نقد و بررسی هوندا CB1100EX مدل ۲۰۱۷

هوندا CB1100EX یک گزینه مناسب برای رانندگی حرفه‌ای و مهیج است. سیستم یکپارچه و منظم این موتور سیکلت را ایمن و قابل اعتماد ساخته است. طراحی بهینه سازی شده تجربه استفاده کردن از این موتور سیکلت را به مراتب از بسیاری از موتور سیکلت های این کلاس بهتر کرده است.

تجربه سواری:

در طراحی هوندا CB1100EX مشخصات زیادی نسبت به مدل های گذشته افزوده نشده است. صرفا برای این محصول از شبیه سازی سوپاپ Benda استفاده شده است که در کنترل و تعادل بیشتر موتور سیکلت برای عبور و مرور به ویژه حرکت زاویه دار، تاثیر بسزایی دارد. با این حال بازهم این موتور سیکلت تجربه ای مهیج از موتور سواری را برای موتور سواران تداعی می‌کند.

هوندا CB1100EX از یک سیستم فوق‌العاده کارآمد برای ترمزها بهره گرفته شده است که تاثیر زیادی در کنترل و ایمنی موتور سیکلت دارند.

موتور:

هوندا برای این موتور سیکلت ۱۱۴۰cc یک سیستم تهویه هوای قدرتمند تعبیه کرده است! این سیستم خنک کننده به خوبی برای موتور قدرتمندی مانند موتور هوندا CB1100EX کاربردی است و می‌تواند دمای آن را در حالت نرمال نگه دارد. خنک کننده این موتور سیکلت تغییرات زیادی نسبت به نسل قبلی داشته است که به نظر کارآمد نیز واقع شده‌اند.

کیفیت ساخت

هوندا یک موتور سیکلت ساده و یا متوسط تولید نمی‌کند. واقعا باید گفت که موتور سیکلت هوندا CB1100EX یکی از سطح بالاترین موتور سیکلت های تولیدی برند هوندا است. در مورد طراحی تمام بخش های این محصول فکر شده است و همه قسمت های مورد نیاز آن بهینه سازی شده است. به نحوی که این موتور را می‌توانیم بهترین خانواده خودش بدانیم. هوندا در CB1100EX ترکیبی از زیبایی، کیفیت و ایمنی را به ارمغان آورده است.

ارزش گذاری:

هوندا CB1100EX بدون شک یکی از بهترین محصولات در کلاس خودش طلقی می‌شود اما رقباء این محصول با ارائه قابلیت‌هایی همگام با آن از قیمت پایین تری برخوردار هستند. البته با کمی تحقیق به این نتیجه رسیدیم که هوندا CB1100EX واقعا نسبت به قابلیت‌هایی که ارائه می‌دهد، قیمت بسیار بیشتری دارد. با این حال همه ما هنگام خرید محصولات هوندا از کارآمدی و قابلیت های بالقوه‌شان آسوده هستیم می‌دانیم محصولی با کیفیت را خریداری کرده‌ایم که همین موضوع ارزش پرداخت هزینه اضافی را دارد.

تجهیزات:

یکی از بزرگترین نقاط ضعف موجود در هوندا CB1100EX سیستم تعلیق آن است. البته مشکل این سیستم تعلیق آن‌قدر بزرگ هم نیست اما واقعا از چنین موتوری و در چنین سطحی انتظار چنین ضعفی نمی‌رود. در مقابل این ضعف هوندا روی سیستم ترمز و کلاچ موتور سیکلت به خوبی کار کرده است و اکنون این دو را می‌توانیم جزء بهترین‌ها در نوع خود بدانیم که در CB1100EX در دسترس خواهند بود.

طراحی کاملا یکپارچه، سواری ساده و روان و طراحی بی‌نقص در کنار زیبایی کم‌نظیر از دیگر پوئن های مثبت هوندا CB1100EX محسوب می‌شوند. گفتنی است که هوندا برای این موتور سیکلت چند حالت سوختی در نظر گرفته است که با استفاده از آن‌ها می‌توانید مصرف سوخت خود را به طرز شگفت‌انگیزی مدیریت نمایید.

هوندا CB1100EX 2017

جدول مشخصات موتور سیکلت هوندا CB1100EX

اطلاعات مدل

۲۰۱۷

سال معرفی

۵۰ تا ۱۰۰ میلیون تومان

بازه قیمت

 

کارایی

۸۸٫۵ اسب بخار

حداکثر قدرت

۶۷٫۱ ft-lb

حداکثر گشتاور

۲۱۰

سرعت

 

مشخصات

۱۱۴۰ سی‌سی

اندازه موتور

Four-stroke, air-cooled DOHC inline four

نوع موتور

فولاد لوله ای و فشرده

نوع قاب

۱۶٫۸ لیتر

ظرفیت سوخت

۷۹۰ میلی‌متر

ارتفاع صندلی

۲۵۵ کیلوگرم

وزن

۴۱mm conventional forks, -adjustable spring preload

سیستم تعلیق جلو

Twin shocks, adjustable spring preload

سیستم تعلیق عقب

دیسک ۲۹۶ میلی‌متری چهار پیستون ABS

ترمز جلو

دیسک تک ۲۵۶ میلی‌متری کاسه تک پیستون ABS

ترمز عقب

۱۱۰/۸۰X18

اندازه تایر جلو

۱۴۰/۷۰x18

اندازه تایر عقب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *