تویوتا i-Trill آینده حمل و نقل شهری!

تقریبا از سه سال پیش است که تویوتا سراغ طراحی جدید و الکتریکی رفته است که همه را حیرت زده نموده! تویوتا حتی قصد دارد در آینده برای این طراحی‌اش از سیستم خودران نیز بهره‌ بگیرد؛ به هر حال طراحی تویوتا i-Trill در نوع خودش بسیار جالب، سرگرم کننده و کارآمد است.

تویوتا i-Trill مفهومی بسیار متفاوت از تمام چیزهایی است که تاکنون با آن سروکار داشته‌ایم! استفاده از سوخت الکتریکی مفهوم این محصول را چندین برابر پیچیده‌تر کرده است. بگذارید اینگونه بگوییم؛ این محصول برای راحتی و سهولت بیشتر در ترددهای شهری طراحی شده است و در همین بین استفاده از سوخت الکتریکی باعث افزایش عملکرد بهینه و دوری از آلایندگی محیط زیست شده است تا یک محصول حمل و نقلی ساده، بسیار مفید نیز باشد.

البته به نظر می‌رسد که این محصول دارای بازار خاصی از فروش است و تمام اقشار جامعه را شامل نمی‌شود. تویوتا i-Trill بیشتر برای یک فرد ۳۰-۵۰ ساله مناسب است که با دو فرزند زندگی می‌کند و سبک زندگی پر جنب‌وجوشی در یک شهر کوچک دارد.

نگاهی ریز بینانه‌تر به تویوتا i-Trill

این مفهوم خاص حدود ۶۰۰ کیلوگرم وزن و ۲٫۸ متر طول است که به فناوری Lean تویوتا نیز مجهز شده است. این مسئله که تویوتای فکر همه جا را در طراحی این محصول کرده باشد، دور از ذهن نیست! ایمنی، کیفیت، قدرت و سرعت اهدافی‌اند که در تمام مراحل طراحی همیشه برای تویوتا و طراحانش مشخص و واضح هستند.

سازوکار این موتور سیکلت سه چرخ و یا خودرو سه چرخ، کمی پیچیده است و ما قصد نداریم که آن را باز کنیم! اما همین‌قدر بدانید که این محصول با ۳ چرخ، دردسرهای بسیاز زیادی برای حفظ تعادل و ارائه خروجی مناسب در شرایط مختلف دارد. البته باید گفت که تویوتا هیچ اطلاعاتی در خصوص سرعت و یا جزئیات قدرت و… این موتور سیکلت منتشر نکرده است اما قطعا توانایی تردد این تویوتا i-Trill با یک بار شارژ بیش از ۲۰۰ کیلومتر است.

یکی از بزرگترین مشکلات تویوتا i-Trill طراحی بسیار جمع‌وجور آن است که ورود و خروج را برای راننده و سرنشینان سخت کرده است. به هر حال بهتر است تویوتا در طراحی ابعاد این محصول کمی تجدید نظر کند! قابلیت چرخش ۲۰ درجه‌ای صندلی‌ها ویژگی‌ای است که واقعا کمک شایانی به سرنشینان می‌کند، افزوده بر آن، احتمال اضافه شدن قابلیت رانندگی خودکار روی i-Trill نیز وجود دارد! اگر این ویژگی به این محصول افزوده شود؛ باز هم کاربران نمی‌توانند صد در صد به آن اعتماد کنند.

جالب است بدانید که پاهای رانندگان تویوتا i-Trill به هیچ وجه درگیر نخواهند شد چرا که فرمان، گاز و ترمز از طریق تکنولوژی و گره‌های رانندگی توسط سیم‌های پنهان به سمت دستان راننده هدایت می‌شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *