نقد و بررسی موتور سیکلت یاماها MT-09 SP مدل ۲۰۱۸

یاماها MT-09 SP یکی از موتور سیکلتی های تولید محدود یاماها است که پیدا کردن آن اصلا آسان نخواهد بود. یاماها MT-09 SP فقط با هدف “بهترین” طراحی شده است و به نظر یاماها در تولید این موتور سیکلت موفق هم عمل کرده است. بهترین حالت تعلیق و پتانسیل بالقوه موتور برای ارائه خروجی کم‌نظیر در هر شرایطی یاماها MT-09 SP را به یک گزینه متفاوت و خاص تبدیل کرده است.

تجربه سواری:

سیستم تعلیق یاماها MT-09 SP به معنای واقعی کلمه بی‌نظیر است! قابلیت تنظیم کردن آن اجازه شخصی سازی و عبور بدون مشکل از موانع را به شما خواهد داد! فرقی نمی‌کند که چه شرایطی مقابل شما قرار دارد چرا که یاماها MT-09 SP بدون ایجاد هیچ دردسری برای شما، آن را پشت سر خواهد گذاشت. مانور ظریف و دقت بالای یاماها در طراحی رابط کاربری MT-09 SP باعث شده است که سواری نرم و روان برای سوارکاران مهیا شود! در حال حاضر یاماها MT-09 SP به عنوان یک پیشرفت بزرگ در کنترل و ثبات سواری برای یاماها محسوب می‌شود.

موتور یاماها MT-09 SP مدل 2018

طراحی صندلی و موقعیت سوارکار نیز در یاماها MT-09 SP با بهترین کیفیت و کمیت صورت گرفته است! صندلی‌هایی نرم و راحت که در عبور مرور حتی روی بدترین جاده‌ها نیز هیچ ضربه و یا حس نامطلوبی را به سوارکار منتقل نمی‌کنند را می‌توانیم یک پوئن مثبت برای این موتور سیکلت در نظر بگیریم. طراحی ظرفیت و توجه بالا روی بخش به بخش بدنه یاماها MT-09 SP باعث شده است که این سیکلت هیچ مشکلی در حرکت و ثبات نداشته باشد و کمتر لغزشی را در آن حس کنیم.

گیربکس دستی و ترمزهای عالی نیز در ارائه حس مطلوب سوارکاری بسیار تاثیر گذار هستند. این عوامل در نهایت یک موتور سیکلت عالی، با سواری عالی و همینطور کیفیت عالی را در کالبد یاماها MT-09 SP تداعی کرده‌اند.

موتور:

هیچ تغییر و یا بهینه سازی در مدل SP این موتور سیکلت ایجاد نشده است. این محصول هم دقیقا مانند MT-07 و MT-10 که برادر و خواهر یاماها MT-09 SP محسوب می‌شوند، دارای اشتهای پایان ناپذیری برای سرعت و قدرت بیشتر است. یاماها MT-09 SP قابلیت زیادی برای استفاده از حجم ۸۴۷ سی‌سی موتورش را دارد و به خوبی از پس موتورهایی با ظرفیت بیشتر از این هم برمی‌آید.

کیفیت:

در طراحی یاماها MT-09 SP کیفیت بالا اولین چیزی است که خودش را به رخ می‌کشد! این مسئله را دید ریزترین پیچ و مهره‌ها تا درشت‌ترین قطعات یاماها می‌توان دید.

ارزش گذاری:

در این مسئله که یاماها MT-09 SP یکی از بهترین موتور سیکلت های موجود در سبک خودش است، تردیدی نداریم اما اسم بزرگ و معتبر این موتور سیکلت به خودی خود مقدار زیادی ارزش به آن داده است و بخش قابل توجهی از قیمت آن به دلیل این نام معتبر است! به هر حال در صورت تمایل به خرید یکی از موتور سیکلت های MT-09 SP که همانطور که قبل‌ترهم گفتیم واقعا نایاب هستند، در تصمیم خود شک و تردید نکنید! چرا که این محصول به خوبی رضایت شما را جلب می‌کند.

تجهیزات:

طراحی جدید و بسیار کاربری سیستم تعلیق مهم‌ترین وجه تمایز یاماها MT-09 SP محسوب می‌شود. علاوه بر این یاماها سه حالت سواری برای این موتور سیکلت در نظر گرفته است که در نوع خود قابل ستایش هستند و هر کدام در شرایط مطلوب‌شان عملکردی بی‌نظیر را ارائه می‌کنند. ترمزهایی استاندارد و کارآمد ABS موجود روی یاماها MT-09 SP را هم نباید نادیده گرفت! یاماها این محصول را حتی به سیستم کنترل کششی پیشرفته سه مرحله‌ای نیز مجهز کرده است که در ثبات و کنترل موتور سیکلت نقش موثری ایفا می‌کند.

یاماها MT-09 SP 2018

جدول مشخصات موتور سیکلت یاماها MT-09 SP

اطلاعات مدل

۲۰۱۸

سال معرفی

۴۰ تا ۷۰ میلیون تومان

بازه قیمت

 

کارایی

۱۱۳ اسب بخار

حداکثر قدرت

۶۵ ft-lb

حداکثر گشتاور

۲۳۵

سرعت

 

مشخصات

۸۴۷ سی‌سی

اندازه موتور
Liquid-cooled, 12v, inline triple

نوع موتور

آلومینیوم و الماس

نوع قاب

۱۴ لیتر

ظرفیت سوخت

۸۲۰ میلی‌متر

ارتفاع صندلی

۱۹۳ کیلوگرم

وزن

چنگال ۴۱ میلی‌متری KYB کاملا قابل تنظیم

سیستم تعلیق جلو

تک Ohlins  کاملا قابل تنظیم

سیستم تعلیق عقب

دیسک ۲۹۸ در ۲ میلی‌متری با کالیپر شعاعی ۴ پیستون، ABS

ترمز جلو

دیسک ۲۶۵ میلی‌متری با کالیپر تک پیستونی

ترمز عقب

۱۲۰/۷۰x17

اندازه تایر جلو

۱۸۰/۵۵x17

اندازه تایر عقب

2 دیدگاه برای “نقد و بررسی موتور سیکلت یاماها MT-09 SP مدل ۲۰۱۸

  1. وحید گفته:

    الان برج ٣ سال ٢٠٢٣هستیم با ۴٠تا ٧٠ملیونی که سایت شما زده برا قیمت mt9 ،الان هندا ۱۲۵ نمیدن،واقعا جای تاسف داره که تو ۵ سال قیمت یه موتور ۹۰۰٪بالا بره

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *