نقد و بررسی موتور سیکلت هوندا CB750 مدل ۱۹۹۲

قطعا هوندا CB750 بهترین و هیجان انگیزترین موتور سیکلتی نیست که توسط برند هوندا طراحی و تولید شده است اما یک موتور سیکلت بسیار حرفه‌ای و راحت محسوب می‌شود. تعلیق مناسب، موقعیت خوب سواری، ترمزهای کارآمد و موتور قدرتمند از جمله امتیازهای هوندا CB750 محسوب می‌شوند. بزرگترین مشکل این موتور سیکلت، این است که در طول زمان و با استفاده زیاد کم‌کم خسته کننده می‌شود.

تجربه سواری:

موتور سیکلت هوندا CB750 طراحی مناسب، موقعیت سواری خوب و صندلی باکیفیتی دارد. کارکرد این موتور سیکلت اعم از صدا و قدرت خروجی و عملکرد آن، برای تردد در شهر کافی می‌باشد. البته این موتور سیکلت، یک موتور سیکلت سنگین است و به هر حال باعث به چالش کشیدن جاده‌های درون شهری خواهد شد. چرخ‌ دنده‌های نسبتا بد، کیفیت بالای تعلیق CB750 بسیار کاهش می‌دهند! به هر حال این موتور سیکلت برای یک موتورسوار نیمه حرفه‌ای گزینه بسیار مناسبی می‌تواند باشد.

موتور سیکلت هوندا CB750 1992

موتور:

موتور، موتور سیکلت هوندا CB750 از موتور سیکلت هوندا CBX750 گرفته شده است. این موتور یک موتور صاف و قدرتمند با گشتاور زیاد است و برای اغلب موتور سواران در سطوح مختلف، گزینه مناسب و هیجان آوری است. این موتور سیکلت به عنوان یک محصول کروز عملکرد خوب و راضی کننده‌ای ارائه می‌دهد.

هوندا CB750 1992

کیفیت:

هوندا CB750 ساختار و تولید خوبی دارد و بسیار قابل اعتماد می‌باشد. تعداد بسیار زیادی از نسخه های دهه ۱۹۷۰، CB750 هنوز هم در خیابان‌ها مشاهده می‌شوند و این نشان دهنده کیفیت و عملکرد خوب و راضی کننده این موتور سیکلت ها می‌باشد که حتی در گذر زمان نیز کاهش نمیابد. هوندا CB750 در سبک خودش محصولی نرمال و مناسب برای خرید است.

موتور سیکلت Honda CB750

موتور هوندا CB750

ارزش گذاری:

گردن کلفت‌ترین رقیب هوندا CB750 موتور سیکلت کاوازاکی ZR750 Zephyr است. در مقایسه این دو موتور سیکلت با توجه به سطح عملکردی تقریبا یکسان هوندا CB750 به دلیل قیمت پایین‌تر محبوبیت بیشتری دارد. البته شاید هوندا CB750 از نظر برخی سوارکاران محصولی کسل کننده باشد! اما انصافا عملکردی مناسب، روان و ساده را ارائه می‌دهد.

موتورسیکلت هوندا CB750

تجهیزات:

طراحی یکپارچه و سیستم متعادل هوندا CB750 برجسته‌ترین زاویه در طراحی این موتور سیکلت است. سوخت رسانی مناسب، موتور قدرتمند و خروجی راضی کننده نیز در این موتور سیکلت می‌درخشد. CB750 تمام استانداردهای ضروری و لازم را ارائه می‌کند اما شما به طور کلی نباید از این محصول انتظار ارائه تجهیزات و خدمات مدرن و یا خاصی داشته باشید.

موتور سیکلت هوندا CB750

جدول مشخصات موتور سیکلت هوندا CB750

اطلاعات مدل

۱۹۹۲ – ۲۰۰۱

سال معرفی

بازه قیمت

 

کارایی

۷۳ اسب بخار

حداکثر قدرت

۴۵ ft-lb

حداکثر گشتاور

۲۰۵

سرعت

 

مشخصات

۷۴۷ سی‌سی

اندازه موتور

۱۶v inline four, 5 gears

نوع موتور

فولاد

نوع قاب

۲۰ لیتر

ظرفیت سوخت

۷۹۵ میلی‌متر

ارتفاع صندلی

۲۱۵ کیلوگرم

وزن

سیستم تعلیق جلو

پیش بارگیری و فشرده سازی

سیستم تعلیق عقب

دیسک های ۲۹۶ میلی‌متری

ترمز جلو

دیسک ۲۴۰ میلی‌متری

ترمز عقب

۱۲۰/۷۰x17

اندازه تایر جلو

۱۵۰/۷۰x17

اندازه تایر عقب

1 دیدگاه برای “نقد و بررسی موتور سیکلت هوندا CB750 مدل ۱۹۹۲

  1. امیر گفته:

    من عاشق موتور های سنگین قدیمی مثل هوندا ۷۵۰‌و سوزوکی ۱۰۰۰ و مثل اینها هستم اما متاسفانه تو مملکت ما سوار شدن به این موتور ها ممنوع هست و این موتور ها کمتر شدن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *