نقد و بررسی موتور سیکلت هوندا GL1500 GOLDWING مدل ۱۹۹۸

باز هم به یکی از خاص‌ترین و لوکس‌ترین موتور سیکلت‌های هوندا رسیدیم که حتی با گذشت چند دهه همچنان موتور سیکلت‌های این سبک را درگیر رقابت کرده است. هوندا GL1500 سیکلت از خانواده GoldWing هوندا نسبت به دو نسل گذشته‌اش دارای قابلیت‌های جدید، عملکردی بهتر و خروجی قدرتمندتر است. طراحی افسانه‌ای هوندا در این موتور سیکلت نیز به خوبی به چشم می‌آید. راحتی و سادگی برای ترددهای طولانی دو ویژگی برجسته است که در این موتور سیکلت ژاپنی به خوبی دیده ی‌شود.

تجربه سواری:

زمانی که سواری این موتور سیکلت از خانواده GoldWing هوندا می‌شوید، خواهید فهمید که هوندا سیستم تعلیق، طراحی صندلی، استفاده از قطعات و… را به بهترین نحو ممکن برای راحتی موتورسواران در این محصول تعبیه کرده است. هوندا GL1500 واقعا عملکردی بهینه و مطلوب را برای ترددهای طولانی عرضه می‌کند. بدنه بزرگ و مقاوم این موتور سیکلت نیز در ارائه تجربه کم نظیر سواری، بی تاثیر نیست.

موتور:

کمتر موتور سیکلتی پیدا می‌شود که توان رقابت از نظر موتور را با سری موتور سیکلت های GoldWing هوندا داشته باشد. قدرت زیاد و حجم بالای موتور از اصول حذف نشدنی در این موتور سیکلت‌ها می‌باشد. البته مدل های جدیدتر GoldWing شاید بتوانند پشت این موتور سیکلت را به خاک بزنند! اما بازهم هوندا GL1500 در نوع خودش یکی از بی‌نظیرترین موتورهای ممکن را دارد.

کیفیت:

هوندا GL1500 به عنوان نسل سوم خانواده GoldWing کیفیت بسیار بالایی دارد. این موتور سیکلت بسیار انعطاف پذیر تولید شده است. وجود قطعات باکیفیت و مقاومت بالا در برابر هر پیشمادی از دیگر ویژگی های GL1500 افسانه‌ای است. البته اصل کیفیت بالا یکی از ضروریات در موتور سیکلت هایی مانند هوندا GL1500 است! این محصولات برای تردد های طولانی مدت طراحی شده‌اند و اگر کیفیت کمی داشته باشند، کسی سراغ خرید آن‌ها نمی‌رود! پس به کیفیت این موتور سیکلت اعتماد کامل کنید.

ارزش گذاری:

شاید هوندا GL1500 کمی گران قیمت باشد! اما واقعا شما بابت هزینه‌ای که می‌پردازید، خدمات و امکانات دریافت خواهید کرد. این موتور سیکلت نه‌تنها کیفیت بالایی را ارائه می‌کند بلکه یک سروگردن از رقبا خود بالاتر است. عملکرد بی‌نظیر و کیفیت بالای هوندا GL1500 مسئله غیرقابل انکاری است.

تجهیزات:

هوندا GL1500 دارای سیستم کروز کنترل، تهویه هوا، استریو، پخش موزیک، صفحه نمایش خاص و باکیفیت و جزئیات فانتری است که در کمتر موتور سیکلتی به چشم می‌خورند. این موتور سیکلت حتی قابلیت پشتیبانی از اغلب امکانات و خدمات جانبی را نیز دارد. سری موتور سیکلت های GoldWing هوندا از محدود موتور سیکلت‌هایی هستند که تجهیزات گسترده‌ای را ارائه می‌دهند.

جدول مشخصات موتور سیکلت هوندا GL1500 GOLDWING

اطلاعات مدل

۱۹۸۸ – ۲۰۰۰

سال معرفی

بازه قیمت

 

کارایی

۱۰۰ اسب بخار

حداکثر قدرت

۱۱۰ ft-lb

حداکثر گشتاور

۱۷۰

سرعت

 

مشخصات

۱۵۲۰ سی‌سی

اندازه موتور

۱۲v 1520cc flat six, 5 gears

نوع موتور

فولاد

نوع قاب

۲۳ لیتر

ظرفیت سوخت

۷۶۳ میلی‌متر

ارتفاع صندلی

۳۶۸ کیلوگرم

وزن

سیستم تعلیق جلو

پیش بار گذاری

سیستم تعلیق عقب

دیسک ۲۹۶ در ۲ میلی‌متری

ترمز جلو

دیسک ۳۱۶ میلی‌متری

ترمز عقب

۱۳۰/۷۰x18

اندازه تایر جلو

۱۶۰/۸۰x16

اندازه تایر عقب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *