نقد و بررسی موتور سیکلت هوندا VFR800 VTEC مدل ۲۰۱۴

هوندا VFR800 موتور سیکلتی است که موفق شده است کیفیت و کمیت را به خوبی با هم تطبیق دهد. به طور کلی هوندا VFR800 محصولی مناسب و کارآمد است! اما هوندا در طراحی این موتور سیکلت کمتر به جزئیات اهمیت داده است و همین مورد باعث شده است تا کمی مشکل در طراحی و عملکرد VFR800 به وجود بیاید! به هر حال هوندا VFR800 بهینه سازی شده و بسیار مناسب است! هوندا به ازای تمام تغییراتی که در این موتور سیکلت ایجاد کرده است، عملکردی بهتر و با کیفیت تر نسبت به نسل های گذشته را ارائه نموده است.

تجربه سواری:

خنتی! همیشه بهترین راه برای توصیف موتور سیکلت های VFR همین است! و هوندا VFR800 نیز از این قضیه جدا نیست. این موتور سیکلت بسیار ثابت، پایدار و متعادل است. شاید در عملکرد این موتور سیکلت در مواردی حتی محدودیت هایی به چشم بخورد اما واقعیت این است که ما حتی با این محدودیت ها نیز هیچ مشکلی پیدا نکردیم! در عمل سیستم تعلیق، شاسی و ترمز هوندا VFR800 به خوبی با هم همکاری می‌کنند تا نتیجه سازگار و مناسب را برای موتور سواران محقق سازند.

موتور:

هوندا VFR800 در بالای لیست سریع‌ترین موتور سیکلت های ورزشی قرار نمی‌گیرد و این مسئله به دلیل موتور نسبتا نامناسب آن است. شاید بهتر بود هوندا توجه بیشتری به این قضیه بکند! البته اشتباه نکنید ما الان این موتور سیکلت را با سوپر اسپرت های سال مقایسه کردیم و نتیجه را به شما گفتیم، در غیر این صورت هوندا VFR800 یک اعجوبه در سبک و سال خودش محسوب می‌شود! سیستم سوخت رسانی این موتور سیکلت واقعا عالی است و با موتور قدرتمند آن همخوانی بسیار زیادی دارد.

کیفیت:

در این موتور سیکلت اسپرت هوندا، نهایت کیفیت را مشاهده می‌کنیم! هوندا سعی کرده است در بخش به بخش هوندا VFR800 از قطعات با کیفیت و اصل استفاده نماید تا علاوه بر ارائه عملکردی مناسب و پرقدرت، ماندگار و دوام بالایی داشته باشد و به نظر موفق هم بوده است. در این موتور سیکلت استانداردهای کیفیت و حتی فراتر از آن نیز رعایت شده اند.

ارزش گذاری:

کاوازاکی Z1000SX که به عنوان یک افسانه در سری موتور سیکلت های اسپرت شناخته می‌شود یکی از رقباء گردن کلفت و اصلی هوندا VFR800 است! با این حال در مقایسه این دو موتور سیکلت، هوندا VFR800 موفق‌تر عمل می‌کند!

تجهیزات:

جزئیات و خدمات در هوندا VFR800 کیفیت کافی برای جلب رضایت کاربران را دارند. چراغ‌ها بسیار با کیفیت اند و صندلی هوندا VFR800 راحتی را برای موتور سواران به ارمغان می‌آورد. گفتنی است که صندلی این موتور سیکلت قابلیت تنظیم ارتفاع را هم دارد. ترمز های با کیفیت و استاندارد دیگر پوئن های مثبت VFR800 محسوب می‌شوند. چرخ‌های این موتور سیکلت نیز طراحی و ساختار جدیدی دارند! گفتنی است که هوندا VFR800 نسبت به مدل های قبلی دچار کاهش وزن شده که در عملکرد سریع و چالاک آن تاثیر مستقیمی گذاشته است.

جدول مشخصات موتور سیکلت هوندا VFR800 VTEC

اطلاعات مدل

۲۰۱۴

سال معرفی

۶۰ تا ۱۰۰ میلیون تومان

بازه قیمت

 

کارایی

۱۰۵ اسب بخار

حداکثر قدرت

۵۵٫۴ ft-lb

حداکثر گشتاور

۱۷۰

سرعت

 

مشخصات

۷۸۲ سی‌سی

اندازه موتور

۱۶v DOHC V4, 6 gears

نوع موتور

آلومینیوم

نوع قاب

۲۱٫۵ لیتر

ظرفیت سوخت

۷۸۹ میلی‌متر

ارتفاع صندلی

۲۴۲ کیلوگرم

وزن

پیش بارگیری و بازپس گیری

سیستم تعلیق جلو

پیش بارگیری و بازپس گیری

سیستم تعلیق عقب

دیسک های ۳۱۰ در ۲ میلی‌متری با کالیپر ۴ پیستون شعاعی، ABS

ترمز جلو

دیسک ۲۵۶ میلی‌متری با دو پیستون، ABS

ترمز عقب

۱۲۰/۷۰x17

اندازه تایر جلو

۱۸۰/۵۵x17

اندازه تایر عقب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *