موتور سیکلت RCR ؛ ترکیبی از هنر، الکتریسیته و سادگی…

اگر محدودیت مقررات و قوانین در میان نباشد؛ واقعا موتور سیکلت های برقی می‌توانند یک کلاس منحصربفرد از حمل و نقل را تشکیل دهند. وسایل نقلیه‌ای کوچک، ارزان قیمت، کارآمد و همگام با محیط زیست که صرفا با فشردن یک یا چند دکمه شما را در ایمنی بالا به مقصد می‌رسانند. آن‌ها حتی توان تردد در بزرگراه‌ها و یا شتاب گرفتن برای رقابت با قدرتمندان سرعت را نیز دارند…

موتور سیکلت RCR که مبتنی بر سیستم عامل Onyx می‌باشد، یکی از همین موتور سیکلت های الکتریکی است. این موتور سیکلت در حالت استفاده از تمام پتانسیل خودش، می‌تواند ۷٫۲ اسب بخار قدرت تولید کند، شاید فکر کنید که این میزان قدرت بسیار کم است اما باید گفت که خروجی RCR نسبت به بسیاری از رقبا خودش در سبک چنین طراحی‌هایی بهتر و جلوتر است. این موتور سیکلت قادر است با سرعتی معادل ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت تردد نماید. این موتور سیکلت واقعا گزینه‌ای جدی و مناسب برای ترددهای درون شهری و حتی اطراف شهر محسوب می‌شود.

شما با فشردن یک دکمه می‌توانید موتور سیکلت RCR را به حالت Ebike یا همان الکتریکی با ۱ اسب بخار خروجی در بیاورید، در چنین شرایطی سرعت موتور سیکلت به ۳۲ کیلومتر بر ساعت محدود می‌شود. به هر حال شما می‌توانید این اعداد و ارقام را باب میل خود تنظیم کنید.

باتری ۲۲Ah قابل شارژ تعبیه شده در موتور سیکلت RCR با حداکثر توانایی ۱۲۱ کیلومتر تردد، باتری خوبی برای این موتور سیکلت ساده، کوچک و ارزان قیمت محسوب می‌شود. البته طبیعی است؛ زمانی که شما از تمام قدرت این موتور سیکلت استفاده کنید و یا در جاده‌هایی با شیب زیاد تردد نمایید، باتری سریع‌تر خالی می‌شود. شایان ذکر است که نسخه ارزان قیمت‌تر این موتور سیکلت نیز با قیمت و قدرت کمتر، باتری ۱۶ واتی، حداکثر سرعت ۶۴ کیلومتر بر ساعت و در حالت بهینه ۴۸ کیلومتر بر ساعت، وجود دارد.

طراحی هر دو موتور سیکلت معرفی شده واقعا عجیب و غریب است! از به کار گیری طرح های خاص نئو رتیک با قاب‌های لوله‌ای و چراغ‌ گرد جلو تا ترمز های دیسکی و تعلیق نازک موتور سیکلت RCR همه و همه در مجموعه این موتور سیکلت خاص و منحصر بفرد واقعا می‌درخشند.

قوانین حمل‌ونقل؛ محدودیت یا آزادی موتور سیکلت RCR

قوانین موتور سیکلت های الکتریکی در همه جای دنیا یک حالت آشفته‌ای دارد؛ تقریبا می‌توان گفت این قوانین نمی‌توانند جلوی دزدی‌های شرکت‌های مختلف در استفاده از اختراعات و یا عملکرهای خاص موتور سیکلت های الکتریکی را بگیرند. برای مثال بعید می‌دانیم این تکنولوژی که با فشردن یک دکمه سرعت موتور سیکلت چندین برابر می‌شود، برای پلیس جا افتاده باشد! و پس از مشاهده چنین وضعی دنبال موتور سوار به جرم استفاده از سیستم های ناشناخته نیوفتد!

البته بدون شک اکنون چنین تکنولوژی در بسیاری از نقاط دنیا و حتی اروپا و آمریکا، غیر قانونی است. به هر حال استفاده از موتور سیکلت RCR حتی در خط دوچرخه ممکن است برای شما جریمه به همراه داشته باشد، چرا که این موتور سیکلت هر چقدرم هم که شبیه دوچرخه باشد واقعا یک دوچرخه نیست و از طرفی حتی نمی‌توان به طور قطع به آن موتور سیکلت گفت!

ما امیدواریم که به سرعت قوانین مناسب برای این سبک از وسایل نقلیه تدوین شود تا هرچه زودتر استفاده از آن‌ها بین مردم فراگیر شده تا علاوه بر ایجاد سبکی متفاوت، جدید و ارزان قیمت، به حفظ طبیعت نیز کمک شایانی شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *