۶ میلی‌متری

ترمز جلو

دیسک ۲۲۰ میلی‌متری

ترمز عقب

۹۰/۹۰x21

اندازه تایر جلو

۱۲۰/۹۰x17

اندازه تایر عقب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *