نقد و بررسی موتور سیکلت هوندا CBR900RR FIREBLADE مدل ۱۹۹۲

هوندا CBR900RR 1992 یکی از موتور سیکلت‌هایی که تواست مسیر موتور سیکلت‌های ورزشی را تغییر دهد. این موتور سیکلت با افزایش قدرت، رقبا خود را از میدان بیرون نکرد! بلکه این کار را با بهینه سازی و سبک‌تر شدن انجام داد. هوندا CBR900RR تنها ۱۸۵ کیلوگرم وزن داشت که باعث شده این موتور سیکلت فوق‌العاده عمل کند. با گذشت چند دهه از تولید هوندا CBR900RR ، این موتور سیکلت همچنان یکی از بهترین و شگفت‌انگیزترین موتور سیکلت‌های هوندا می‌باشد.

تجربه سواری:

عملکرد بسیار سریع و با شتاب هوندا CBR900RR باعث شده که در زمان عرضه این موتور سیکلت به عنوان یکی از خطرناک‌ترین محصولات شناخته شود! این موتور سیکلت حتی نسبت به رقبا مدرن زمان خودش نیز بسیار قدرتمندتر و چالاک‌تر است. چرخ دنده ۱۶ اینچی این موتور سیکلت احساس غیر عادی را منتقل می‌کند. تایر های این موتور سیکلت نیز کیفیت مطلوب و کارایی خوبی دارند. این کارایی خوب در سیستم ترمز و ایمنی هوندا CBR900RR نیز به چشم می‌خورد.

موتور:

فلسفه هوندا CBR900RR کاهش وزن است. این کاهش وزن را به خوبی در موتور این موتور سیکلت حس خواهید کرد. موتور ۴ سیلندر هوندا CBR900RR عملکردی مهیار نشدنی را ارائه می‌دهد. سیستم خنک کننده بی‌نظیر در نظر گرفته شده برای CBR900RR بسیار مفید و کاربردی واقع شده است به نحوی که فضای بهتری را برای جولان دادن موتور قدرتمند CBR900RR مهیا می‌کند.

کیفیت:

با وجود اینکه هوندا توانسته یک موتور سیکلت سبک وزن انقلابی را ارائه دهد، اما از نظر کیفیت هنوز کمی می‌لنگد. هوندا CBR900RR در صورت مراقبت روزانه کیفیت بسیار مطلوبی را در طی مدت زمان طولانی ارائه می‌کند اما این موتور سیکلت از نظر کیفیت نمی‌تواند به خوبی با رقبا خودش رقبات کند.

ارزش گذاری:

هوندا CBR900RR در زمان خودش یکی از بهترین گزینه ها برای خرید بود و البته هنوز هم هست. بعضی از رقبا این موتور سیکلت قیمت ارزان تری نسبت به آن دارند اما هوندا CBR900RR بسیار مناسب‌تر در طراحی و عملکرد است. شما در خرید و فروش این موتور سیکلت هدر رفتن هزینه‌ها را نخواهید داشت چرا که این محصول به خوبی ارزش خودش را برای فروش دوباره حفظ خواهد کرد.

تجهیزات:

قطعا نباید به غیر از عملکرد رو به رشد از موتور سیکلت های ورزشی انتظار دیگری داشته باشیم. این مسئله به خوبی در هوندا CBR900RR می‌درخشد. این موتور سیکلت یک محصول لوکس و با کیفیت است که هوندا در دهه ۹۰ ارائه کرد! در آن زمان کمتر موتور سیکلتی پیدا می‌شد که توان رقابت با چنین طراحی را داشته باشد! طراحی و عملکرد این محصول به قدری خوب بود که همچنان هم یکی از بهترین های بازار در نوع خودش است.

جدول مشخصات موتور سیکلت هوندا CBR900RR FIREBLADE

اطلاعات مدل

۱۹۹۲ – ۱۹۹۹

سال معرفی

۱۰ تا ۲۵ میلیون تومان

بازه قیمت

 

کارایی

۱۲۸ اسب بخار

حداکثر قدرت

۶۸ ft-lb

حداکثر گشتاور

۲۵۷

سرعت

 

مشخصات

۹۱۸ سی‌سی

اندازه موتور

۱۶v in-line four, 6 gears

نوع موتور

آلومینیوم

نوع قاب

۱۸ لیتر

ظرفیت سوخت

۸۱۰ میلی‌متر

ارتفاع صندلی

۱۸۰ کیلوگرم

وزن

پیش بارگذاری، فشرده سازی، بازگرداندن

سیستم تعلیق جلو

پیش بارگذاری، فشرده سازی، بازگرداندن

سیستم تعلیق عقب

دیسک های ۳۱۰ میلی‌متری

ترمز جلو

دیسک ۲۲۰ میلی‌متری

ترمز عقب

۱۳۰/۷۰x16

اندازه تایر جلو

۱۸۰/۵۵x17

اندازه تایر عقب

1 دیدگاه برای “نقد و بررسی موتور سیکلت هوندا CBR900RR FIREBLADE مدل ۱۹۹۲

  1. اشتراک‌ها: موتورسیکلت یاماها YZF-R1 1998 بیست ساله شد! | Emotors

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *