نقد و بررسی موتور سیکلت هوندا CBF125 مدل ۲۰۰۹

هوندا CBF125 جایگزینی باکفایت و ارزان قیمت برای CG125 است. همان مدل حمل‌ونقلی که هوندا CG125 ارائه می‌کرد را در CBF125 با کمی سبکی و سادگی بیشتر مشاهده می‌کنیم. این موتور سیکلت یک محصول از کمپانی محبوب هوندا است که بسیار خوب و البته بصرفه می‌باشد. این محصول برای کسانی که صرفا دنبال حمل و نقل هستند و می‌خواهند صرفه‌جویی در هزینه‌هایشان کنند، بسیار مناسب است.

تجربه سواری:

هوندا CBF125 در بحث ترمز بسیار مناسب است! این موتور سیکلت برای تردد های کوتاه مدت تا نیم ساع به شدت راحت و خوب است و همچنین عملکرد خوبی را ارائه می‌دهد اما برای مسافت های طولانی‌تر از این کمی سخت و دردسر ساز می‌شود. البته این به آن معنی نیست که CBF125 توانایی حرکت در بیرون شهر را ندارد! این موتور سیکلت یک روح قدرتمند در یک کالبد قابل کنترل دارد.

موتور:

وزن سبک، مسئله‌ای که در هوندا CBF125 حیرت آور شده است. این موتور سیکلت فقط ۱۲۸ کیلوگرم وزن دارد! درصد بالایی از این وزن پایین به دلیل بهینه‌سازی‌های شکل گرفته در موتور موجود در هوندا CBF125 است. قدرت مناسب و سرعت راضی کننده از دیگر ویژگی‌هایی هستند که این موتور سیکلت در حد نرمال ارائه می‌کند اما محدودیت‌های آن زیاد برای سوارکاران حرفه‌ای مناسب نیست. یاماها YBR125 نزدیکترین رقیب این موتور سیکلت است اما اصلا از نظر موتور قابل مقایسه با هوندا CBF125 نیست.

کیفیت:

پس از چند هفته که ما هوندا CBF125 را مورد بررسی قرار دادیم، متوجه شدیم که این موتور سیکلت آنقدرها نیز بی عیب و نقص نیست اما در بیشتر مواقع به دلیل عملکرد یک دست و طراحی یکپارچه، نقص های خودش را می‌پوشاند و به خوبی مطابق شرایط عملکردی بی‌نظیر را ارائه می‌دهد. شاید بهتر بود که هوندا از مقدار پلاستیک کمتری در CBF125 استفاده کند! اما با این حال باید گفت که این موتور سیکلت نمره خوبی از نظر کیفیت دریافت می‌کند.

موتور هوندا CBF125

ارزش گذاری:

هوندا CBF125 در سبک خودش بی‌نظیر است البته تا وقتی که پای یاماها YBR125 به میان نیاید. هر چند این موتور سیکلت یاماها قدرت زیاد و عملکردی خوب را ارائه می‌دهد اما در واقع با توجه به قیمت و عملکرد یکپارچه، هوندا CBF125 بسیار جلوتر است. CBF125 واقعا قیمت منصفانه و خوب دارد و حتی هزینه های نگهداری آن نسبت به یاماها YBR125 بسیار کمتر است.

موتور سیکلت هوندا CBF125

تجهیزات:

هوندا CBF125 نسبت به امکانات و عملکرد خودش قیمت مناسب دارد. تجهیزات موجود در این موتور سیکلت برای عملکرد های نرمال و شرایط عادی کاملا مناسب است! البته نباید انتظار ارائه تجهیزات جانبی فانتزی زیادی از این محصول داشته باشید! به همین اندازه که تمام استانداردها در بهترین‌ حالت در این موتور سیکلت جای گذاری شده است، اکتفا کنید.

هوندا CBF125 2009

جدول مشخصات موتور سیکلت هوندا CBF125

اطلاعات مدل

۲۰۰۹

سال معرفی

۸ تا ۱۵ میلیون تومان

بازه قیمت

 

کارایی

۱۱٫۳ اسب بخار

حداکثر قدرت

۸٫۲۷ ft-lb

حداکثر گشتاور

۱۰۵

سرعت

 

مشخصات

۱۲۵ سی‌سی

اندازه موتور
Air-cooled 4-stroke 2-valve OHC single, fuel injection, 5 gears

نوع موتور

فولاد

نوع قاب

۱۳ لیتر

ظرفیت سوخت

۷۹۲ میلی‌متر

ارتفاع صندلی

۱۲۸ کیلوگرم

وزن

سیستم تعلیق جلو

صرفا پیش بارگذاری

سیستم تعلیق عقب

دیسک ۲۵۰ میلی‌متری با کالیپر ۲ پیستون

ترمز جلو

درام

ترمز عقب

۸۰/۱۰۰x17

اندازه تایر جلو

۱۰۰/۹۰x17

اندازه تایر عقب

3 دیدگاه برای “نقد و بررسی موتور سیکلت هوندا CBF125 مدل ۲۰۰۹

  1. سیدحمید کیازاده گفته:

    شرکت ونمایندگان کجاست.ایا ساوه یا استان مرکزی دفتر فروش دارید وقیمت نقد العان چند هست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *