نقد و بررسی موتور سیکلت هوندا PS125 مدل ۲۰۰۶

هوندا PS125 بسیار مقاوم است و طراحی خوبی دارد! مهم‌تر از همه اُبهت برند هوندا پشت این موتور سیکلت است! بنابراین بدون هیچ نگرانی از یک خرید قابل اعتماد و امن لذت ببرید. البته رقبا بسیار ارزشمندتری برای هوندا PS125 وجود دارند! همچنین عملکرد این موتور سیکلت آنطور که باید چشمگیر نیست اما در یک دنیای متفاوت در انفرادی برای خودش، موتور سیکلتی مطلوب و مناسب می‌باشد.

تجربه سواری:

یکی از بزرگترین ضعف‌های هوندا PS125 صندلی نسبتا بالا و بزرگ آن است! البته شاید در نگاه اول این صندلی راحت به نظر برسد اما در ترددهای طولانی‌تر به خوبی درک خواهید کرد که منظورمان چه بوده است! PS125 آنچنان سرعت قابل قبولی ندارد اما برای سواری در شهر و انجام امور روزمره با کیفیت و امنیت بالا، بسیار مطلوب است. البته ناگفته نماند که این موتور سیکلت کمی ناپایدار است. ترمزها در دو طرف هوندا PS125 یکسان هستند اما برای کنترل کامل و قابل اعتماد موتور سیکلت مناسب نیستند.

Honda PS125

موتور:

هوندا PS125 به یک موتور ۴ سیلندر با قدرت تقریبی ۱۴ اسب بخار مجهز شده است. این موتور برای حرکت با ۱۰۵ کیلومتر سرعت در ساعت کافی است. چنین سرعتی برای حرکت در جاده‌های بزرگ خیلی کم است و اصلا نباید روی هوندا PS125 برای تردد در چنین جاده‌هایی حساب کنید. اصل این موتور سیکلت برای تردد درون شهر طراحی شده است که این کار را هم به خوبی هر چه بیشتر انجام می‌دهد.

کیفیت:

از هر زاویه که به این موتور سیکلت نگاه می‌کنیم نام هوندا اولین چیزی است که در آن می‌بینیم! برای همین با خیال راحت به کیفیت و عملکردی که از آن انتظار می‌رود اعتماد می‌کنیم. هوندا PS125 در سبک خودش بسیار رضایت بخش است و طراحی خوبی دارد. البته شاید ظاهر این موتور سیکلت به ویژه با رنگ نقره‌ای کمی قدیمی به نظر برسد اما این به معنای عملکرد بد آن نیست! گفتنی است که طرح‌هایی با رنگ‌های دیگر هم برای هوندا PS125 موجود است.

ارزش گذاری:

قیمت در نظر گرفته شده برای هوندا PS125 کمی بالا است! شما با این رنج قیمتی در انواع سبک های موتور سیکلت، گزینه‌های خوب و کارآمدی را می‌توانید تهیه کنید. به هر حال اگر دنبال خرید یکی از بهترین موتور سیکلت ها در رنج قیمتی مذکور هستید، پیشنهاد می‌کنم سراغ موارد دیگری بروید اما اگر قصد خرید یک موتور سیکلت اسکوتر را دارید، بدون شک هوندا PS125 گزینه عالی برای شما خواهد بود.

تجهیزات:

وجود یک صندوق بزرگ زیر صندلی، عملکرد مناسب برای ترددهای شهری، ساختار مقاوم، گیربکس خوب و تعلیق راضی کننده از جمله ویژگی‌هایی هستند که باید در هوندا PS125 به دنبال‌شان بگردید! به غیر از این موارد، نباید انتظار زیادی از PS125 داشته باشید.

موتور هوندا PS125

جدول مشخصات موتور سیکلت هوندا PS125

اطلاعات مدل

۲۰۰۶

سال معرفی

۱۴ تا ۲۵ میلیون تومان

بازه قیمت

 

کارایی

۱۳٫۵ اسب بخار

حداکثر قدرت

۸٫۵ ft-lb

حداکثر گشتاور

۱۰۵

سرعت

 

مشخصات

۱۲۵سی‌سی

اندازه موتور

Liquid-cooled 4-stroke single

نوع موتور

آلومینیوم

نوع قاب

۸ لیتر

ظرفیت سوخت

۸۰۰ میلی‌متر

ارتفاع صندلی

۱۳۵ کیلوگرم

وزن

سیستم تعلیق جلو

سیستم تعلیق عقب

دیسک ۲۲۰ میلی‌متری کالیپر دو پیستون

ترمز جلو

دیسک ۱۳۰ میلی‌متری درام

ترمز عقب

۱۱۰/۹۰-۱۳

اندازه تایر جلو

۱۳۰/۷۰-۱۳

اندازه تایر عقب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *