موتور سیکلت chicken طراحی سفارشی BMW یا افتضاح کمپانی محبوب!

ما تا کنون طراحی های سفارشی بسیار زیادی از BMW R NineT دیده‌ایم! اما واقعا تا کنون چنین طراحی را حتی در رویاهایمان نیز نمی‌دیدیم. طراحی موتور سیکلت chicken از نظر ما اصلا تعرفی نیست و به عبارتی یا بدبختی متناقص مربوط به آینده است و یا به نوعی بیان هنری نادرست از BMW است که ما همچنان در شوک آن هستیم. واقعا نمی‌توان گفت که آن را دوست داریم، از آن نفرت داریم و یا اینکه نفرت داریم که آن را دوست داشته باشیم!!!

قرار است ما با یک موتور سیکلت سروکله بزنیم اما گویا BMW فراموش کرده است که این محصول صرفا یک موتور سیکلت است. طراحی عجیب و غریب موتور سیکلت chicken بیشتر از هر چیز دیگری ما را در انتخاب آن دچار تردید می‌کند. گویا BMW مرز بین خاص بودن و عجیب و غریب بودن را گم کرده است. البته همه به خوبی می‌دانیم که BMW R NineT مرتبا در حال توسعه مفاهیم طراحی BMW است و شاید موتور سیکلت chicken نوعی طراحی ابتدایی است که در ورژن‌های آینده اصلاح می‌شود.

موتور سیکلت chicken آقای افتخار BMW!

به هر حال واضح است که این موتور سیکلت ویژگی‌های شفاف، زوایای زخیم و احساس مدولاسیون تنگی دارد؛ هر چند که ما از طراحی این موتور سیکلت شوکه شدیم، اما طراحان BMW به آن افتخار می‌کنند چرا که برای اولین بار در صنعت موتور سیکلت چنین ترکیبی را رقم زده‌اند. و واقعا هم فقط و فقط BMW می‌تواند چنین طراحی‌های رویایی را در واقعیت رقم بزند و حتی در آینده‌ای نه چندان دور آن‌ها را به تولید انبوه برساند.

جداسازی مخزن، بدنه و صندلی اولین حرکتی است که BMW R NineT در طراحی موتور سیکلت chicken ایفا کرده است. در این موتور سیکلت از قاب معمولی منتهی با طراحی پیچیده استفاده شده است. تک صندلی نیز دیگر ویژگی‌ای که این موتور سیکلت را عجیب‌وغریب‌تر از پیش می‌کند.

به هر حال طراحی خاص این موتور سیکلت زبان موتورسواری آن را هم تغییر داده است به نحوی که زاویه قرارگیری موتورسوار روی موتور سیکلت chicken کاملا با چیزهایی که تاکنون دیده‌اید متفاوت است. به نظر می‌رسد که BMW در طراحی این موتور سیکلت حتی یک سری قطعات نامشخص را از خودروهایی نامشخص نیز گرفته و مورد استفاده قرار داده است.

جالب است بدانید که اگزوز این موتور سیکلت به صورت دست‌ساز طراحی شده است. حتی مسیر عبور لوله‌ها و… نیز در این موتور سیکلت متفاوت است اما همان کارایی که می‌بایست را ایفا می‌کنند. یکی دیگر از تصمیم‌های عجیب BMW در طراحی این موتور سیکلت این است که آن را نقاشی کرده است! در بخش‌های مختلف این موتور سیکلت می‌توانید امضا BMW را با استفاده از نقره در رنگ‌های مختلف مشاهده کنید.

تاکنون اطلاعاتی از موتور این موتور سیکلت به بیرون درز نکرده است! اما تنها چیزی که از عملکرد آن می‌دانیم؛ بی‌صدا بودن موتور سیکلت chicken است! این محصول فوق‌العاده بیصدا و قدرتمند است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *