نقد و بررسی موتور سیکلت هوندا CBR1000RR FIREBLADE SP مدل ۲۰۱۴

هوندا SP ۲۰۱۴ یکی از محبوب‌ترین موتور سیکلت های برند هوندا است! این موتور سیکلت بیش از ۲۰ سال است که پا به بازار گذاشته و در تمام این مدت، هر بار عملکرد شایسته و نوآورانه خودش را حسابی به رخ کشیده است. از سیستم تعلیق درجه یک گرفته تا ترمزهای بی‌نظیر و موتور خاص موتور سیکلت هوندا SP در عملکرد فوق‌العاده نقش مثبتی ایفا می‌کنند. عملکرد این موتور سیکلت به ویژه در بخش کنترل و ترمز نسبت به تمام نسخه های قبلی خود بهتر و بهینه‌تر شده است. صفحه نمایش مناسب و عملکرد نرم موتور سیکلت نیز مواردی هستند که نمی‌توان به راحتی از آن‌ها چشم پوشی کرد.

تجربه سواری:

برخی از تغییراتی که هوندا روی SP 2014 انجام داده است به قدری روی برگه کوچک و کم ارزش هستند که شما اهمیتی به آن‌ها نمی‌دهید! اما در بحث عمل، این تغییرات بسیار فوق‌العاده چشمگیر هستند! در یک کلام باید گفت که موتور سیکلت هوندا SP تجربه بی‌نظیری از سواری را برای موتورسواران مهیا می‌کند و در این میان تعلیق جدید، ترمز های با کیفیت، صفحه نمایش بزرگ که مدیریت را راحت‌تر می‌کند، نقش موثری ایفا می‌کنند.

موتور:

در عملکردهای سطح پایین شما متوجه قدرت و توانایی های موتور، موتور سیکلت هوندا SP ۲۰۱۴ نخواهید شد! این موتور سیکلت شاید در حرکت های آهسته کمی خسته کننده باشد و تفاوتی با سایر موتور سیکلت های دیگر نداشته باشد! اما اگر کمی مسئله برجسته‌تر از این شود، خواهید دید که این موتور یکی از محدود موتور سیکلت هایی است که رضایت هر فردی را به همراه خواهد آورد! عملکرد نرم، ایمنی بالا و وزن سبک از جمله ویژگی هایی هستند که این موتور برای موتور سیکلت هوندا SP فراهم کرده است.

موتور Honda SP

کیفیت:

این موتور سیکلت بی‌نظیر است! کیفیت بالا را در بدنه، موتور، تعلیق، ترمز، صندلی، عملکرد و هر چه که فکرش را بکنید، مشاهده خواهید کرد.

ارزش گذاری:

شاید موتور سیکلت هوندا SP در مقایسه با S1000RR و RSV4 گران‌تر باشد! اما واقعا ارزش پرداخت چنین مبلغی را دارد. خیالتان راحت که در خرید هوندا SP فراتر از هزینه‌ای که می‌کنید، عملکرد مناسب و کیفیت بالا دریافت خواهید کرد. گفتنی است که هوندا SP در مقایسه با MV F4R کمی ارزان‌تر اما با این وجود عملکردی قابل مقایسه و حتی در مواردی بهتر از این موتور سیکلت را ارائه می‌دهد.

تجهیزات:

سرعت، کیفیت، تعادل و دوام مواردی هستند که یک موتور سیکلت ورزشی باید ارائه دهد! قطعا نباید انتظار ارائه تجهیزات فانتزی را از یک سوپر اسپرت داشته باشید! خوشبختانه موتور سیکلت هوندا SP در مواردی که باید، بهترین‌ها را ارائه می‌دهد! عملکرد کم‌نظیر در کنار موقعیت بسیار مناسب سوارکار و البته استفاده از بهترین قطعات که منجر به ایجاد سیستم هایی با ظرفیت و کیفیت در این موتور سیکلت شده‌اند، از جمله پوئن های مثبت آن محسوب می‌شوند.

موتور هوندا SP ۲۰۱۴

جدول مشخصات موتور سیکلت موتور سیکلت هوندا SP

اطلاعات مدل

۲۰۱۴

سال معرفی

۴۰ تا ۱۰۰ میلیون تومان

بازه قیمت

کارایی

۱۷۸ اسب بخار

حداکثر قدرت

۸۴ ft-lb

حداکثر گشتاور

۳۰۰

سرعت

 

مشخصات

۹۹۹ سی‌سی

اندازه موتور

Four-stroke, liquid-cooled DOHC, 16v inline four

نوع موتور

آلومنیوم

نوع قاب

۱۷٫۷ لیتر

ظرفیت سوخت

۸۲۰ میلی‌متر

ارتفاع صندلی

۱۹۹ کیلوگرم

وزن

چنگال معکوس ۵۵ میلی‌متری، کاملا قابل تنظیم

سیستم تعلیق جلو

Öhlins fully adjustable rear shock

سیستم تعلیق عقب

دیسک های باریک ۳۲۰ در ۲ میلی‌متری کلاپر، ۴ پیستون

ترمز جلو

دیسک ۲۲۰ میلی‌متری تک پیستون ناسین

ترمز عقب

۱۲۰/۷۰ZR17

اندازه تایر جلو

۱۹۰/۵۰ZR17

اندازه تایر عقب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *