نقد و بررسی موتور سیکلت یاماها MT-07 مدل ۲۰۱۸

یاماها به کمک سری موتور سیکلت های MT خودش در یک دوره کوتاه مدت به سرعت به کیفیت مطلوب و بالای سواری دست یافت. در حال حاضر یاماها MT-07 2018 یکی از بهترین موتور سیکلت های برند یاماها در بازار است که به لطف طراحی بهینه، تعلیق جدید و افزایش سطح کنترل به نوبه خودش اعتماد به نفس و ایمنی بیشتری را برای سوارکاران مهیا کرده است.

تجربه سواری:

تقریبا می‌توان گفت که تمام سیستم تعلیق یاماها MT-07 جدید است. این سیستم تعلیق در جلو و عقب کاملا قابل تنظیم است و تنها نقص آن کمی مقاومت موجود در عملکردش می‌باشد. یاماها برای این موتور سیکلت چند حالت خروجی نیرو را در نظر گرفته است که در هر کدام موتور سیکلت محدود به ارائه تنها درصدی از سرعت خواهد بود. این نوع سطح بندی نیز در نوع خودش مهیج و فوق‌العاده موثر نمود پیدا کرده است. سیستم تعلیق مناسب جلوی بسیاری از ضربات وارده به موتور سیکلت را می‌گیرد و تجربه‌ای سازگار را برای سوارکار به ارمغان می‌آورد.

Yamaha MT-07 2018

موتور:

در این نسخه از یاماها MT-07 مانند مدل ۲۰۱۷ همان موتور، قدرت و گشتاور کم نظیر در دسترس است. طراحی موازی و عدم ایجاد تغییرات اضافی شاید دلیل موفقیت این خانواده یاماها در بحث موتور باشد. یاماها MT-07 فارغ از سرعت و قدرت بالا بسیار قابل کنترل است و گزینه آیده‌الی برای سوارکاران می‌باشد. موتور ۷۴ اسب بخاری این محصول به اندازه کافی فشرده شده است تا در عمل شما را حیرت زده کند! هر چند که روی کاغذ شاید یک موتور محدود با سطح پایین باشد.

Yamaha MT-07

کیفیت:

در یاماها MT-07 حداقل استانداردهای مورد نیاز کاربران دیده می‌شود. حتی بسیاری از بخش های یاماها MT-07 فراتر از استانداردهای بازار طراحی شده‌اند. به هر حال این موتور سیکلت، گزینه‌ای قابل اعتماد و مناسب در بین محصولات یاماها محسوب می‌شود.

ارزش گذاری:

با عرضه اولین موتور سیکلت خانواده MT یاماها در سال ۲۰۱۴ شاهد قیمت معقول آن‌ها بوده‌ایم. این قیمت معقول با رشد نسبی و بسیار کم در سال ۲۰۱۸ و برای موتور سیکلت یاماها MT-07 نیز به چشم می‌خورد. فارغ از ارزش گذاری باید گفت که این موتور سیکلت واقعا ارزش پرداخت چنین هزینه‌ای را دارد و بدون شک به ازای دریافت چنین وجهی، خدمات و عملکردی خوبی را ارائه می‌کند.

تجهیزات:

یاماها تغییرات بنیادی و اساسی در مدل یاماها MT-07 2018 ایجاد نکرده است! عدم وجود کنترل کشش و TFT حرفه‌ای از جمله انتقادهایی است که می‌توان نسبت به این موتور سیکلت داشت. در صورتی که قصد دارید در طراحی و خدمات یاماها MT-07 شخصی سازی هایی داشته باشید می‌توانید با صرف هزینه بیشتر آن‌ها را به صورت اورجینال اعمال نمایید! البته این قضیه برای بازار ایران زیاد مناسب نیست. البته پیشنهاد می‌کنیم که سراغ چنین اعمالی برای یاماها MT-07 نروید! چرا که این محصول به عنوان یک موتور سیکلت ساده و کارآمد شناخته می‌شود و همین مورد است که آن را دوست داشتنی کرده است.

یاماها MT-07 2018

 

جدول مشخصات موتور سیکلت یاماها MT-07

اطلاعات مدل

۲۰۱۸

سال معرفی

۳۰ تا ۴۰ میلیون تومان

بازه قیمت

 

کارایی

۷۴ اسب بخار

حداکثر قدرت

۵۰٫۲ ft-lb

حداکثر گشتاور

۲۱۰

سرعت

 

مشخصات

۶۹۸ سی‌سی

اندازه موتور
Liquid-cooled, 8v, Parallel-twin

نوع موتور

Diamond

نوع قاب

۱۴ لیتر

ظرفیت سوخت

۸۰۵ میلی‌متر

ارتفاع صندلی

۱۸۲ کیلوگرم

وزن

چنگال های ۴۱ میلی‌متری KYB، قابل تنظیم نیست

سیستم تعلیق جلو

چنگال KYB قابل تنظیم

سیستم تعلیق عقب

دیسک ۲۸۲ در ۲ میلی‌متری با کالیپر ۴ پیستون

ترمز جلو

دیسک ۲۴۵ میلی‌متری با کالپیر تک پیستونی

ترمز عقب

۱۲۰/۷۰x17

اندازه تایر جلو

۱۸۰/۵۵x17

اندازه تایر عقب

1 دیدگاه برای “نقد و بررسی موتور سیکلت یاماها MT-07 مدل ۲۰۱۸

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *