نقد و بررسی موتور سیکلت یاماها FZR1000 مدل ۱۹۹۱

یاماها FZR1000 شخصیتی دارد که کمتر در موتور سیکلت های ورزشی مدرن دیده می‌شود. این موتور سیکلت یکی از بهترین انتخاب‌های شما خواهد بود! به راحتی آن را مانند یک حرفه‌ای تنظیم کنید و از اینکه یک موتور سیکلت قدیمی چقدر می‌تواند منعطف و سرگرم کننده باشد، لذت ببرید. این موتور سیکلت به خوبی سوارکاران را به حال و هوای سال‌های ۱۹۹۰ می‌برد! یاماها FZR1000 در عملکرد فوق‌العاده است.

تجربه سواری:

نسبت‌ها، زاویه بندی‌ها و به طور کلی طراحی یاماها FZR1000 به بهترین شکل ممکن صورت گرفته است تا این موتور سیکلت به راحتی و بدون هیچ دغدغه‌ای در بهترین حالت ممکن خم شود! یکپارچگی طراحی و سیستم‌های استاندارد ترمز و… باعث شده‌اند که این موتور سیکلت در حیطه عمل یکی از موفق‌ترین و قابل اعتمادترین موتور سیکلت‌های موجود باشد.

موتور یاماها FZR1000

موتور:

اگر بخواهیم یاماها FZR1000 1991 را با مدل‌های پیشرفته FZR و YZF-R1 مقایسه کنیم، باید گفت که ۱۴۵ اسب بخار تولید نیرو، واقعا مقدار کمی برای آن است.وجود ۴ کربن ۳۸ میلی‌متری میکرونی در این موتور سیکلت، سوخت دیزلی را خنثی می‌کند که در خروجی نرمال و کنترل روان‌تر موتور سیکلت نقش موثری ایفا می‌کند. به طور کلی یاماها FZR1000 از نظر حجم و توان خروجی بسیار مناسب است و تنها انتقادی که می‌توان از آن داشت، جعبه دنده محدودش است.

کیفیت:

فشار بالا روی موتور، موتور سیکلت FZR1000 کمی آن را غیر قابل اعتماد کرده است. اما ما داریم راجع به موتور سیکلتی صحبت می‌کنیم که بیش از ۲۵ سال در جاده‌ها حضور دارد و این خودش سندی بر کیفیت بالا و عملکرد بی‌نظیر آن می‌باشد. به هر حال حتما مواردی مانند برق، بلبرینگ، تعلیق و سیستم اگزوز در یاماها FZR1000 نیاز به بروزرسانی دارند.

موتور سیکلت یاماها FZR1000

ارزش گذاری:

یاماها FZR1000 یکی از آن دسته موتور سیکلت‌هایی که در طی این سال‌ها نه تنها افت قیمت نداشته بلکه افزایش قیمت هم داشته است. در بسیاری از بازارها این موتور سیکلت ارزش خودش را برای فروش دوباره به خوبی حفظ می‌کند! البته نسخه‌های زیر قیمت نیز از آن دردسترس است. به هر حال در صورتی که قصد خرید یاماها FZR1000 را دارید در خرید خود شک نکنید.

تجهیزات:

یاماها FZR1000 در اواسط دهه ۹۰ میلادی و قبل از استفاده گسترده ABS، کنترل کششی و یا حتی ساعت‌های دیجیتال طراحی و عرضه شده است. پس در مواجه با این موتور سیکلت واقعا یک محصول قدیمی با تجهیزات نوستالژیک اما کارآمد و باکیفیت را خواهید داشت. سعی کنید حتما بروزرسانی‌هایی در این موتور سیکلت ایجاد کنید تا عملکردی مدرن‌تر و راحت‌تر را برای شما مهیا سازد.

یاماها FZR1000 1991

جدول مشخصات موتور سیکلت یاماها FZR1000

اطلاعات مدل

۱۹۹۱ – ۱۹۹۴

سال معرفی

بیش از ۳۰ میلیون تومان

بازه قیمت

 

کارایی

۱۴۵ اسب بخار

حداکثر قدرت

۷۹ ft-lb

حداکثر گشتاور

۲۳۰

سرعت

 

مشخصات

۱۰۰۲ سی‌سی

اندازه موتور
Liquid-cooled, 20v, inline four

نوع موتور

Deltabox

نوع قاب

۱۹ لیتر

ظرفیت سوخت

۷۶۵ میلی‌متر

ارتفاع صندلی

۲۳۶ کیلوگرم

وزن

۴۳ میلی‌متر، چنگال معکوس قابل تنظیم

سیستم تعلیق جلو

تک شوک عقب، قابل تنظیم

سیستم تعلیق عقب

دیسک های ۲ در ۳۲۰ میلی‌متری با کالیپر ۴ پیستون

ترمز جلو

تک دیسک ۲۶۷ میلی‌متری با کالیپر تک پیستونی

ترمز عقب

۱۳۰/۶۰x17

اندازه تایر جلو

۱۷۰/۶۰x17

اندازه تایر عقب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *