نقد و بررسی موتور سیکلت هوندا CBR600RR مدل ۲۰۰۹

هوندا در سال ۲۰۰۹ با ارائه موتور سیکلت هوندا CBR600RR بار دیگری قدرت و توانایی خودش را در طراحی موتور سیکلت به رخ کشید. پیستون‌های جدید این موتور سیکلت تاثیر مستقیمی عملکرد سیلندر و سیستم اگزوز موتور سیکلت گذاشته است. گشتاور هوندا CBR600RR از ۶۰۰۰ تا ۱۰۰۰۰ دور در دقیقه افزایش یافته است! این امر باعث انعطاف پذیرتر شدن موتور سیکلت در جاده‌ها شده است. واقعا بدون هیچ مبالغه ای باید بگوییم که هوندا CBR600RR قدرت فوق‌العاده‌ای دارد. گفتنی است که برای اولین بار در هوندا CBR600RR شاهد بودیم که سیستم کنترل ترکیبی ترمز ABS در یک موتور سیکلت سوپر اسپرت تعبیه شده است! این کار نتیجه مطلوب و موفقی را هم به دنبال داشت.

تجربه سواری:

هیچ تغییری در شاسی هوندا CBR600RR 2009 نسبت به مدل قبلی وجود ندارد! اما واقعا همان شاسی کیفیت و عملکردی مطلوب را ارائه می‌کرد و وجود آن روی این نسخه نشانه ضعف و یا نقص نیست. سیستم تعلیق مناسب در حرکت موتور سیکلت روی جاده های مختلف تاثیر مستقیمی گذاشته است و در هر حالت حس مطلوب سوارکاری را برای خریداران مهیا می‌کند. سیستم های ترکیبی ABS موجود در هوندا CBR600RR فوق‌العاده هستند و به خوبی این موتور سیکلت سریع و سنگین را کنترل و متوقف می‌کنند.

موتورسیکلت هوندا CBR600RR

موتور سیکلت هوندا CBR600RR

موتور:

هوندا CBR600RR حتی بدون ۱۰۷ اسب بخار و حج ۶۰۰ سی‌سی موتور و البته وجود ۴ سیلندر نیز مانند یک گوهر می‌درخشد! وجود این موارد موتور سیکلت مذکور را به یکی از قدرتمندترین و بهترین‌ها در سبک و رده خودش تبدیل کرده اند. صدای غرش این موتور سیکلت یکی از زیباترین صداهایی خواهد بود که در زندگی‌تان شنیده‌اید. گفتنی است که شاید وزن CBR600RR کمی زیاد باشد اما در مقایسه با سایر موتور سیکلت های ۶۰۰ سی‌سی باید گفت که بسیار سبک است! وزن پایین در ارائه عملکرد فوق‌العاده موتور سیکلت تاثیر مستقیم دارد. موتور هوندا CBR600RR در حال حاضر انعطاف بیشتری از رقبایی مانند سوزوکی GSX-R600، کاوازاکی ZX-6R و یاماها R6 دارد. علاوه بر این تغییرات و بهینه سازی های موتور و اگزوز هوندا CBR600RR باعث شده است که این موتور سیکلت یک سروگردن از رقبا بالاتر قرار بگیرد.

کیفیت:

کیفیت باورنکردی و بی‌نظیری را در بخش‌بخش هوندا CBR600RR حتی در جزئی‌ترین بخش‌های می‌توان دید. دوام بالا، مقاومت و عملکرد بی‌نظیر که در نتیجه استفاده از بهترین ابزار و قطعات موجود به وجود آمده‌اند، دیگر وجه‌های مثبت هوندا CBR600RR هستند.

موتور هوندا CBR600RR

ارزش گذاری:

هوندا CBR600RR یک موتور سیکلت با کیفیت است که به خوبی طراحی شده و امکانات بسیار خوبی را برای سواری بسیار هیجان انگیز و حرفه‌ای در اختیار شما قرار می‌دهد. خیالتان راحت باشد که به ازای تمام وجهی که بابت این موتور سیکلت پرداخت می‌کنید، عملکرد و امکانات مطلوب دریاف خواهید کرد.

هوندا CBR600RR مدل 2009

تجهیزات:

در هوندا CBR600RR همه چیز برای سوارکاری مسابقه‌ای قابل دریافت است. ترمز شعاعی، تعلیق کاملا قابل تنظیم، کنترل الکتریکی، فرمان باکیفیت و بی‌نظیر، تایرهای عالی، شاسی مناسب و… تنها بخش‌هایی از ویژگی های مثبت این موتور سیکلت هستند. گفتنی است که نباید در یک سوپر اسپرت لوکس دنبال تجهیزات فانتزی باشید.

هوندا CBR600RR 2009

جدول مشخصات موتور سیکلت هوندا CBR600RR

اطلاعات مدل

۲۰۰۹ – ۲۰۱۳

سال معرفی

۲۰ تا ۴۰ میلیون تومان

بازه قیمت

 

کارایی

۱۰۷ اسب بخار

حداکثر قدرت

۴۴٫۶ ft-lb

حداکثر گشتاور

۲۶۵

سرعت

 

مشخصات

۵۹۹ سی‌سی

اندازه موتور
۱۶-valve, in-line-four

نوع موتور

آلومینیوم

نوع قاب

۱۸ لیتر

ظرفیت سوخت

۸۲۰ میلی‌متر

ارتفاع صندلی

۱۹۴ کیلوگرم

وزن

کاملا قابل تنظیم

سیستم تعلیق جلو

کاملا قابل تنظیم

سیستم تعلیق عقب

دیسک ۳۱۰ در ۲ میلی‌متری

ترمز جلو

دیسک ۲۲۰ میلی‌متری

ترمز عقب

اندازه تایر جلو

اندازه تایر عقب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *