نقد و بررسی موتور سیکلت هوندا CBR600F ABS مدل ۲۰۱۱

داستان تولد هوندا CBR600F ABS به آن زمانی برمی‌گردد که هوندا قصد داشت نمونه بروزتر موتور سیکلت هوندا CBR600F خودش را که در دهه های ۱۹۸۰ و ۱۹۹۰ موفقیت‌های چشم‌گیری کسب کرده بودند را عرضه کند. هوندا CBR600F ABS به عنوان یک ژاپنی با اصالت، سواری ساده، عملکردی بی‌نظیر و کیفیتی بسیار بالا را ارائه می‌دهد. این موتور سیکلت هم می‌تواند بسیار خشن و سریع باشد و هم می‌تواند بسیار صبور و ساده عمل کند. قیمت مناسب دیگر ویژگی هوندا CBR600F ABS است.

تجربه سواری:

هوندا CBR600F ABS یک موتور سیکلت بسیار متعادل است که عملکردی خوب در جاده‌های بزرگ را ارائه می‌کند. فرقی نمی‌کند که در سرعت پایین از این موتور سیکلت استفاده می‌کنید یا در سرعت بالا، هوندا CBR600F ABS واقعا تجربه بی‌نظیری از سوارکاری را برای شما مهیا خواهد کرد. سیستم تعلیق جلو و عقب برای مهیا انواع جاده‌ها مناسب هستند و کیفیت حیرت‌آوری را در حین عملکرد نشان می‌دهند. از آن‌جایی که هوندا CBR600F ABS یک موتور سیکلت ورزشی است، موقعیت سوارکار را کمی آرگونومیک در نظر گرفته است و برای همین سواری با آن کمی تهاجمی است. شاسی مناسب و موقعیت دقیق و بدون نقص صندلی دیگر ویژگی های این موتور سیکلت محسوب می‌شوند. به طور کلی سوارکاری با هوندا CBR600F ABS به قدری راحت است که حتی در مسافت‌های طولانی هیچ دردسر و یا ناراحتی برای شما ایجاد نمی‌کند.

موتور:

موتور موجود در هوندا CBR600F ABS شباهت زیادی به موتور فوق ستاره های ژاپنی دارد. شاید کمی در قدرت و سرعت ضعیف باشد اما طراحی یکپارچه و عملکرد روان آن را نمی‌توان با هیچ موتور سیکلتی مقایسه کرد مخصوصا وقتی پای سیستم سوخت رسانی و خنک کننده به میان می‌آید! هوندا CBR600F ABS به یکی از بهترین گزینه ها در محدوده خودش تبدیل می‌شود. گیربکس های این موتور سیکلت نیز از کیفیت بالایی برخوردار هستند که در عملکرد به خوبی خودشان را به رخ می‌کشند.

کیفیت:

هوندا CBR600F ABS به معنی واقعی کلمه کامل کننده نسخه های قبلی خودش است. اگرچه این موتور سیکلت در ایتالیا تولید شده است اما دقیقا همان کیفیتی که از محصولات تولید شده هوندا در خود ژاپن می‌بینیم را در این موتور سیکلت هم می‌توان مشاهده کرد.

ارزش گذاری:

هوندا برای جذب بیشتر مشتریان قیمت کمتری را برای هوندا CBR600F ABS در نظر گرفته است. البته بازهم قیمت این موتور سیکلت، آن چیزی نیست که ما انتظار داشتیم، اما با توجه به کیفیت و عملکردی که دارد، واقعا باید گفت که ارزش پرداخت هزینه بیشتر را هم دارد اما باید رقبا ارزان قیمت‌تر و بازار داغ رقابتی را هم مدنظر گرفت!!!

تجهیزات:

همه چیز را باید با ارزش موتور سیکلت سنجید! بر همین اساس باید گفت که هوندا CBR600F ABS نسبت به قمیتی که دارد، واقعا دارای تجهیزات و عملکرد مناسب و کافی می‌باشد. سیستم ترمز ترکیبی و ضدقفل C-ABS که کم‌کم درحال تبدیل شدن به یک ویژگی استاندارد در موتور سیکلت ها می‌باشد، در هوندا CBR600F ABS دیده می‌شود! این موتور سیکلت دارای حداقل امکانات و استانداردهای ضروری می‌باشد.

جدول مشخصات موتور سیکلت هوندا CBR600F ABS

اطلاعات مدل

۲۰۱۱-۲۰۱۳

سال معرفی

۲۰ تا ۳۵ میلیون تومان

بازه قیمت

 

کارایی

۱۰۱ اسب بخار

حداکثر قدرت

۴۷٫۲ ft-lb

حداکثر گشتاور

۲۵۱

سرعت

 

مشخصات

۵۹۹ سی‌سی

اندازه موتور

Liquid-cooled, DOHC, 16v four-stroke in-line four. Six gears

نوع موتور

آلومینیوم

نوع قاب

۱۹ لیتر

ظرفیت سوخت

۸۰۰ میلی‌متر

ارتفاع صندلی

۱۹۴ کیلوگرم

وزن

قابل تنظیم برای بارگیری و بارگیری سریع

سیستم تعلیق جلو

قابل تنظیم برای بارگیری و بارگیری سریع

سیستم تعلیق عقب

دیسک های ۲۹۶ میلی‌متری با کالیپر ۳ پیستون

ترمز جلو

دیسک ۲۴۵ میلی‌متری با کالیپر تک پیستون

ترمز عقب

۱۲۰/۷۰x17

اندازه تایر جلو

۱۸۰/۵۵x17

اندازه تایر عقب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *