نقد و بررسی هوندا CB1000R مدل ۲۰۱۸

همه ما طراحی های با شکوه و حیرت آور هوندا را به خاطر داریم! باید گفت هوندا CB1000R 2018 یکی از بهترین طراحی ها و محصولات هوندا در بین موتور های کلاس اسپرت و کروز هستند. البته دقیقا نمی‌توان گفت که این موتور سیکلت در کدام دسته قرار می‌گیرد! اما چیزی که مشخص است، طراحی بی‌نظیر و قابلیت‌های قدرتمند این محصول است که آن را مثل یک اسب سرکش، متفاوت و خاص کرده است.

ترمز و تجربه بی نظیر سواری:

بدنه موتور سیکلت هواندا CB1000R لاغر، قابل کنترل و سبک است. چنین بدنه‌ای به تعلیق موتور سیکلت کمک شایانی می‌کند. هوندا تایر هایی متفاوت از مدل قبلی را برای CB1000R 2018 در نظر گرفته است! تایر های جدید کمی نسبت به تایر های قدیمی این موتور سیکلت بزرگتر است و سواری مطلوب‌تری را به موتور سواران ارائه می‌دهد.

هوندا CB1000R 2018 واقعا نسبت به مدل قبلی اش بهینه‌تر و کامل‌تر شده است. هوندا حتی در مورد طراحی بخش‌هایی که موتور سواران توجه زیادی به آن نمی‌کنند نیز در این محصول، وسواس به خرج داده است. فاصله رکاب‌های این موتور سیکلت از زمین نسبت به مدل قبلی بیشتر شده اما ابعاد آن کمی کوچک‌تر شده است. زمانی که شما سوار این موتور هستید و احیانا یک پرش کوتاه با آن خواهید داشت، کیفیت بی‌نظیر زین را به خوبی درک خواهید کرد.

فرمان این محصول سبک و روان است. گفتنی است که هوندا از تایر های Bridgestone Battlax BT 021 برای موتور سیکلت CB1000R خودش استفاده کرده است. این تایر ها به خوبی چرخ‌ها را پوشش می‌دهند. ترمز جلوی این موتور واقعا کارآمد است به نحوی که حتی با سرعت زیاد در کم‌تر از چند ثانیه موتور را کاملا متوقف می‌کند.

موتور:

خوشبختانه محصولات هوندا همچنان از نظر موتور می‌درخشند. قدرت ۱۲ اسب بخاری مدل قبلی هوندا CB1000R به ۱۴۳ اسب بخار در مدل ۲۰۱۸ افزایش یافته است. گشتاور تولیدی در این مدل نیز نسبت به مدل قبلی بهینه‌تر شده و گشتاور بیشتری بین ۶۰۰۰ تا ۸۰۰۰ دور در دقیقه تولید می‌کند.

هوندا روی گشتاور CB1000R تمرکز ویژه‌ای کرده است به گونه ای که سیستم کابل های آن را فوق‌العاده بهینه‌تر کرده به نحوی به راحتی می‌توان گفت این سیستم کاملا تغییر کرده است. پیستون های فشرده، جریان گاز و فشرده سازی بالای خروجی در این موتور سیکلت دیده می‌شوند و کارآمد نیز هستند.

هوندا CB1000R یک موتور سیکلت ۴ سیلندر است که نسبتا باید محصولی آرام و مناسب برای دور های پایین باشد. گفتنی است که سیستم گشتاور بهینه شده ایت موتور سیکلت، جلوی لگد زدن های موتور سیکلت هنگام حرکت را می‌گیرد. به طور کلی قلب تپنده هوندا CB1000R یک سیستم مدرن و بهینه است که علاوه بر ارائه بهترین کیفیت موتور سواری در کلاس خودش، امنیت بالایی را برای موتور سواران مهیا می‌کند.

کیفیت ساخت:

هیچ گزارش منفی برای موتور سیکلت هوندا CB1000R وجود ندارد. به عبارتی تیم طراحی هوندا تمام تلاش خود را برای ارائه محصولی بی‌نقص و قابل اعتماد کرده‌اند، پس هیچ نگرانی برای استفاده از این موتور سیکلت وجود ندارد.

ارزش گذاری:

شکی نیست که هوندا در طراحی CB1000R سبکی منحصر به فرد دارد، که زیبایی، عملکرد بی‌نظیر و امنیت را به صورت همزمان ارائه می‌دهد. اما با این حال این موتور سیکلت گزینه ارزان قیمتی نسبت به رقبا خودش نیست و با بودجه کمتر می‌توانید موتور سیکلت هایی با چنین توانایی ها را خریداری نمایید. Z900RS، S1000R و Z1000 از جمله رقباء این محصول هستند.

تجهیزات:

کیفیت ساخت و توجه به جزئیات دو پوئن مثبت هوندا CB1000R هستند. زمانی که با این موتور سیکلت روبه‌رو می‌شوید این مسئله را که مهندسین ژاپنی روی بخش به بخش این موتور سیکلت زمان گذاشته‌اند و آن را به بهترین و کارآمدترین شکل ممکن طراحی کرده‌اند را درک می‌کنید. رنگ بندی متنوع که این موتور سیکلت را برای سلایق مختلف مناسب ساخته است

استفاده از چراغ‌های مدرن با چند نوع تابش نور که در شرایط مختلفی به خوبی کارآمدی‌شان را به رخ می‌کشند، موتور قدرتمند و سواری قابل کنترل این محصول را به یکی از متمایز ترین های بازار تبدیل کرده‌اند. گفتنی است که هوندا CB1000R دارای چند حالت سواری است که برای تردد در مسیر های مختلف و شرایط مختلف مناسب و کارآمد خواهند بود. ترمز های کارآمد و گشتاور حیرت‌آور این موتور سیکلت نیز غیر قابل انکار هستند.

جدول مشخصات موتور سیکلت هوندا CB1000R

اطلاعات مدل

۲۰۱۸

سال معرفی

۳۰ تا ۹۰ میلیون تومان

بازه قیمت

 

کارایی

۱۴۳ اسب بخار

حداکثر قدرت

۷۷ ft-lb

حداکثر گشتاور

۲۴۱ کیلومتر در ساعت

سرعت

 

مشخصات

۹۹۸ سی‌سی

اندازه موتور

Liquid-cooled, 16v, inline four

نوع موتور

ساختار لوله‌ای

نوع قاب

۱۵ لیتر

ظرفیت سوخت

۸۳۰ میلی‌متر

ارتفاع صندلی

۲۱۲ کیلوگرم

وزن

۴۳mm fully-adjustable Showa USD forks

سیستم تعلیق جلو

Single rear Showa shock, adjustable for preload and rebound damping

سیستم تعلیق عقب

دیسک های ۳۱۰ در ۲ میلی‌متری با کالیپر شعاعی چهار پیستون

ترمز جلو

تک دیسک ۲۵۶ میلی‌متری با یک کالیپر تک پیستونی

ترمز عقب

۱۲۰/۷۰x17

اندازه تایر جلو

۱۹۰/۵۵x17

اندازه تایر عقب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *