نقد و بررسی موتور سیکلت هوندا C90 مدل ۱۹۸۵

هوندا C90 در سال تولید خودش کولاکی به راه انداخت! هوندا این موتور سیکلت را به عنوان یک موتور سیکلت مسافرتی عرضه کرد و طرفداران بسیار زیادی را جذب آن نمود. مهم‌ترین مزیت هوندا C90 دوام و مقاومت بالای آن بود که در نتیجه به باعث می‌شد هزینه‌های نگهداری و تعمیر آن کاهش یابد. به هر حال طراحی ساده و کاربردی C90 همچنان برای بسیاری از افراد جذاب است. این موتور سیکلت به صورت گسترده صرفا در اروپا عرضه شد.

تجربه سواری:

طراحی هوندا C90 تمرکز چندانی روی سرعت و شتاب نداشته است! طراحان هوندا در این موتور سیکلت راحتی را مهم‌ترین ویژگی دانستند که باید به آن دست میافتند که به نظر موفق هم عمل نمودند. موتور سیکلت و سوارکار در هوندا C90 به خوبی با هم یکپارچه می‌شوند و عملکرد خوبی را در مسیرهای طولانی ارائه می‌کنند. این موتور سیکلت به خوبی در سطوح مختلف بدون هیچ لرزشی تردد می‌نماید. به هر حال هوندا C90 اصلا یک موتور سیکلت ورزشی نیست و هیچ شباهتی به آن ندارد! این یک موتور سیکت خاص و متحصر به فرد برای تیپ سواری طولانی مدت است. تعلیق و شاسی راحت دیگر ویژگی های برجسته در C90 هستند.

موتور سیکلت هوندا C90

موتور:

هوندا C90 اصلا موتور سریع و چابکی نیست! اتفاقا عملکردی در سطح نرمال و حتی پایین‌تر از آن را در بحث سرعت ارائه می‌کند. چند حالت حرکتی و مصرف سوخت پایین ویژگی هایی هستند که در قلب تپنده هوندا C90 وجود دارند. به هر حال در هدف طراحی این موتور سیکلت شتاب و سرعت اصلا جایگاهی ندارند، پس نباید هم از آن انتظار داشته باشید، شما در این موتور سیکلت باید راحتی و سادگی را کنکاش کنید.

کیفیت:

هوندا C90 واقعا یک موتور سیکلت ساده است. قطعات استفاده شده در آن بسیار خوب هستند و به ندرت به مشکل برمی‌خورند. کیفیت بالای این موتور سیکلت باعث کاهش هزینه های نگهداری آن شده است! چرا که کمتر گذر هوندا C90 به تعمیرگاه میوفتد. شاسی فولادی و با کیفیت این محصول نه‌تنها بسیار مقاوم است و برای حمل کردن وزن های سنگین کارآمد می‌باشد، بلکه ضد زنگ است و دوام بالایی دارد.

موتور هوندا C90 1985

ارزش گذاری:

با توجه به اقتصاد کنونی باید گفت که هوندا C90 یک گزینه بصرفه برای کسانی است که به دور از تجمل گرایی هستند و صرفا دنبال محصولی مناسب برای رفع نیازهای‌شان می‌باشند. در حال حاضر به سختی یک نسخه از هوندا C90 پیدا می‌شود اما اگر یکی از آن‌ها را سراغ دارید و قصد خریدش را کرده‌اید، در انتخابتان تردید نکنید.

تجهیزات:

در هوندا C90 خبری از تجهیزات خاص، فانتزی و مدرن نیست! این موتور سیکلت صرفا محصولی راحت با حجم بالای مخزن سوخت است که با سرعتی نرمال در طی کردن مسافت های طولانی به شما کمک خواهد کرد.

هوندا C90 1985

جدول مشخصات موتور سیکلت هوندا C90

اطلاعات مدل

۱۹۸۵ – ۲۰۰۲

سال معرفی

بازه قیمت

 

کارایی

۸ اسب بخار

حداکثر قدرت

۳٫۵ ft-lb

حداکثر گشتاور

۸۰

سرعت

 

مشخصات

۸۵ سی‌سی

اندازه موتور
۲v ohc air-cooled horizontal single, 3 semi-auto gears

نوع موتور

فولاد

نوع قاب

۴ لیتر

ظرفیت سوخت

۷۶۰ میلی‌متر

ارتفاع صندلی

۸۲ کیلوگرم

وزن

سیستم تعلیق جلو

سیستم تعلیق عقب

درام

ترمز جلو

درام

ترمز عقب

اندازه تایر جلو

اندازه تایر عقب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *