نقد و بررسی موتور سیکلت هوندا GL1800 GOLDWING مدل ۲۰۱۸

طلایی جدید هوندا بهبود قابل توجهی نسبت به مدل‌های سال گذشته داشته است. طراحی بهینه‌تر، سهولت در استفاده و افزایش قابلیت‌ها به خوبی در این موتور سیکلت به چشم می‌خورد. موتور سیکلت هوندا GL1800 یک محصول پیشرو در کلاس خودش محسوب می‌شود. منتهی پایه قیمت آن فوق‌العاده نسبت به رقبا بالاتر است که کمی کار را در رقابت برای این محصول سخت می‌کند.
موتور سیکلت هوندا GL1800 GOLDWING 2018

تجربه سواری:

شاسی موتور سیکلت هوندا GL1800 مدل ۲۰۱۸ کاملا جدید و بهینه شده است. قاب دو قلو این موتورسیکلت کمی سبک‌تر شده است و به دو سوپاپ مجهز گشته است. تمرکز بیشتر روی زاویه های بدنه و جمع و جور شدن این موتور سیکلت نسبت به نسل های گذشته از دیگر ویژگی های ظاهری آن است.

ترمزهای هوندا GL1800 با ۶ پیستون فوق‌العاده کارآمد هستند. این سیستم ترمز به راحتی می‌تواند وزن ۳۸۷ کیلوگرمی این موتور سیکلت را متوقف و کنترل نماید. بدون اغراق باید گفت که هوندا بهترین سیستم ترمز ممکن را برای GL1800 در نظر گرفته است. گفتنی است که هوندا برای این موتور سیکلت چند حالت حرکتی در نظر گرفته است که نسبت به نسل قبلی عملکردی بهتر، بیشتر و کارآمدتر دارند.

موتور:

ظرفیت ۱۸۳۳ سی‌سی که در موتور نسل گذشته خانواده Gold هوندا دیده می‌شد! در هوندا GL1800 نیز ثابت باقی مانده است. در واقع این مورد تنها شباهتی است که نسل قبلی و نسل کنونی این موتور سیکلت با هم دارند و در باقی مواقع تقریبا مدل ۲۰۱۸ تغییر نموده و بهتر شده است. همانطور که انتاظر می‌رفت، مدل ۲۰۱۸ افزایش فوق‌العاده زیاد قدرت را داشته است اما با این حال باز هم جمع‌وجوتر، سبک‌تر و نرم‌تر از گذشته عمل می‌کند.
به نحوی که در مجموع حدود ۴۸ کیلوگرم وزن نسل جدید Gold نسبت به مدل قبلی آن کاهش یافته است. ان کاهش وزن مدیون بخش‌های مختلف موتور سیکلت می‌باشد! برای مثال موتور این محصول به تنهایی ۶٫۲ کیلوگرم کاهش وزن داشته است. هوندا GL1800 دارای یک موتور کاملا جدید و ۶ سرعته است. سیستم کلاچ این موتور سیکلت هم به صورت اتوماتیک و هم به صورت دستی قابل کار کردن است.

کیفیت ساخت:

هوندا GL1800 به عنوان یک پرچمدار کیفیت ساخت فوق‌العاده بالا و چشم‌گیری دارد. این موتور سیکلت قابل اعتماد است و به راحتی مسافت های طولانی را طی می‌کند. علاوه بر این ایمنی بالا و استفاده از قطعات مناسب در تولید، از دیگر پوئن های مثبت GL1800 بشمار می‌روند.

نقد و بررسی هوندا GL1800 2018

ارزش گذاری:

شاید هوندا GL1800 یکی از بهترین و خاص‌ترین موتور سیکلت ها نه‌تنها در کلاس خودش بلکه در دنیای موتور سیکلت‌ها باشد! اما نباید قیمت آن فراتر از چیزی که ارائه می‌کند، باشد. این موتور سیکلت واقعا قیمت بسیار زیادی نسبت به قابلیت‌هایی که ارائه می‌کند! دارد. در حالی که قیمت پایه GL1800 حدود ۳۰ هزار پوند است، موتور سیکلت K1600GT برند BMW با ارائه همین قابلیت‌ها و رقابت نزدیک با GL1800 قیمتی کمتر از ۲۵ هزار پوند دارد.

نقد و بررسی هوندا GL1800 هوندا GL1800 2018

تجهیزات:

لیست تجهیزات و امکانات هوندا GL1800 واقعا بلند بالا می‌باشد. اما اولین انتقادی که از آن می‌شود! فقدان کنترل سوارکار در سرعت‌های کم به دلیل سیستم کلاچ متفاوت است. البته هوندا برای رفع این مشکل یک راه هوشمندانه انتخاب کرده است و به حالت‌های حرکتی GL1800 یک حالت برای رفع این مشکل افزده است. با فعال کردن حالت (walking mode) موتور به صورت خودکار روی سرعت ۱٫۱ مایل بر ساعت تنظیم می‌شود گفتنی است که شما با استفاده از دکمه های Plus و minus در شاخه چپی این موتور سیکلت! می‌توانید مقدار این سرعت را شخصی سازی کنید.

طراحی بدنه و دو قسمت جانبی هوندا GL1800 کاملا جدید است. گفتنی است که حجم بال‌های این موتور سیکلت بالاست و به راحتی مقدار زیادی وسیله را حمل می‌کنند. خریداران به راحتی می‌توانند تمام محفظه‌های این موتورسیکلت را قفل نمایند.

کروز کنترل دیگر ویژگی وجد آور این موتور سیکلت محسوب می‌شود. شما با استفاده از کروز کنترل مدیریت فوق‌العاده راحتی روی حرکت خواهید داشت. این ویژگی علاوه بر ایجاد مدیریت راحت، ایمنی را به مقدار قابل توجهی افزایش می‌دهد. دیگر ویژگی قابل تامل این موتور سیکلت، وجود ۴ اسپیکر روی آن است.

این موتور سیکلت ویژگی های بسیار زیادی دارد! اما به دلیل اینکه حجم موتور آن بیشتر از ۲۵۰ سی‌سی است! در ایران قابل تردد نخواهد بود و برای ما یک آرزوی دست نیافتی خواهد ماند…

جدول مشخصات موتور سیکلت هوندا GL1800

اطلاعات مدل

۲۰۱۸

سال معرفی

۲۰۰ تا ۲۶۰ میلیون تومان

بازه قیمت

 

کارایی

۱۲۵ اسب بخار

حداکثر قدرت

۱۲۵ ft-lb

حداکثر گشتاور

۱۸۰

سرعت

 

مشخصات

۱۸۳۳ سی‌سی

اندازه موتور

۲۴v horizontally-opposed six-cylinder

نوع موتور

Twin spar

نوع قاب

۲۱ لیتر

ظرفیت سوخت

۷۴۴ میلی‌متر

ارتفاع صندلی

۳۸۷ کیلوگرم

وزن

Double-wishbone front suspension

سیستم تعلیق جلو

Showa rear shock electronically-adjustable

سیستم تعلیق عقب

دیسک های ۳۲۰ در ۲ میلی‌متری با کالیپر های ناسین ۶ پیستونی

ترمز جلو

دیسک تک ۳۲۰ میلی‌متری با کولیس ناسین ۶ پیستونی

ترمز عقب

۱۳۰/۷۰x18

اندازه تایر جلو

۲۰۰/۵۵x16

اندازه تایر عقب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *