کمپانی موتور سیکلت هندی یک موتور سیکلت برقی با برد ۵۰۰ کیلومتر را توسعه می‌دهد

اکثر موتور سیکلت های برقی موجود در بازار به زور حدود ۲۵۰ کیلومتر مسافت را طی می‌کنند. البته از این دست موتور سیکلت توانایی طی کردن حدود ۲۵۰ کیلومتر مسافت را داشته باشند، بسیار کم پیدا می‌شود! اما در حال حاضر کمپانی موتور سیکلت هندی در حال توسعه دادن موتور سیکلت الکتریکی است که حداقل روی کاغذ توانایی طی کردن ۵۰۰ کیلومتر مسافت را دارد. این موتور سیکلت یک محصول ورزشی عالی با قیمت نسبتا معقول است.

مونکام خودرو، یک کمپانی جدید هندی است که دنبال پیوستن به صنعت پرطرفدار موتور سیکلت است. در واقع طراحی و تولید این موتور سیکلت انقلابی اولین طراحی موتور سیکلت این کمپانی موتور سیکلت هندی محسوب می‌شود. محصول نام برده EP-1 نام دارد که اینطور که معرفی شده است احتمالا خاص ترین موتور سیکلتی خواهد بود که حداقل تاکنون دیده‌ایم.

موتور سیکلت هندی EP-1 ؛ انقلاب طراحی الکتریکی

آنطور که این کمپانی موتور سیکلت هندی معرفی کرده است؛ موتور سیکلت EP-1 به ۵۴ اسب بخار قدرت، موتور ۱۸٫۴ کیلوواتی، سرعت ۲۵۰ کیلومتری و توانایی ۵۰۰ کیلومتر طی کردن مسیر مجهز است. که البته همانطور که گفتیم هیچ موتور سیکلت برقی در بازار نمی‌تواند با این موتور سیکلت هندی رقابت کند. هیچ چیز در این موتور سیکلت حتی روی کاغذ نیز عجیب نیست! حتی قدرت تعریف شده برای آن، توانایی ارائه کردن چنین سرعتی را دارا است.

جالب است بدانید که باتری حجیم این موتور سکیلت تنها ۸۰ کیلوگرم وزن دارد و این در حالی است که کل موتور سیکلت هندی EP-1 معادل ۱۸۰ کیلوگرم وزن دارد. نکته قابل توجه دیگر در خصوص این موتور سیکلت، این است که کمپانی مونکام اعلام کرده است که از سیستم اختصاصی خود برای سیستم کنترل ABS و کشش استفاده خواهد کرد.

احتمالا در این موتور سیکلت شاهد سیستم تعلیق کاملا قابل تنظیم در جلو خواهیم بود. برای قسمت عقب نیز خریدار می‌تواند کاملا به صورت سفارشی عمل نماید و با پرداخت هزینه بیشتر از امکانات پیشرفته‌تر بهره‌مند شود. البته همه این ارقام صرفا نتیجه آزمایش‌های مجازی در آزمایشگاه هستند که در نتیجه شبیه سازی شرایط دنیای واقعی صورت گرفته‌اند! اما باید دید که موتور سیکلت EP-1 در دنیای واقعی چه خواهد کرد!

پیش بینی قیمت برای این موتور سیکلت در چندین رنج می‌باشد که از ۸۵۰۰ تا ۱۳۰۰۰ دلار است. مدل‌های مختلف این موتور سیکلت با توانایی های مختلف در سطوح مختلف تولید خواهند شد! مونکام احتمالا این موتور سیکلت را در سال ۲۰۲۲ عرضه خواهد کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *